Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door viperenoscar
#3380077
Hallo,
We hebben een paar dagen geleden onze hovawart laten dekken. Nu vraag ik me af of haar voeding nog wel goed genoeg is. Ik heb het artikel gelezen of dracht en barf maar zou graag bij kvv willen blijven. Ze krijgt nu kvv van best4dogs.nl die geven helaas geen info over de samenstelling. Ik geef haar afwisselend de schapenpens, kip, zalm, rund en kalkoen. Hierbij krijgt ze extra groentenprut en een scheutje karnemelk ( tegen teken en vlooien). Twee keer in de week een rauw ei met schil van onze eigen kippen.
Is jullie advies over te stappen naar een ander merk of kan ik met wat aanpassingen bij dit merk blijven. Ze doet het er wel goed op.
Dit is ons eerste nestje en ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden. En nog een vraagje, kan ik de pups straks ook op deze voeding zetten? En hoe werkt het als de nieuwe eigenaar over wil stappen naar brok omdat je vers vlees niet zomaar met brok kunt combineren?

Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!!!
Door Lizzy
#3380080
viperenoscar schreef:Hallo,
We hebben een paar dagen geleden onze hovawart laten dekken. Nu vraag ik me af of haar voeding nog wel goed genoeg is. Ik heb het artikel gelezen of dracht en barf maar zou graag bij kvv willen blijven. Ze krijgt nu kvv van best4dogs.nl die geven helaas geen info over de samenstelling. Ik geef haar afwisselend de schapenpens, kip, zalm, rund en kalkoen. Hierbij krijgt ze extra groentenprut en een scheutje karnemelk ( tegen teken en vlooien). Twee keer in de week een rauw ei met schil van onze eigen kippen.
Is jullie advies over te stappen naar een ander merk of kan ik met wat aanpassingen bij dit merk blijven. Ze doet het er wel goed op.
Dit is ons eerste nestje en ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden. En nog een vraagje, kan ik de pups straks ook op deze voeding zetten? En hoe werkt het als de nieuwe eigenaar over wil stappen naar brok omdat je vers vlees niet zomaar met brok kunt combineren?

Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!!!
Een merk blijven voeren waarvan je niet weet wat erin zit... Nou, aangezien je de verantwoording draagt voor alle pups die er gaan groeien en geboren gaan worden: ik zou dat zelf niet willen en dus ook niet doen en overstappen op een merk waarvan je weet wat erin zit. En dan bijv. geen KVV waar en lever en een vitamine premix in zit (en dus ook nog een keer vitamine A want teveel vitamine A is schadelijk voor de ongeboren pups). Dus een merk als Buddy lekker in de winkel laten. En een merk kiezen dat zich al langere tijd bewezen heeft. En dan denk ik dat hetgeen je toevoegt alleen maar zinvol is als in de KVV weinig tot geen schapenpens, kip, zalm, rund en kalkoen zit.

Groentenmix lijkt me heel verstandig om te geven. Maar een drachtige hond heeft ook een iets verhoogde behoefte aan koolhydraten dus ik zou ook wat extra zilvervliesrijst, quinoa, etc. erbij gaan geven als je teef in de laatste 2 a 3 weken van de dracht zit.

Hier kun je nog meer details vinden: viewtopic.php?f=33&t=133003
Door viperenoscar
#3380083
Dankjewel, ja ik ben wel van plan om over te stappen.
Dat artikel had ik gelezen, erg interessant al weet ik nog niet zo goed hoe ik het met kvv kan combineren.
Welke merken kvv zijn wel goed voor een drachtige teef ?
Door Lizzy
#3380086
viperenoscar schreef:Ik durf het bijna niet te vragen maar is er anders toch een brok die wel geschikt is ?
Ik denk dat je voor deze vraag op het verkeerde forum zit. Maar waarom zou je in hemelsnaam ongezonde droge brokkenmeuk aan je zwangere hond willen voeren, juist nu ze nu zeker alleen het allerbeste verdiend?
Door src_esther
#3380089
viperenoscar schreef:Ik durf het bijna niet te vragen maar is er anders toch een brok die wel geschikt is ?
Er zijn brokvoerende fokkers die gedurende de dracht en lactatieperiode juist vers vlees geven, dus van vers vlees naar brok zou dan bestwel een vreemde stap zijn.
Verder kan ik je geen advies geven want ik heb er geen ervaring mee.
Door Lizzy
#3380090
viperenoscar schreef:Dankjewel, ja ik ben wel van plan om over te stappen.
Dat artikel had ik gelezen, erg interessant al weet ik nog niet zo goed hoe ik het met kvv kan combineren.
Welke merken kvv zijn wel goed voor een drachtige teef ?
Ik zou aan het eind van de dracht Carnibest gaan voeren. Omdat daar ook rijst in zit. Of Bandit, als je dat kunt betalen (is bio en is duur), daar zit ook rijst in. Als je dit merk geeft, hoef je zelf geen rijst toe te voegen.

