Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379535
35 hoeft van mij ook niet hoor. Maar 25-30 vind ik wel lekker.
Mijn konijnen ook wel niet, dus ik vind het heel leuk dat die allemaal onder de grond kunnen waar het lekker koel is.
Voor Benjamin en Nele maakt het zelfs niet uit nu, want die zitten toch nog binnen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379570
Gister bleef ik er bijna in toen ik de voorspellingen zag
signal-2019-06-22-131415.jpg
signal-2019-06-22-131415.jpg (202.65 KiB) 1439 keer bekeken
Gelukkig nu iets aangepast maar nog niet ver genoeg naar beneden :-X :-X
Door Lizzy
#3379572
Ja, ik verslikte me ook haast. Ik dacht dat het al weer bijgesteld was door het KNMI maar volgens mij is het de week erop weer acceptabel, qua weer.....
Door millyckk
#3379577
Voor de mensen met een plat dak/ lichtkoepel: gisteren hebben we radiatorfolie gekocht, bubbeltjesplastic met aluminium laagje en over de lichtkoepel en deels over het platte dak vastgelegd met stenen. Buiten is het nu al 31 graden, hier in de kamer 21,5!
Je zou het ook kunnen gebruiken aan de buitenkant van de ramen b.v, raar gezicht maar wel effectief.
Een rol van 3,5 vierkante meter kostte 9 euro maar ik zag ook een rol van 10 vierkante meter voor 1,55. Dat is dat isolerende folie wat ze onder laminaat op betonvloeren gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379578
Wow 40 graden, dat is wel echt horror ja. Hopelijk gaat dat wat meevallen!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379580
Ik zag dat het wat is bijgesteld maar kolere zeg, waarom me zo laten schrikken!!! ;D
Nu vind ik wat er voorspeld word ook 10gr te heet.

Wel een goed idee, dat bubbeltjes plastic, die ga ik onthouden, kan vast ook wel tegen een gewoon raam.
Door Mandarijn
#3379582
millyckk schreef:Voor de mensen met een plat dak/ lichtkoepel: gisteren hebben we radiatorfolie gekocht, bubbeltjesplastic met aluminium laagje en over de lichtkoepel en deels over het platte dak vastgelegd met stenen. Buiten is het nu al 31 graden, hier in de kamer 21,5!
Je zou het ook kunnen gebruiken aan de buitenkant van de ramen b.v, raar gezicht maar wel effectief.
Een rol van 3,5 vierkante meter kostte 9 euro maar ik zag ook een rol van 10 vierkante meter voor 1,55. Dat is dat isolerende folie wat ze onder laminaat op betonvloeren gebruiken.
En als je een tegel of klinker op de afvoer legt, kun je het dak voorzien van een laagje water. Dat scheelt ook. Alleen wel op tijd de tegel weghalen als er regen aankomt. Dat doen we hier al jaren en de vogels gebruiken het dak nu ook als groot vogelbad
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379585
sam28 schreef:Gister bleef ik er bijna in toen ik de voorspellingen zag
signal-2019-06-22-131415.jpg

Gelukkig nu iets aangepast maar nog niet ver genoeg naar beneden :-X :-X
Dat is echt wel van het goede teveel ja. Pffff.
Meer dan 35 hoeft echt echt niet. En 25 's nachts! :o
Door - pien -
#3379590
Mandarijn schreef:En als je een tegel of klinker op de afvoer legt, kun je het dak voorzien van een laagje water. Dat scheelt ook. Alleen wel op tijd de tegel weghalen als er regen aankomt. Dat doen we hier al jaren en de vogels gebruiken het dak nu ook als groot vogelbad
Aha! Bij ons moet er dan iets groters voor maar dat kunnen we wel even regelen, elke graad minder is meegenomen :D
En vorig jaar wilde ik echtechtecht niet de Aga uit, maar nu is het toch zover.
Meneer pien heeft een steun gemaakt voor over de deksels en daar staat nu de inductieplaat op. Even kijken of ik daarmee kan koken ::)
Anders wordt het een boterham :biggrin2:
Door Siberienne
#3379592
Ik heb de vetbedden van de honden even op de lichtstraat gelegd: paste precies, schuiven niet weg en isolatie gok ik ook als behoorlijk. en de honden liggen toch op de koude vloer.
Maar dat radiatorfolie is ook een goed idee!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3379629
Geloof dat de verwachtingen nogal uiteen lopen: Krijgen we een tropische week, of één tropische dag? - https://nos.nl/l/2290223

Vandaag was het hier zo'n 23 graden wat flink warm was tijdens het wandelen
Door Too
#3379630
[quote="BlissSpirit"]Durf het bijna niet te zeggen Afbeelding, maar ohhhhh heerlijk, eindelijk zomer Afbeelding

Screenshot_20190624-003754_Buienradar.jpg
Screenshot_20190624-003754_Buienradar.jpg (110.89 KiB) 1300 keer bekeken
Hopelijk ben je niet heel erg teleurgesteld...
30+ lukt niet de hele week , winterjas nog maar niet op zolder leggen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379638
Tjonge alle beren zijn allang terug van de wandeling, maar ze lopen nu al dus te draaien en zo omdat ze hun warmte slecht kwijt kunnen ( van de "inspanning " van de wandeling dus nog :-\ ) Komt zo wel weer goed maar is toch wel ff zo van owww dus eigenlijk nu al te warm voor ze, wordt heel erg oppassen deze week en morgen met "dekentjes" :biggrin2: lopen
Is ook al 21 graden nu.
Door Lizzy
#3379640
Nieuwste voorspellingen zijn woensdag 26, donderdag 25, vrijdag 25 graden. Ik denk dat we beter gewoon zelf af kunnen wachten, want korte en lange termijn schijnt niet te voorspellen te zijn ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379642
Lizzy schreef:Nieuwste voorspellingen zijn woensdag 26, donderdag 25, vrijdag 25 graden. Ik denk dat we beter gewoon zelf af kunnen wachten, want korte en lange termijn schijnt niet te voorspellen te zijn ::)
Hier nog niet, maar is hier altijd een paar graden warmer.
Vind wel dat weeronline en buienradar voorspellingen toch wel anders zijn van elkaar.
Maar goed 2 dagen geleden zag ik voor hier 40 graden staan in de voorspelling maar die is gelukkig weg :biggrin2: we zullen zien
Hebben in ieder geval luiken dicht etc. En wat schaduw aan achterzijde gecreëerd :P
20190623_191815.jpg
20190623_191815.jpg (2.8 MiB) 1269 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door