Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Janie2
#3379553
Ja dat hoop ik, heb met de knie best behoorlijk problemen mee nu. Ik dacht, ik loop standaard 3 a 4 uur per dag, wat is dan de helft op fivefingers!

Hoe heb jij de opgebouwd en wat was jouw knie klacht?
Gebruikersavatar
Door Laika
#3379555
Janie2 schreef:Laika heb jij meer pijn gekregen na start barefoot?

Ik heb een tijdje geleden mijn knie een optater gegeven door fivefingers gelijk een grote wandeling per dag aan te doen. Ik dacht.. die 1,5 a 2 uur per dag moet toch lukken? :/ kwam mooi van een koude kermis thuis. Dikke knie en pijn, wat op de minste belasting weer opspeelt.

Niemand hier last van? Of ben ik gewoon te enthousiast gegaan.

Ik ben nu op zoek naar een gulden middenweg schoen (die van merrel lopen niet lekker). En dan de Fivefingers over een tijd in een rugzakje mee on per 10 minuten dragen op te bouwen. Echt.. ik hoop dat ik die 140€ niet heb weggegooid! Heb ze 5 x aangehad.
Ja ik denk dat je te enthousiast bent gestart. Gelijk 1,5 uur is te veel. Ik heb een wandelschema gezien om aan barefootschoenen te wennen en dat begon met 5 minuten en dan langzaam opbouwen en evengoed rustdagen tussendoor. Het ligt ook sterk aan de ondergrond waar je op loopt. Op asfalt krijgen je voetzolen het meer te verduren (dat is bij mij het probleem) en op een ongelijke bodem krijgen je spieren en pezen het lastig. Ik kreeg van de Merrells pijn aan de peesplaten die ik eerder nooit had en veel meer pijn onder mijn voeten. Dat laatste vooral op een harde ondergrond. Ik ben eergisteren naar de fair in Aalten geweest. Ben begonnen op mijn Meindls met nieuwe steunzooltjes en heb na een aantal uur de Meindls omgewisseld voor nep crocs :-[ Daar kon ik nog het beste mee uit de voeten. Ik hang mijn barefootschoenen voorlopig aan de wilgen maar blijf wel thuis veel op blote voeten in het gras lopen en doe oefeningen voor mijn voeten.

Heb je ook oefeningen gedaan voor je voeten? Ik zou het zeker nog niet opgeven maar heel rustig aan opbouwen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380183
Begin deze week heb ik m'n zomerschoenen vuil gemaakt. En het kwam er niet van ze uit te wassen.
Dus liep ik een paar dagen op m'n vroegere schoenen. Moet kunnen, dacht ik zo.

Ik heb iets opmerkelijks gemerkt. Nl dat in 'tussen' schoenen, dus dunne zool maar geen barefoot, steentjes en scherpe dingen onder je voeten, veel pijnlijker zijn dan op barefootschoenen. Gek he ?
En ook opmerkelijk is dat m'n voorste vetkussentje niet weet waar gebleven in conventionele schoenen. Ze voelen te dik, lijken soms zelfs een plooi te krijgen en gaan branden.

Verder doet alles pijn. :-X
Spieren op m'n voeten, m'n tenen, m'n enkels, schenen, kuiten, knieën én bekken. Zonder overdrijven.
M'n bekken zelfs echt serieus. Ik kan niet lang bukken, bij zowat elke stap krijg ik een kleine scheut.
En meteen van dag 1 he. Ik vind dat toch straf.
Al werd het ook duidelijk elke dag erger.

Ik heb een blaar op m'n kleine teen en op weg naar huis van het oudercontact heb ik m'n schoenen gewoon uit gedaan. Op blote voeten naar huis gestapt. Het was gewoon niet te doen, en m'n teentoppen zagen stuk voor stuk duidelijk rood.

