Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#3381331
Tobi was begin vorige week aan de diarree waarvoor hij ab kreeg voor 5 dagen. Hij was goed herstelt maar door de problemen met Boy en z'n zachte ontlasting door een maagzuurremmer heb ik ze allebei vanmorgen probiotica van puur gegeven... "baat het niet dan schaadt het niet" was mijn gedachte. Nu heeft vooral Tobi vreselijke rommeldarmen en die van Boy zijn ook niet echt rustig. Kan het door de probiotica komen of is er iets nieuws aan de hand. Ze kregen 1/2 dosis.
Door Lizzy
#3381372
inni schreef:Tobi was begin vorige week aan de diarree waarvoor hij ab kreeg voor 5 dagen. Hij was goed herstelt maar door de problemen met Boy en z'n zachte ontlasting door een maagzuurremmer heb ik ze allebei vanmorgen probiotica van puur gegeven... "baat het niet dan schaadt het niet" was mijn gedachte. Nu heeft vooral Tobi vreselijke rommeldarmen en die van Boy zijn ook niet echt rustig. Kan het door de probiotica komen of is er iets nieuws aan de hand. Ze kregen 1/2 dosis.
Ja, dat kan heel goed van de probiotica zijn. Het kan ook goed wat anders zijn natuurlijk maar probiotica kan soms echt wel snel reactie geven in de darmen. Ik zou zelf toch wel even door gaan met de Probiotica.
Door inni
#3381377
Ik heb bij wijze van test vandaag niks gegeven en de darmen zijn rustig. Morgen maar weer starten met nog een lagere dosis. Bij Boy ga ik even afwachten. Ik wil hem eerst op een zo laag mogelijke dosis maagzuurremmer krijgen (liefst nog helemaal zonder). Dat is nu even afwachten en afwegen hoe hij het doet op iets minder dan 1/4. De vieze winden blijven al weg, z'n ontlasting is stukken beter en heeft een meer normale geur (niet meer dat rubberachtige) maar hij heeft iets meer last van z'n maag blijkbaar. Hij durft niet zo goed z'n kopje neerleggen en gisterenavond was hij ook aan 't hijgen, met wat gaar vlees gaat het dan wel weer beter. We passen en meten nog even door. Dank je voor de reactie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door