Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3380858
Pauline schreef:Joep had altijd slechte ontlasting op kvv, voor hem ging het eigenlijk pas beter toen ik zelf ging samenstellen (barf). Volgens mij kon hij gewoon niet tegen gemalen voer. Het kwam helemaal goed toen hij door zijn hernia een beperking overhield en alles op zijn manier mocht doen en NOOIT meer iets hoefde te doen wat hij niet wilde..... Ik heb achteraf vaak gedacht dat idd stress (wat me toch vaak werd voorgehouden) de oorzaak is geweest. Want stress kan ook positief zijn en niet, zoals ik toen altijd vertaalde, per definitie negatief.

Fijn dat Teuntje het goed doet op brok, toch hoop ik dat je ooit de stap naar vers weer gaat proberen.

Succes!
Dat is iets dat ik zeker bij meneer Ko zie. Park is hartstikke leuk en dan ook nog bij/in het water spelen met de bal. Maar vooral dat laatste levert 100% zeker een zacht diarree-achtig hoopje op.
Door sella
#3380901
Shay staat sinds 3 maanden op zd hypoallergeen van hills. Ik heb het huilend gegeven want niet echt een fijne brok. Echter rust in zijn lijf was me wel wat waard.
Hij heeft nu dus 3 maanden niet gebraakt, geen stinkende boeren meer, en geen slappe drap zonder reden.
En zijn vacht is stukken beter aan het worden.
Leuk je principes, echter het individu moet altijd dat eten wat dat individu op dat moment nodig is.
Wat bij mij heel er moeilijk lag, hij is een 4e generatie rauwafgespeende pup.
Dat geeft dus ook geen garanties voor geen allergische hond.
Nu heb ik een blij ei die veel beter in zijn vel zit, en relaxed ligt te slapen, wat met rauw ons nooit goed gelukt is.
We hebben 6 jaar het geprobeerd en tja nu ben ik blij dat ik mijn principes aan de kant heb gezet.

Ik krijg in de toekomst een pup die ik ga opleiden tot hulphond en die wordt ook rauw afgespeend en ik ga die ook vrolijk weer laten barfen.
En verders zien wel wel wat deze toekomstige hond zich tot ontwikkeld.
Door Paulus5
#3380975
Iedereen moet gewoon zorgen voor het beste voor zijn dier(en). Is dat brok of barf, dat is de keuze aan de eigenaar en baasje. Iedere hond reageert anders op voeding.
Uiteindelijk reageert iedere mens ook anders op bepaalde voedingsmiddelen. En er bestaan zelf mensen die bepaalde groenten niet mogen eten.
Dan kan je niet anders om toch de gezondheid optimaal te houden in de mate van het mogelijke.
Maar het blijft jouw hond zoals hier al gezegd is dus jij moet doen wat je denkt dat het beste voor hem is

Ik wens je veel succes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door