Ik zou nu overstappen naar een merk zonder premix met gemalen bot. En dan vind ik BarfMenu fijn, maar moet je wel die hebben zonder premix, dus daar moet je wel even op letten. Ze hebben deze: BARFmenu® – *Premium* en de BARFmenu® en je moet dus de premium hebben, die is zonder premix. Ik zou alleen niet 1 merk gaan voeren maar meerdere. Dus bijv. BARF menu en CarniVoer en Bandit en Kivo of AHV ofzo. Moet je bij Kivo en AHV ook uitkijken dat er geen premix in zit (dus toegevoegde vitamines en mineralen).

Ik zou daarnaast eens per 2 weken een zalmkop geven (niet te vaak, eens per twee weken is genoeg omdat zalmkop van gekweekte zalm afkomstig is en dus ook stoffen bevat waar je niet op zit te wachten), 2 rauwe eitjes met schil per week, eens per week nog een rauw sardientje of panharing. Verder kun je dagelijks groentemix geven. En je kunt natuurlijk eens per week prima een maaltijd geven met kipkarkas, schapenpens en kalkoen (ik weet niet, is dat vlees?) + groenten geven ipv een KVV maaltijd. Het mooiste zou zijn als je dan niet 6 dagen per week een KVV geeft waar gemalen kip in zit maar bijv. ook eend of lam ofzo. Ander schiet het minder op.
Door viperenoscar
#3380102
Dankjewel, ik ga me hierin nog eens verdiepen en misschien nog eens vergelijken met de barf . Ik heb in het verleden wel barf zelf samengesteld maar heb ook fouten gemaakt en het was toen best veel werk. Dat maakt me wat onzeker.
Maar hier kan ik zeker mee aan de slag, hartelijk dank
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3380152
Op de website staat toch wat er in de best4dogs zit.

Ik zou...als je barf een stap te ver vindt, zoveel mogelijk smaakjes combineren en deze aanvullen met spiervlees, eitje, groente, visje.
Door Lizzy
#3380158
Angelique schreef:Op de website staat toch wat er in de best4dogs zit.

Ik zou...als je barf een stap te ver vindt, zoveel mogelijk smaakjes combineren en deze aanvullen met spiervlees, eitje, groente, visje.
Ik heb even een blik geworpen (al eerder, voor ik reageerde) op de site en ik kon er al snel geen chocolade van maken. Misschien ben ik te vroeg afgehaakt!
Door viperenoscar
#3380162
Kun je me vertellen waar op de site?
Ik kon het ook niet vinden en heb wel vorig jaar gemaild maar toen kreeg ik als reactie dat ze hun recepten niet prijs willen geven omdat dat met veel zorg door een voedingsdeskundige samen gesteld was.
Tot nu toe doen mijn honden het er wel goed op maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Maar ik heb gisteren nog eens gekeken en toch besloten om het barfen weer op te pakken. Ben al bezig een kalender te maken welke week ik welke hoeveelheden ik moet geven. En daarna een menu samenstellen. Het meeste vlees heb ik al besteld.
Ik ben heel blij met jullie adviezen!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3380165
Op hun site staan toch gewoon de ingredieenten vermeld :???:
Bijv. de 5 diersoorten versie
https://www.best4dogs.nl/index.php?main ... cts_id=640


Wat ik wel verwarrend vind is dat volgens Voerwijzer (updated 19 mei 2019) Best4dogs geen voeding meer levert, maar het nu via Dogmeat gaat
https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/best4dogs/
Geen idee wat dat betekent....maken ze geen voer meer, of wordt hun voer alleen nog via Dogmeat geleverd????

Geen idee hoe hun verpakking er voorheen uitzag, maar de foto's die ik nu zie zijn vrij algemeen, geen merknaam of niks

Ik zou zeggen, stort je lekker op een goed barf-menu en stap gewoon helemaal over....weet je zeker wat er in je hond gaat ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3380174
Ina schreef:Op hun site staan toch gewoon de ingredieenten vermeld :???:
Bijv. de 5 diersoorten versie
https://www.best4dogs.nl/index.php?main ... cts_id=640


Wat ik wel verwarrend vind is dat volgens Voerwijzer (updated 19 mei 2019) Best4dogs geen voeding meer levert, maar het nu via Dogmeat gaat
https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/best4dogs/
Geen idee wat dat betekent....maken ze geen voer meer, of wordt hun voer alleen nog via Dogmeat geleverd????

Geen idee hoe hun verpakking er voorheen uitzag, maar de foto's die ik nu zie zijn vrij algemeen, geen merknaam of niks

Ik zou zeggen, stort je lekker op een goed barf-menu en stap gewoon helemaal over....weet je zeker wat er in je hond gaat ;)

Best4dogs is van Dogmeat en hetzelfde vlees.
Alleen is wat goedkoper omdat je min 90 kg moet afnemen en 18 kg per soort.
Ze hadden idd in mei een nieuwe site en zouden ze stoppen met Best4dogs.
Maar die site was heel slecht, dus zijn ze weer naar oude vertrouwde site's gegaan. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door