Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3379719
Ik las op de website van mcvoordieren dat er een nieuw artrose medicijn aan zit te komen dit jaar. Dit zou minder belastend voor maag en nieren zijn. Ze schrijven:
Ook komt er in de nabije toekomst een nieuwe behandeling aan, namelijk een stof die specifieker werkt in alleen de ontstoken gewrichten. Daardoor zouden er minder bijwerkingen op nieren en maagdarm kanaal zijn. Van deze stof is aangetoond dat het veilig gegeven kan worden aan honden en dat het een uiterst effectieve behandeling is voor honden met klachten van artrose.

In Amerika is de nieuwe stof al geregistreerd en de producent verwacht dat het medicijn zeer binnenkort voor alle Amerikaanse dierenartsen beschikbaar is. Zodra we dit middel ook in Nederland mogen gaan gebruiken voor honden met artrose laten we het graag weten. Vermoedelijk zal dit medicijn in beschikbaar zijn op de europese markt in 2019.
Na wat gegoogle denk ik dat het over Grapiprant gaat. Ik weet het niet zeker. Het lijkt voor artritis te zijn en mcvoordieren heeft het over artrose.
Aangezien Bella al artrose heeft en permanent op pijnstilling staat, en het erop lijkt dat Xindy daar nu ook aan moet, ben ik erg geinteresseerd in minder belastende pijnstilling.

Ik vond nog deze links:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5645826/

https://www.galliprantfordogs.com

https://thebark.com/content/new-pain-ma ... -arthritis


Iemand hier al iets van gehoord?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 01 jul 2019, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379720
Nog nooit van gehoord.

Heb je al wel eens anathron (ik schrijf het vast fout) overwogen? In de tijd dat wij met Oscar zijn rug tobden, werd het ons aangeraden. Vanwege de reeks injecties was het voor Oscar geen optie, maar ik ken meerdere honden, met verschillende artrose klachten die er enorm mee geholpen zijn. Ik weet natuurlijk niet of het specifiek voor de klachten van Bella en Xindy van nut kan zijn, maar omdat het niet heel breed door dierenartsen ingezet wordt, dacht ik meld het toch even. Want zelfs als dit nieuwe medicijn een hele goede is, zal het nog wel even duren voor het hier beschikbaar wordt?
Door Eef+Stippels
#3379724
Ik heb idd Anarthron overwogen, net als stamcellen en acp, maar voor alle drie tot nu toe niet gekozen omdat de ervaringen/resultaten zo verschillen terwijl ze meerdere keren onder narcose moeten. Daarnaast raadde Bella's fysio af om (nu al) in het gewricht te gaan poeren.
Bij Anarthron hoeven ze niet onder narcose, maar ik heb het nog niet durven proberen omdat het zo onbekend is en ik kan er weinig over vinden. Ik ben bang dat het misschien kwaad ipv goed zal doen.
Is vast ongegrond... Misschien moet ik het gewoon proberen :???: Ik ga er opnieuw over nadenken.

Het zou voor Xindy ideaal zijn aangezien ze op meerdere plekken pijn heeft. Er kan dus niet op 1 gewricht gefocussed worden.
Maar ik weet nog niet of het artrose is hoor, we zijn nog in de onderzoeksfase.

Het nieuwe medicijn moet dit jaar in NL op de markt komen..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379729
Ik snap je twijfel hoor. Het is ook geen licht middel natuurlijk. Ik weet dat onze dierenarts (De Waterpoort in Sneek) ook telefonisch consulten doet, misschien fijn als je wilt spreken met een dierenarts die er ervaring mee heeft. Ik kon er verder ook niet veel over vinden toen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379736
Kaela schreef:Nog nooit van gehoord.

Heb je al wel eens anathron (ik schrijf het vast fout) overwogen? In de tijd dat wij met Oscar zijn rug tobden, werd het ons aangeraden. Vanwege de reeks injecties was het voor Oscar geen optie, maar ik ken meerdere honden, met verschillende artrose klachten die er enorm mee geholpen zijn. Ik weet natuurlijk niet of het specifiek voor de klachten van Bella en Xindy van nut kan zijn, maar omdat het niet heel breed door dierenartsen ingezet wordt, dacht ik meld het toch even. Want zelfs als dit nieuwe medicijn een hele goede is, zal het nog wel even duren voor het hier beschikbaar wordt?
Is dat ook voor katten? Weet je dat?
Door Janie2
#3379757
Anarthron wordt off-label gebruikt voor katten lees ik. Het heet ook wel Cartrophen. “Cartrophen for cats” geeft veel hits op internet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379760
Ow OK..
Bedankt dan!

Off label, wat wil dat precies zeggen? Zou je het dan bij een DA kunnen krijgen, of enkel op eigen houtje?
Want dat laatste ben ik niet van plan...
Ale, eigenlijk ben ik nog niets van plan. Maar het zou in de toekomst wel van pas kunnen komen.
Door Janie2
#3379764
Dan kun je het nog steeds via de dierenarts krijgen, en er is ervaring mee voor katten maar in de bijsluiter en op de markt gebracht is het bijvoorbeeld officieel alleen voor mensen of honden.

Net als bijv cerenia voor katten, de halve wereld gebruikt dat voor katten maar officieel is dat voor honden.

En bijv de humane pergolide was dat voor paarden, waar ze nu voor paarden speciaal de prascend (zelfde stofje) hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door