Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3378930
Cathelijn schreef:Wat een mooie geluksmomentjes weer. Gefeliciteerd met je baan Siberienne!

Ik zit op dit moment met een vriendin in Tsjechië. We hebben drie honden bij ons en nu zit ik, na een prachtige wandeling vandaag, in de grote omheinde tuin te kijken naar Ilan die geniet van zijn barfmaaltijd. In de zon...
Een camping is ook leuk, maar dit is ook wel heel relaxed. Geen hond de hele dag aan een lijn.
En het is zo'n mooie omgeving hier.
20190612_111151.jpg20190613_114811.jpg20190613_114444.jpg

Wij ook! Tsjechie is echt een top-vakantieland. Zit jij heel toevallig in ´huis op de berg´?
IMG_3782 (2).JPG
IMG_3782 (2).JPG (2.02 MiB) 2392 keer bekeken
IMG_3877.JPG
IMG_3877.JPG (3.82 MiB) 2392 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378933
Zo dat ziet er uit als geslaagde vakanties :D
Al zal ik dat trappetje in het echt helaas best eng vinden.

En gefeliciteerd met de geslaagde dochter
En ook gefeliciteerd met de vaste aanstelling. Dat is zo'n fijn gevoel

En nieuwe puppy! Leuk. Soms wil ik ook gewoon weer een puppy, maar ja helaas niet nu
Door Cathelijn
#3378935
Spikkelneus schreef:Net over de grens met Duitsland, in Sluknov.
Dat is een half uurtje van hier zie ik. Wij zitten wat zuidelijker dan jullie, net ten oosten van Boheems Zwitserland.
Door Eef+Stippels
#3378961
Wat een mooie vakantiefoto's uit Tsjechie!

Xindy krijgt sinds gisteren pijnstilling en is beter te pas, gelukkig!
De da (vervanger van mijn eigen da) kon niet vinden waar de pijn vandaan kwam. Xindy heeft voor 2 weken pijnstilling en dan mogen we terug komen.
Even kijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379153
Vanmorgen zo fijn paardrijles gehad! Na de kennismakingsrit ging de les twee keer niet door. Eerst was ik ziek, daarna de juf. Vandaag eindelijk gelukt en ooooh wat fijn!

Ik mocht op een ruintje die heel goed brave manegepony kan zijn, maar als je hem "aan zet" ook echt wel wat kan. We hebben heel veel gestapt en in licht contact allerlei oefeningen gedaan. Waarbij het om voelen, ervaren en het echt goed doen ging. Naast de bak waren ze met een paar man en machines bestrating aan het leggen, maar wij waren heel ontspannen en geconcentreerd aan het werk. Het voelde zo fijn! Als afsluiting nog wat overgangen naar de draf en terug geoefend. Dat ging ook heel mooi. Ik heb vooral in tempo terug nog moeite met balans en hij ook en het lukte meerdere keren zo mooi.

En na het rijden mocht hij even los in de bak om te rollen, maar hij vond het leuker om mij te komen besnuffelen. Echt een schatje :smitten:

Hopelijk lukt het nu beter om nog wat lesjes te plannen, dan kan ik snel de groeples in. Het is echt fijn om zo eerst even vertrouwd te worden met de juf en het paard enzo!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3379167
Kaela schreef:Vanmorgen zo fijn paardrijles gehad! Na de kennismakingsrit ging de les twee keer niet door. Eerst was ik ziek, daarna de juf. Vandaag eindelijk gelukt en ooooh wat fijn!

Ik mocht op een ruintje die heel goed brave manegepony kan zijn, maar als je hem "aan zet" ook echt wel wat kan. We hebben heel veel gestapt en in licht contact allerlei oefeningen gedaan. Waarbij het om voelen, ervaren en het echt goed doen ging. Naast de bak waren ze met een paar man en machines bestrating aan het leggen, maar wij waren heel ontspannen en geconcentreerd aan het werk. Het voelde zo fijn! Als afsluiting nog wat overgangen naar de draf en terug geoefend. Dat ging ook heel mooi. Ik heb vooral in tempo terug nog moeite met balans en hij ook en het lukte meerdere keren zo mooi.