Toen zei Meneer dat ik dringend een paar extra schoenen moest kopen.
Elk nadeel heb z'n voordeel. :biggrin2:

Dus nu zoek ik sandalen. En ik denk dat ik er gevonden heb. :D
Maar die leguano activ zou ik ook wel willen. ::)

Vandaag een hele dag recht gestaan op m'n blote voeten.. Wat een verademing!
Door Lizzy
#3380188
Ja, heftig he? Ik ben vorige week op mijn uber schattige non barefoot slippertjes gaan lopen omdat ik voor het eerst in 20 jaar een jurkje aan had. Ik kon 's avonds niet meer op of om, pijn in m'n rug :-X
Door hannabelgje
#3380192
Ik loop nu 80% van de tijd op mijn barefoot schoenen. Ik heb veel minder last van mijn rug en mijn knieën. Ik had wel altijd vlug last van pijn in mijn schenen en kuiten. Met 7 kilo minder te wegen heb ik daar nu ook geen last meer van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3380193
Lizzy schreef:Ja, heftig he? Ik ben vorige week op mijn uber schattige non barefoot slippertjes gaan lopen omdat ik voor het eerst in 20 jaar een jurkje aan had. Ik kon 's avonds niet meer op of om, pijn in m'n rug :-X
Wij verwennen ons lijf teveel door bf te gaan lopen. Het lijf is niks meer gewend ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380196
En ik heb gewoon nu een 2e paar barefoot sandalen :biggrin2:
Tadaa:
20190630_094506.jpg
20190630_094506.jpg (2.87 MiB) 1716 keer bekeken
Kan toch ook prima onder jurkjes?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3380206
Oooh die zijn leuk! Het tussen de tenending lijkt wel vrij breed?
Lizzy schreef:Ja, heftig he? Ik ben vorige week op mijn uber schattige non barefoot slippertjes gaan lopen omdat ik voor het eerst in 20 jaar een jurkje aan had. Ik kon 's avonds niet meer op of om, pijn in m'n rug :-X
Dit houdt me tegen om bf te gaan lopen. Ik ben zo 'bang' nooit meer andere schoenen te kunnen dragen. Ik ben vrij lomp met mezelf en rag nog weleens een electrische, dus zware, rolstoel over m'n voet op m'n werk. Op m'n werk draag ik dus graag wat steviger schoeisel en bf lijkt me niet erg rolstoelbestendig :-\
Door fransbulletje
#3380208
Doranto schreef:Wij verwennen ons lijf teveel door bf te gaan lopen. Het lijf is niks meer gewend ::)
Klopt inderdaad , kan ook geen gewone schoenen meer aan.
Vorig jaar lukte het nog wel af en toe maar nu een jaar verder gaat het echt niet meer.
Door Janie2
#3380209
Gedeelde smart is... jullie hebben dus eigenlijk hetzelfde als mij maar dan andersom.

Kaio , welke sandalen zijn dat op je foto diegene die je niet aan hebt? Merk?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3380210
Ik kan nog prima op andere schoenen lopen. Als ik een bruiloft heb draag ik nette schoenen (wel altijd platte, ik heb nooit hallen gedragen en doe dat nu zeker niet meer), met paardrijden jodphurs en met lange dagen lopen ga ik nog steeds liever op mijn wandelschoenen dan op mijn barefoots.

Maar dat komt vooral omdat ik overall te weinig loop en dus gewoon niet genoeg loopconditie heb. Niet in mijn lijf en niet in mijn voeten. En dan zijn de barefoots al snel te heftig voor langere tijden lopen en staan.
Door Lizzy
#3380215
Maar hoe problematisch was jullie lichaam voor je BF ging lopen? Ik heb namelijk een rug en bekken....... :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380216
Janie2 schreef:Gedeelde smart is... jullie hebben dus eigenlijk hetzelfde als mij maar dan andersom.

Kaio , welke sandalen zijn dat op je foto diegene die je niet aan hebt? Merk?
https://xeroshoes.co.uk/buy-xero-shoes
En dan is het de z-trial
Op de website kun je per schoen een template uitprinten en kijken welke maat gaat passen, wel goed op de schaal letten ;D ( Is me niet gebeurd, neu :whistle: )
Verzendkosten waren iets van 10 euro dus
Door zurca
#3380217
Ik heb nek/schouder klachten die voortkomen uit een verschoven wervel. Geen idee of helemaal barefoot lopen daarbij zal helpen. Maar ik wandel na heel de winter meindels gedragen te hebben nu probleemloos weg op mijn Merrells. Maar wissel net zo makkelijk weer terug naar de meindels.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door