Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door D4nte L4gotto
#3380757
Hoi iedereen,

Als ik vragen mag : Hoeveel per maand zijn jullie kwijt aan de voeding van jullie hond(en)? En hoe doen jullie het eten geven tijdens vakantie?

Groeten,
Fanny
Door src_esther
#3380760
Iets tussen de 75 en 100, schat ik. Dat is exclusief snacks en beloningssnoepjes.
Voor vakanties neem ik Herrmanns blik mee en koop eventueel KVV als het beschikbaar is en ik weet dat meneer Ko het eetbaar vind. Het blik vindt hij heerlijk dus het is geen straf.
Door Siberienne
#3380761
Op vakantie krijgen ze DARF (vol bites, lam versie) brokken, blik (Hermans) of houdbare worsten (in mijn geval van Trovet) of gevriesdroogd voer van K9 natural (dat is als we een trektocht maken, want de lichtste optie, is wel duur. Ter plekke koop ik wel eens een visje of wat vlees maar meestal zitten we redelijk in het midden van nergens en houd ik het voor hen en mij simpel ;)

((een van mijn honden eet sowieso geen vers ivm darmproblemen in het verleden, dus die krijgt eigenlijk z'n gewone eten, de ander vindt die brokken ook heerlijk en doet het er prima op))
Door Lizzy
#3380765
Ik heb eigenlijk geen flets idee op het moment (mijn man regelt de inkopen). Ik denk tussen de 250 en 350 euro per maand voor 3 middelgrote honden (Dalmatische Honden - en die eten relatief veel hoor).

In de vakantie geef ik ze gewoon zelf samengesteld/BARF. In de meeste landen is inkopen doen voor de hond prima te doen. Ze krijgen wel de eenvoudige versie. Dus veel kipkarkas, veel rundvlees/orgaanvlees en dergelijke. Thuis krijgen ze dan gewoon bijv. een week geen kip en rund als we terug komen. Maar kip is dus overal te koop. Braadhaantje bij de vriezer uit de Lidl of Aldi, beetje opleuken met wat gekookte groenten, eitje erbij, beetje runderpoulet, runder of kippenhartjes, af en toe een visje.
Door smulpaap
#3380766
Met een kieskeurige hond is het wel handig om vooraf even uit te proberen wat ie wel niet en lust .
Mijn vorige honden verdomden het bv om iets anders dan BARF te eten ""dat is wel aardig hoor , maar waar blijft de rest van mijn eten ""
Er werd een hap van genomen en daarna niet meer :biggrin2:
Van bv vis en ei wilden ze ook niets weten
Dus ook hier eenvoudig maar wel barf
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3380771
600 euro per maand, denk ik? Voor 7 honden van gemiddeld 25 kilo.

Sinds wij meer dan 4 honden hebben gaan we niet meer kamperen, maar huren we huisjes. Daar is altijd wel een vriezer. Huizen waar 7 honden welkom zijn, hebben vaak ook veel vriezerruimte, dus dan gaat er voor een aantal dagen mee. De rest van de vakantie gaan eten de honden uit de plaatselijke supermarkt. Toen we nog wel gingen kamperen hadden de honden hun eigen koelbox waar voor 2 dagen eten in paste, dus om de dag naar de supermarkt. Als je naar Frankrijk gaat kan je echt heel veel barfartikelen kopen voor humane consumptie (en de prijs ligt lager dan wat je hier aan categorie 3 materiaal besteld :-X )
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3380785
Uhhhh... 2 (kleine) honden, zo’n €35,- per maand zonder snacks...... wij zijn vorig jaar voor het eerst met beiden naar een huisje gegaan en ik heb het eten meegenomen.... dit jaar idem dito....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3380862
Ik denk €100 per maand voor 2 honden.
Voor de vakantie eten wij afhaalchinees en eieren. In de bakken van de afhaalchinees doe ik voor 2/3 dagen volledige maaltijden en neem dat bevroren mee. Van de eierschalen maak ik poeder. Dan krijgen ze op vakantie bevroren gevogelte, gehakt in de aanbieding met eierschaalpoeder, restjes stokbrood met melk, eieren, groenten en andere aanbiedingen van vlees.
De rest van het jaar eten ze wel weer gewoon barf.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3380868
Geen idee ( wil het niet weten ook :P ) Mijn Sintje eet een kilo Barf , de border en de poedel eten samen iets meer als kilo Kvv en de chi ach hapje van de Kvv .
Ga dit jaar met mijn caravan weg en neem gewoon hun eigen eten mee, ik sta in de buurt omdat ik ook naar huis moet voor mijn cavia’s ( 15) .Ik vind het niet erg ben er toch even uit, beter als niks en mijn dieren gaan voor mijn vakantie.
Door D4nte L4gotto
#3381230
Bedankt voor alle antwoorden!!
De tips van jullie qua het merk van de voeding en de soorten daarvan zijn erg nuttig!!
Het eten voor onze hond is sowieso altijd al verdeeld/gesneden/gedoseerd en in diep vries, ook voor thuis.
Maar voor weekendje weg voor twee of drie dagen nemen ik ze mee in de vorm van diepvries. Wasmiddel, spons en doek nemen wij ook altijd mee. Nu ga ik kijken of het nog makkelijker kan. Nogmaals bedankt!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door