Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3381141
pearlsofpassion schreef:Zit dat in peperkoek? :o :o
Ik dacht aan kauwgum of zo. Hoe wist je dat het erin zat? Je gaat toch niet elke verpakking napluizen daarop? En wat als er dan gewoon 'zoetstoffen' staat?
Suikervrije (of 'minder suiker') neem ik aan. Ooit dacht ik dat 'minder suiker' betekende 'minder zoet' maar ik kwam bedrogen uit, het was zoeter. Bah!
Door Lizzy
#3381149
pearlsofpassion schreef:Zit dat in peperkoek? :o :o
Ik dacht aan kauwgum of zo. Hoe wist je dat het erin zat? Je gaat toch niet elke verpakking napluizen daarop? En wat als er dan gewoon 'zoetstoffen' staat?
Ja, het zit in Peijnenburg Zero :-X

En ook in kauwgum. En ik vind het echt super vervelend dat mensen hun kauwgum op straat uitspugen want die rare honden van mij: die vreten uitgekauwde kauwgum van straat! Echt! Ik hoop altijd maar dat de meeste Xylitol eruit gekauwd is.... :-\
Door hannabelgje
#3381150
Ze is weer de oude hoor. Net zo klierig als altijd.
Maar aangezien ik dus echt niet wist dat het in zo'n extreem kleine hoeveelheden al zo ontzettend gevaarlijk is dacht ik dat er waarschijnlijk wel meer mensen zouden zijn die het niet wisten. In zoetjes kan het ook zitten en in pepermunt, snoepjes, tandpasta enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3381161
Nou ja, rommel is het zowiezo, maar dit maakt het nog wel een gradatie erger ja. :-X
Al die zoetstoffen maar ver van je hond weg houden. Maar ze stoppen het onopgemerkt in zoveel dingen tegenwoordig. >:(
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3381184
Pffffff Hanna, goed gereageerd! :-* en bedankt voor de waarschuwing; ik wist dat het gevaarlijk was, maar niet dat zo'n kleine hoeveelheid ook al dodelijk is.
Gelukkig is ze weer de oude!!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3381206
Wat fijn dat het weer helemaal ok gaat met Zoë, goed dat je gezien had dat ze het gesnaaid had.

pearlsofpassion schreef:Nou ja, rommel is het zowiezo, maar dit maakt het nog wel een gradatie erger ja. :-X
Al die zoetstoffen maar ver van je hond weg houden. Maar ze stoppen het onopgemerkt in zoveel dingen tegenwoordig. >:(
Ik weet niet of je xylitol gewoon als rommel af moet doen, wordt uit de bast van bomen gewonnen, suiker uit bieten. Zie niet echt het " verschil" zeg maar.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Xylitol Tegenwoordig ook uit maiskolven als ik de link mag geloven, dat zal wel voor de massaproductie zijn.
( en ok suiker is ook wel rommel maar komt van nature dus ook in produkten als fruit en groente voor en dan noem ik het ook geen rommel ;) )

En ja dat de hond er bijvoorbeeld niet tegen kan: je mag een hond ook geen knoflook of ui of prei voeren, wil niet zeggen dat het rommel is. Cacao kunnen ze ook niet tegen. En zo zijn er wel meer dingen ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3381207
Het gaat niet over waar het vandaan komt maar wat het doet in het lichaam. ;)

Fructose is niet hetzelfde als glucose. Zuivere fructosestroop is niet hetzelfde als in fruit.
Ttz de reactie van je lichaam is anders.
En zo ook met zoetstoffen. En die keer ik gerust even over dezelfde kam. Sommige hebben naast het zoetstof zijn nog andere nadelen, andere zijn 'onschuldiger'. Maar het blijft misleiden van je lichaam dat daardoor verkeerd reageert en dat is niet gezond.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3381211
pearlsofpassion schreef:Het gaat niet over waar het vandaan komt maar wat het doet in het lichaam. ;)

Fructose is niet hetzelfde als glucose. Zuivere fructosestroop is niet hetzelfde als in fruit.
Ttz de reactie van je lichaam is anders.
En zo ook met zoetstoffen. En die keer ik gerust even over dezelfde kam. Sommige hebben naast het zoetstof zijn nog andere nadelen, andere zijn 'onschuldiger'. Maar het blijft misleiden van je lichaam dat daardoor verkeerd reageert en dat is niet gezond.
Voor je bloedsuikers schijnt xylitol beter te zijn dan gewone suiker, tis ook waar je naar kijkt he ;) Ik scheer ze niet perse over een kam, maar ik ben geen voorstander van veel suiker of de suikervervangende producten. Dan creëer je een behoefte en wat jij ook bedoelt dat je lichaam iets doet met " suiker" ( maar zelfs dat kan per zoetstof toch uitmaken). ( ik vind tegenwoordig al heel snel iets veel te zoet ) En ook ik vind geraffineerde producten anders dan in een vrucht of zo ;) omdat je dan vezels en vitaminen ed mee eet . Maar of geraffineerde xylitol meer rommel is dan geraffineerde suiker? Mwoah, maar voor de hond in ieder geval wel.
Door Suzanne
#3381301
pearlsofpassion schreef:Zit dat in peperkoek? :o :o
Ik dacht aan kauwgum of zo. Hoe wist je dat het erin zat? Je gaat toch niet elke verpakking napluizen daarop? En wat als er dan gewoon 'zoetstoffen' staat?
In vrij veel light/suikervrije producten zit dat, echt niet alleen in kauwgom! Ik neem zelf nog wel 's light maar lees het idd allemaal eerst door. Bij twijfel neem ik de gewone versie, gewoon om te voorkomen dat mijn honden het te pakken zouden kunnen krijgen.

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door