Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3379649
Fijn dat de verwachtingen zijn bijgesteld.

De dames kwamen gisteravond laat helemaal tot leven, heerlijk vonden ze het dat de warmte afnam.

Ik moet er niet aan denken hoe het voor de beren voelt, pffff..
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379657
Ik heb een koelmat liggen en daar waar Ziva er vorig jaar niet op ging liggen heeft ze er gister af en aan opgelegen. Ook vannacht.
Lea ligt languit op de grond her en der en Siepie zie ik amper.

Morgen zet ik de wekker om 5u en ga eerst een uur lopen voor ik naar stage vertrek en voor de uitlaat heb ik perenijsjes gekocht. :)
Door BlissSpirit
#3379668
Too schreef:
Hahaha, nee, die hangt nog aan de kapstok. Je weet maar nooit hier in ons kikkerlandje. Maar vooruit, deze temperaturen zijn ook nog wel te doen AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Too
#3379676
BlissSpirit schreef:Hahaha, nee, die hangt nog aan de kapstok. Je weet maar nooit hier in ons kikkerlandje. Maar vooruit, deze temperaturen zijn ook nog wel te doen AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Wil je anders een gezellige kat op schoot, eentje extra dat voorkomt te snel afkoelen ... ze doet t met alle liefde, kleine moeite enzo :biggrin2:
Door BlissSpirit
#3379683
Too schreef:
Wil je anders een gezellige kat op schoot, eentje extra dat voorkomt te snel afkoelen ... ze doet t met alle liefde, kleine moeite enzo :biggrin2:
Ja hoor, breng maar langs. Er past er nog wel eentje bij Afbeelding
Sky ligt hier ook vaak languit op schoot en als hij er dan afgaat, dan voel je het meteen. En jaja ik weet het. Er is geen grotere koukleum op deze aardbol, maar kan er niks aan doen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379700
Hier 2 schoothangers in de aanbieding. Zowel Ziva als Lea hangen op of aan me. ;D ;D
Ik zou het toch te koud krijgen in mn huis waar het nu 27gr is.
Door Siberienne
#3379703
we doen het hier nog netjes met 23,5 binnen dan.. en de heren willen buiten liggen... :biggrin2: huskies, je gaat ze nooit begrijpen....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3379708
Geen idee hoe warm het hier binnen is, maar het voelt minstens 10 graden koeler dan buiten. We hebben overdag alles potdicht (inclusief alle rolluiken) en ‘s nachts de ramen open.

Best fijn, wonen in zo’n Duitse bunker :biggrin2:
Door Lizzy
#3379710
Duitse bunker :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Buiten is het 30 graden. Binnen is het nu 24 graden want 23 graden voelde oncomfortabel, oftewel, we hadden het koud :biggrin2:

Echt, mocht het die kant op gaan in NL en we iedere zomer zulke hete dagen hebben: mocht je geld over hebben (en dat hebben we nooit, I know) en een slecht geïsoleerd huis: neem een airco. Als ik het 16 graden in huis zou willen trekt ie het ook met gemak. De honden rennen af en toe voor een pis naar buiten en staan voor de deur te springen (echt!) om weer naar binnen te mogen. Na de pis gaan ze even voor de ventilator van de airco liggen tot ze zijn afgekoeld en dan gaan ze weer doen wat ze altijd deden rond deze tijd : beetje op de bank meuren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379713
En dit ding hangt echt de hele dag in de schaduw...
20190624_184419.jpg
20190624_184419.jpg (2.21 MiB) 1456 keer bekeken
Door Eef+Stippels
#3379714
Het is hier nog steeds 31C in de schaduw, en binnen 25C.
Ik heb de ventilator aangezet.

Hopelijk koelt het nu gauw af voor een wandeling.
Ze willen hier ook steeds direct naar binnen na de plas.

Airco lijkt me ideaal voor de meiden :D
Als het zo doorgaat qua temperaturen moeten we dat maar doen ipv de keuken :P Ik kan toch niet ons meisje op leeftijd in die bloedhitte laten zitten.. ::)
Moet je nagaan als ze volgend zomer 12 is ..
Door kakocavi
#3379721
Leuk hè, klimaatverandering. :-X Bij een landklimaat zou ik het prima vinden, maar de luchtvochtigheid maakt het vervelend.

Tegen de 26 graden binnen. De vissen doen het gelukkig nog prima, ik hou nu wel het licht uit en natuurlijk ook de verwarming. En er ligt een kat op het balkon, en een andere op schoot. Die redden het wel.
Gebruikersavatar
Door kira
#3379725
Pas om tien uur vanavond 25 graden en feit is dat ons paard het vanmorgen vroeg met 18 graden warm had. Geen wandeling dus.

Dankzij een kabouter hebben we een deel van ons huis met rolgordijnen dat samen met een mobiele airco en ventilatoren maakt dat het in huis een stuk beter is als vorig jaar. Maar het zien van alle ventilatoren en dit weer maakt zeer verdrietig mijn lieve kleine beer overleed vorig jaar doordat ze te warm was geworden en haar lichaam zich niet meer kon koelen. De warmte werd haar toen uiteindelijk fataal.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379726
Kaio schreef:En dit ding hangt echt de hele dag in de schaduw...
20190624_184419.jpg
Hangt er ook wel vanaf waar in de schaduw...
Bij de onthaalmoeder van onze Maxime hangt dat ding ook in de schaduw, in haar tuin. Maar ze heeft zo'n klein tuintje, compleet omgeven door schuttingen (dus geen wind) en zuidgericht. Daar werd het vandaag dus ook 41 en graden. Maar op haar oprit, was het maar 32 graden...
Daar waait het nl wel en is het opener.

En de grond doet ook veel. Een plaats waar nooit zon op staat, geeft koelte af, terwijl een plaats waar vaak zon staat, die geeft, ook als die zon weg is, warmte af.
Bij ons is het in de garage heel koel, zonder airco, zonder verluchting. Dat komt gewoon omdat de vloer niet geïsoleerd is en de aarde eronder nu nog koel is.
Vorig jaar gaf die de eerste weken ook koelte af. Maar toen de hitte te lang aanhield, warme ze ook op en gaf dan nog weken warmte af toen het buiten al koeler was. Toen kregen we het in huis ook maar niet koel, het hele huis leek warmte uit te ademen...
Daar hoop ik echt niet op dit jaar... :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door