Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379814
Een tijd geleden had een DA in Nederland het er ook over. Maar natuurlijk heb ik niet kunnen onthouden hoe dat medicijn heette.... ik dacht anders dan dat jij noemt, maar ook dat weet ik niet zeker. Het zou wel net die nadelen hebben die nsaids hebben
Door Eef+Stippels
#3379828
Kaio schreef:Een tijd geleden had een DA in Nederland het er ook over. Maar natuurlijk heb ik niet kunnen onthouden hoe dat medicijn heette.... ik dacht anders dan dat jij noemt, maar ook dat weet ik niet zeker. Het zou wel net die nadelen hebben die nsaids hebben
Ik maak uit de tekst van mcvoordieren op dat die nadelen juist minder zouden moeten zijn...? Bella moet nog jaren op nsaids mee, dus iets dat minder belastend is, zou wel fijn zijn.

Maar ik ga ze nog bellen, lukte vandaag niet. Ik wilde ze gisteravond mailen, maar daar doen ze niet aan.

Bedankt voor jouw da, Kaela :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379863
Eef+doggies schreef:Ik maak uit de tekst van mcvoordieren op dat die nadelen juist minder zouden moeten zijn...? Bella moet nog jaren op nsaids mee, dus iets dat minder belastend is, zou wel fijn zijn.

Maar ik ga ze nog bellen, lukte vandaag niet. Ik wilde ze gisteravond mailen, maar daar doen ze niet aan.

Bedankt voor jouw da, Kaela :)
Ach geweldige typ-o de i in niet is weggevallen ::) ;D
Dus niet die nadelen !
Door toscak
#3379870
Ja het is inderdaad Galliprant. Ik zou gebeld worden als het in NL bij MCD beschikbaar is voor Bob. Bob heeft een maagzweer en buikvliesontsteking gehad (met alle waarschijnlijkheid door de NSAIDS) en mag dus nooit meer NSAIDS. Het gaat gelukkig nu heel goed. Maar ik ben in november? (let op, zo lang wordt het dus al aangekondigd!) met hem terug gegaan omdat hij echt slecht liep. Ze hadden toen de verwachting dat het in het begin van 2019 op de markt zou komen. Ze zaten er overigens al een tijdje op te wachten. Ik heb in er maart nog eens naar geïnformeerd maar toen was het er nog niet. Ik moet toevallig 1 juli daar zijn dus zal eens informeren wat de verwachtingen nu zijn.
Overigens was volgens hen ook een optie om te kijken of iemand in de USA het zou kunnen sturen/meenemen.

Bob is trouwens enorm opgeknapt van combi Golden Paste en Flexijoint. Maar ik zou graag Galliprant in NL hebben voor als bovenstaande niet meer voldoende werkt of voor de echt slechte dagen.
Door Eef+Stippels
#3379872
Ah top, dank je!
Het laat dus al lang op zich wachten...

Als je wilt informeren 1 juli, graag :)

Fijn dat het goed gaat met Bob!

De artrose bij Bella is zo ernstig dat niets genoeg helpt behalve nsaids. Golden paste verdragen ze hier slecht.
Ze krijgen wel oa UCII collageen, Glucosamine, chondroitine, groenlipmossel en omega 3 capsules.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3380213
Honey krijgt Galliprant vanwege artrose, ik denk sinds april.
In eerste instantie was er héél moeilijk aan te komen. Hetgeen beschikbaar was, was binnen een poep en een zucht weg en moest er een nabestelling gedaan worden in Amerika. Er staat bij mijn da een bestelling in back order en dat zou deze maand geleverd gaan worden. Ik ben eigenlijk benieuwd of dat gelukt is. Het voordeel van deze pijnstiller is dat hij heel gericht werkt op de artrose. Bovendien (en dat vind ik zelf een groot voordeel) hoeft er niet bij gegeten te worden. Sterker: het werkt beter bij NIET eten, dus een uur na inname geen eten geven. Last but lot least: ook nog eens minder bijwerkingen.
Trouwens, als ik het goed begrepen heb worden dus in juni alleen de backorders geleverd en is het dan weer wachten tot september.
Gebruikersavatar
Door kira
#3380240
Ga eens informeren naar Galliprant.

Hier goede ervaringen met Anatron op x foto’s ook zichtbaar resultaat en tot op heden geen zichtbare negatieve bijwerkingen.
Door Eef+Stippels
#3380256
Wijnie schreef:Honey krijgt Galliprant vanwege artrose, ik denk sinds april.
In eerste instantie was er héél moeilijk aan te komen. Hetgeen beschikbaar was, was binnen een poep en een zucht weg en moest er een nabestelling gedaan worden in Amerika. Er staat bij mijn da een bestelling in back order en dat zou deze maand geleverd gaan worden. Ik ben eigenlijk benieuwd of dat gelukt is. Het voordeel van deze pijnstiller is dat hij heel gericht werkt op de artrose. Bovendien (en dat vind ik zelf een groot voordeel) hoeft er niet bij gegeten te worden. Sterker: het werkt beter bij NIET eten, dus een uur na inname geen eten geven. Last but lot least: ook nog eens minder bijwerkingen.
Trouwens, als ik het goed begrepen heb worden dus in juni alleen de backorders geleverd en is het dan weer wachten tot september.
Fijn om een ervaring te lezen!
Heb jij het idee dat het net zo goed werkt als bijvoorbeeld Trocoxil, Novacam etc? Of wat gaf jij voor Galliprant voor pijnstilling?

