Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
#3380318
Ik ben me aan het oriënteren op een hooimadam of ecostoof. Nu lees ik daar wel eens berichtjes van jullie over maar wat maken jullie er zoal in en bevalt het? Ik eet weinig tot geen vlees en wat ik zo zie van recepten is het toch vooral stoofpotjes die er in gemaakt worden.
Vertel :)
Door Lizzy
#3380319
ellenned schreef:Ik ben me aan het oriënteren op een hooimadam of ecostoof. Nu lees ik daar wel eens berichtjes van jullie over maar wat maken jullie er zoal in en bevalt het? Ik eet weinig tot geen vlees en wat ik zo zie van recepten is het toch vooral stoofpotjes die er in gemaakt worden.
Vertel :)
Ik gooi alles dat lang moet staan in de hooimadam. Dus soep (bruine bonen en erwtensoep worden niet gaar genoeg, die moet je tussendoor nog een keer opwarmen), pastasausen, vega stoofpotjes, aardappelgoulash, kerriesschotel, etc.
Door ellenned
#3380323
Lizzy schreef:Ik gooi alles dat lang moet staan in de hooimadam. Dus soep (bruine bonen en erwtensoep worden niet gaar genoeg, die moet je tussendoor nog een keer opwarmen), pastasausen, vega stoofpotjes, aardappelgoulash, kerriesschotel, etc.

Oja, soep is ook leuk om er in te maken!
En heb jij een hooimadam of een ecostoof?
Door Lizzy
#3380324
ellenned schreef:Oja, soep is ook leuk om er in te maken!
En heb jij een hooimadam of een ecostoof?
Ik heb een hooimadam.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3380356
Ik heb een selfmade hooikist. Ik gebruik hem vnl om rijst te koken en peren te stoven.
Door frodo quin
#3380640
Lang voor de hooimadam was het bij ons de gewoonte om rijst op die manier te garen. Wij stopten die in bed in de dekbedden gerold. Werkt trouwens net zo goed :)

Peulvruchten denk ik ook, maar daar ben ik niet zeker van.
Door ellenned
#3380662
Ehhhhhhh, een soort katoenen iets :biggrin2: waar je eten in kunt laten nagaren, dus niet op het vuur, sommige dingen kan je er een dag in laten staan. Ik denk handig bv als je een dag aan het werken bent en avonds is je eten klaar als je thuiskomt, zoiets....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3380669
ellenned schreef:Ehhhhhhh, een soort katoenen iets :biggrin2: waar je eten in kunt laten nagaren, dus niet op het vuur, sommige dingen kan je er een dag in laten staan. Ik denk handig bv als je een dag aan het werken bent en avonds is je eten klaar als je thuiskomt, zoiets....
Klinkt handig is er een foto van?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door