Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3380882
Ik gebruik het veel en vaak; bestel het per 2 kg. Momenteel 8 honden in huis. Afgelopen maanden aantal keren Giardia in huis en daar word je niet blij van. Giardia bestrijden is als dweilen met de kraan open; om de hoek kunnen ze het weer oplopen. Zonde dus om daar je geld/honden/moeite aan te besteden; beter je honden sterker maken. Ik ben diatomeeënaarde gaan gebruiken als dagelijkse ondersteuning, Puur Parasitus en Advanced 40+ als af en toe een weekje extra.
Wat ik heb geleerd van diatomeeënaarde, dat geen enkele parasiet hier blij mee is. Het kan tegen veel zaken gebruikt worden, zowel in- als uitwendig. Heb het ook wel eens in de hondenmanden gestrooid. Schijnt dat de minuscule maar vlijmscherpe skeletdeeltjes in de diatomeeënaarde de parasieten kapot snijdt. Zou ook tegen mieren gebruikt kunnen worden (gewoon strooien op de plekken), maar aangezien ik voor de mieren in mijn tuin voedselbanken heb (elk jaar veel luizen in de planten/fruitbomen), ben ik allang blij dát ik mieren heb en zal ze niet bestrijden.
Enige waarvoor je moet oppassen is met direct inademen (dus als je boven de voerbakken hangt) en je blote huid. Ik strooi het altijd op het natte voer, even roeren...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3380886
Dwarreltje schreef:Ik gebruik het veel en vaak; bestel het per 2 kg. Momenteel 8 honden in huis. Afgelopen maanden aantal keren Giardia in huis en daar word je niet blij van. Giardia bestrijden is als dweilen met de kraan open; om de hoek kunnen ze het weer oplopen. Zonde dus om daar je geld/honden/moeite aan te besteden; beter je honden sterker maken. Ik ben diatomeeënaarde gaan gebruiken als dagelijkse ondersteuning, Puur Parasitus en Advanced 40+ als af en toe een weekje extra.
Wat ik heb geleerd van diatomeeënaarde, dat geen enkele parasiet hier blij mee is. Het kan tegen veel zaken gebruikt worden, zowel in- als uitwendig. Heb het ook wel eens in de hondenmanden gestrooid. Schijnt dat de minuscule maar vlijmscherpe skeletdeeltjes in de diatomeeënaarde de parasieten kapot snijdt. Zou ook tegen mieren gebruikt kunnen worden (gewoon strooien op de plekken), maar aangezien ik voor de mieren in mijn tuin voedselbanken heb (elk jaar veel luizen in de planten/fruitbomen), ben ik allang blij dát ik mieren heb en zal ze niet bestrijden.
Enige waarvoor je moet oppassen is met direct inademen (dus als je boven de voerbakken hangt) en je blote huid. Ik strooi het altijd op het natte voer, even roeren...

Dat geldt natuurlijk ook voor je hond. :)
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3380895
Dank voor je reactie. In ieder geval in natvoer geven dus. Hoeveel geef je dan en hoe vaak per dag?
Wat doet het verder nog meer? Ik lees dat je het ook in de wacht kan gebruiken tegen vlloien en teken enzo. Werkt dat echt?
Ik heb een zwarte hond, ruwharig. Wat doet dat spul dan met de vacht? Wordt het niet heel stug en stoffig?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380905
Dwarreltje schreef:Ik gebruik het veel en vaak; bestel het per 2 kg. Momenteel 8 honden in huis. Afgelopen maanden aantal keren Giardia in huis en daar word je niet blij van. Giardia bestrijden is als dweilen met de kraan open; om de hoek kunnen ze het weer oplopen. Zonde dus om daar je geld/honden/moeite aan te besteden; beter je honden sterker maken. Ik ben diatomeeënaarde gaan gebruiken als dagelijkse ondersteuning, Puur Parasitus en Advanced 40+ als af en toe een weekje extra.
Wat ik heb geleerd van diatomeeënaarde, dat geen enkele parasiet hier blij mee is. Het kan tegen veel zaken gebruikt worden, zowel in- als uitwendig. Heb het ook wel eens in de hondenmanden gestrooid. Schijnt dat de minuscule maar vlijmscherpe skeletdeeltjes in de diatomeeënaarde de parasieten kapot snijdt. Zou ook tegen mieren gebruikt kunnen worden (gewoon strooien op de plekken), maar aangezien ik voor de mieren in mijn tuin voedselbanken heb (elk jaar veel luizen in de planten/fruitbomen), ben ik allang blij dát ik mieren heb en zal ze niet bestrijden.
Enige waarvoor je moet oppassen is met direct inademen (dus als je boven de voerbakken hangt) en je blote huid. Ik strooi het altijd op het natte voer, even roeren...
Even terzijde, maar je weet toch dat de mieren de luizen beschermen? Ze 'melken' ze (krijgen een zoete stof van de luizen) en beschermen ze in de plaats tegen predatoren zoals lieveheersbeestjes.
Niet dat je daarom mieren moet gaan bestrijden, dat vind ik ook onzin. ;)

Fijn dat het tegen vanalles werkt.
Ik durf niet goed inwendig. Ik gebruik het ook enkel in m'n kippenhok.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3380908
TeuntjeT schreef:Dank voor je reactie. In ieder geval in natvoer geven dus. Hoeveel geef je dan en hoe vaak per dag?
Wat doet het verder nog meer? Ik lees dat je het ook in de wacht kan gebruiken tegen vlloien en teken enzo. Werkt dat echt?
Ik heb een zwarte hond, ruwharig. Wat doet dat spul dan met de vacht? Wordt het niet heel stug en stoffig?
Ja, het wordt stoffig en dat is ongezond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door