Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3380991
Vraagje, mijn teef is drachtig, zit in haar 46e dag na eisprong, nu blijft ze aan de dunne poep( bij de overgang van week 5 naar 6 begonnen, wat opzich kan maar meestal maar een dag of twee aanhoudt)
Ik heb haar menu aangepast naar minder bot en meer orgaan en vlees ivm met evt eclampsie na de bevalling. Hebben jullie dit ook gehad? Haar vorige zwangerschap had ze het namelijk niet..Is het aan te bevelen om iets meer bot te geven? Of komt het gewoon omdat de pups tegen haar darmen liggen? Hoor graag jullie mening en of ervaring, thanks Henriette
Door Lizzy
#3380993
Renate Laska schreef:Vraagje, mijn teef is drachtig, zit in haar 46e dag na eisprong, nu blijft ze aan de dunne poep( bij de overgang van week 5 naar 6 begonnen, wat opzich kan maar meestal maar een dag of twee aanhoudt)
Ik heb haar menu aangepast naar minder bot en meer orgaan en vlees ivm met evt eclampsie na de bevalling. Hebben jullie dit ook gehad? Haar vorige zwangerschap had ze het namelijk niet..Is het aan te bevelen om iets meer bot te geven? Of komt het gewoon omdat de pups tegen haar darmen liggen? Hoor graag jullie mening en of ervaring, thanks Henriette
Gefeliciteerd!

Het is precies begonnen nadat je minder bot en meer orgaan bent gaan geven? Want dan denk ik dat het daar van is. Ik zou iets minder orgaanvlees geven en even kijken hoe dat gaat. Hoeveel % vleesbot geef je nu?
Door Lizzy
#3380997
Renate Laska schreef:Dank je. Ik geef nu 20 % bot en 20 % orgaan 10% groente 10 % extra en verder vlees. Dit is ongeveer hoor.
Ik neem aan dat je het over 20% kaal bot hebt? Dus 40% vleesbot. Dat kun je nog wel iets verhogen, met 5%. Dan zou ik qua orgaanvlees 15% gaan geven. En dan even kijken hoe dat gaat.
Door Lizzy
#3381000
Renate Laska schreef:Oke top dacht ik ook aan. Dank je voor de info, altijd even fijn om te overleggen :)
Graag gedaan en ik wens je hond een voorspoedige dracht en bevalling. Als het nou zo blijft met de dunne ontlasting, laat het gerust weten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door