En na het rijden mocht hij even los in de bak om te rollen, maar hij vond het leuker om mij te komen besnuffelen. Echt een schatje :smitten:

Hopelijk lukt het nu beter om nog wat lesjes te plannen, dan kan ik snel de groeples in. Het is echt fijn om zo eerst even vertrouwd te worden met de juf en het paard enzo!
Wat goed dat je het rijden met vertrouwen weer aan het opbouwen bent. Ik heb dit na een ongeluk nooit doorgezet en heb daar achteraf spijt van. Paardrijden was iets wat ik altijd heel graag deed.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3379208
Laika schreef:
Wat goed dat je het rijden met vertrouwen weer aan het opbouwen bent. Ik heb dit na een ongeluk nooit doorgezet en heb daar achteraf spijt van. Paardrijden was iets wat ik altijd heel graag deed.
Ik ben ook gek op paardrijden, maar na een aantal incidenten, ben ik er ook mee gestopt... beetje bij beetje heb ik mn spullen verkocht.... vorig jaar zomer mn laarzen en cap weggegooid, omdat ik heb besloten er niet meer verder mee te gaan.... teveel risico’s en te duur..... soms heb ik er nog wel spijt van (heb mn allereerste cap wel bewaard).... maar zeg nooit nooit ;) ....

Kom er nu achter dat alle uren die ik werk, extra worden uitbetaald omdat ik teveel uren heb staan en ik deze komende 2,5 weken geen vrij meer kan nemen om de uren op te nemen (hoef nog maar een half uur te werken komende weken om aan mn uren te komen)... komt wel goed uit, aangezien dochterlief een bbq feestje wil na dr diploma uitreiking voor de familie :biggrin2: ;) ..... oh, enne... krijg groot deel van mn eigen risico terug van de zorgverzekering; echo gyn als eigen risico aangerekend, terwijl dit basisverzekering betreft.... toppie :biggrin2: ;D ....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379256
Laika schreef:Wat goed dat je het rijden met vertrouwen weer aan het opbouwen bent. Ik heb dit na een ongeluk nooit doorgezet en heb daar achteraf spijt van. Paardrijden was iets wat ik altijd heel graag deed.
Het is moeilijk. En voor iedereen ook anders. Ik heb niet echt 1 reden waarom ik bang ben. En dat maakt het ook ongrijpbaar. Gister heb ik werkelijk geen een keer angst gevoeld, op geen enkele manier. Gewoon van A tot Z was het goed. Terwijl er zoveel dingen waren waar ik op andere dagen ook zomaar van in de paniek kan schieten.

En ongeluk meemaken is ook eng. Uiteindelijk is en blijft paardrijden gevaarlijk. Maar als je er spijt van hebt, kun je altijd nog he! In welke vorm dan ook.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3379272
Vanmorgen op de fiets naar de andere kant van de stad. Zo fijn, die elektrische fiets! En inmiddels ook niet meer standaard op standje "Wanhoop"!

En het tweede geluksmomentje: net vóór de bui binnen!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3379300
Geluksmomentje was hier toch wel het ontmoeten van een wilde ringslang. Was samen met mijn moeder aan het wandelen in het bos waar zij al 20 jaar komt om te wandelen en dit was de eerste keer dat we een slang hebben gezien :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379718
Mijn paardrijles van morgen eind van de ochtend gaat natuurlijk niet door vanwege de warmte. In plaats daarvan mag ik woensdagochtend be-la-che-lijk vroeg mee op een groepsrit. En ik ben inmiddels zo ver met mijn angst dat mijn eerste gedachte "jeej wat leuk" is! Super zin in!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3379749
Wij hebben raamdoeken mrt tourniquets gekocht, die zijn vorige week woensdag geleverd. Dus net voor de warmte en dat was iedere cent waard! Het is nu nog maar 23 graden in de kamer tegenover 27 vorig jaar met deze warmte... Zo fijn! Screens of zonnescherm is met ons huis lastig dus veel aan het loeren in de wijk wat andere mensen hebben. Veel hebben niets en een aantal hadden we dit gezien maar wat een uitkomst!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door