Mijn titel is idd wat verwarrend, het is een pijnstiller geen geneesmiddel.
Door Eef+Stippels
#3380257
kira schreef:Ga eens informeren naar Galliprant.

Hier goede ervaringen met Anatron op x foto’s ook zichtbaar resultaat en tot op heden geen zichtbare negatieve bijwerkingen.
Ik heb Anatron ook nog in de overweging. Geweldig dat je er zichtbaar resultaat mee hebt geboekt!
Hoeveel injecties heb je laten zetten?
Dat je nu naar Galliprant gaat kijken, betekent dat de Anatroninjecties niet genoeg werken om van de pijnstilling af te kunnen?
Bij welke kliniek laat je de injecties zetten?
Bedankt :)
Door Eef+Stippels
#3380259
toscak schreef:Ben geweest. Galliprant is inderdaad in huis bij MCD en de honden die erop zitten schijnen het goed te doen!
Oh top!!
Bedankt voor het informeren :)
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3380267
Eef+doggies schreef:Fijn om een ervaring te lezen!
Heb jij het idee dat het net zo goed werkt als bijvoorbeeld Trocoxil, Novacam etc? Of wat gaf jij voor Galliprant voor pijnstilling?

Mijn titel is idd wat verwarrend, het is een pijnstiller geen geneesmiddel.
Het was niet vanwege jouw titel hoor, mijn aanvulling.
Toen ik mijn eigen tekst nog eens las dacht ik dat het de indruk kon wekken dat de Galliprant tegen artrose zou werken.

Ik ben héél tevreden over de Galliprant. Hiervoor kreeg ze Carprodyl. Ik vond het super lastig dat Honey dan (iets) moest eten, want dat lukte vaak niet. Ik had ook de indruk dat ze zich regelmatig niet lekker voelde. Dan bedoel ik geen pijn, maar ik denk misselijk. Ze kon dan naar me toe komen op een bepaalde manier waarvan ik dacht: 'Ze voelt zich onwel'. Dat heeft ze met de Galliprant niet meer gehad. Wat ik wel héél akelig vind is die slechte leveringen. Als bijv. de backorders nog altijd niet geleverd gaan worden en ik t.z.t. dan weer moet stoppen, dan zou ik ontzettend balen. Maar ja, dat is nog niet voor 'nu'.
Een ander voordeel is ook dat Galliprant en Gabapentine samen gegeven mogen worden. Dat mocht niet met de Carprodyl. Het is (nog?) niet van toepassing, maar is natuurlijk goed om te weten.
Honey krijgt trouwens ook laserbehandelingen.
Door Eef+Stippels
#3380276
Wijnie schreef:Het was niet vanwege jouw titel hoor, mijn aanvulling.
Toen ik mijn eigen tekst nog eens las dacht ik dat het de indruk kon wekken dat de Galliprant tegen artrose zou werken.

Ik ben héél tevreden over de Galliprant. Hiervoor kreeg ze Carprodyl. Ik vond het super lastig dat Honey dan (iets) moest eten, want dat lukte vaak niet. Ik had ook de indruk dat ze zich regelmatig niet lekker voelde. Dan bedoel ik geen pijn, maar ik denk misselijk. Ze kon dan naar me toe komen op een bepaalde manier waarvan ik dacht: 'Ze voelt zich onwel'. Dat heeft ze met de Galliprant niet meer gehad. Wat ik wel héél akelig vind is die slechte leveringen. Als bijv. de backorders nog altijd niet geleverd gaan worden en ik t.z.t. dan weer moet stoppen, dan zou ik ontzettend balen. Maar ja, dat is nog niet voor 'nu'.
Een ander voordeel is ook dat Galliprant en Gabapentine samen gegeven mogen worden. Dat mocht niet met de Carprodyl. Het is (nog?) niet van toepassing, maar is natuurlijk goed om te weten.
Honey krijgt trouwens ook laserbehandelingen.
Ik heb de titel toch maar even aangepast.
Uit jouw tekst bleek naar mijn idee duidelijk dat het om een pijnstiller gaat :)

Goed om te horen, dankjewel!
Ik laat het nog even bezinken.
Denk nu om eerst te beginnen met anartron voor Bella. Kijken wat dat doet. Ze is tenslotte nog maar 4 jaar oud.
En dan evt aanvullen met Galliprant.

Wat kost de Galliprant eigenlijk, als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
Bella krijgt nu Trocoxil waarmee ik op 40,- per maand zit (ze weegt 18 kg).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door