Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3379544
Yesss fijn!!!
Eindelijk iets gevonden wat werkt.
Geef maar even de tijd hoor. Als zijn lichaam nu eindelijk aan het helen is, kan dat nog wel ff duren en de veranderingen zullen mogelijk nog wel even te zien zijn.

Hij heeft ook zo lang last gehad dat je eigenlijk moeilijk kan besluiten wat normaal is voor hem over oa dat rennen. Misschien werd hij wel druk van de buikpijn in de ochtend en uitte hij dat extravert.

Samen ontdekken :)
#3379576
:-* :-* :-*

Bedankt voor de leuke en lieve reacties. :)

Esther, goed dat je het er even bij vermelde, dat die richtlijn voor gezonde honden is! Logisch dat Bandit dan meer nodig heeft om te herstellen en hij heeft ook meer nodig omdat hij meer beweegt dan de gemiddelde hond. ;)

Ik moet inderdaad geduld hebben en kijken hoe dit over een tijdje uitpakt. Bedankt dat je het nog eventjes aanhaalt Janie2.

Goh, als hij zo lang ziek is geweest en het gaat beter, dan heb je meteen het idee: nu is het goed!
Maar dat is natuurlijk niet. Ik ga blij zijn, maar nog wel een tijdje afwachten en Bandit de tijd geven om rustig te herstellen. :)
#3379604
Border Bandit schreef:Ik moet even een vreugdedansje maken, Bandit is serieus aan het aankomen!!
Hij is nu normaal qua postuur. Gewoon gezond slank zeg maar.
Hij heeft wel 135% van de aanbevolen hoeveelheid brokjes.

Ik ga nu langzaam zijn hoeveelheid lichaamsbeweging opvoeren, zodat hij weer conditie en hopelijk spieren kan opbouwen.
Heel langzaam hoor, ik kijk goed naar wat hij aangeeft.

Goh, eigenlijk knapt hij wel snel op zeg!
Hij is ook vrolijker. Zo fijn!! :)

Oh, bijna mijn vreugdedansje vergeten :P , hier komt hij:

:circle: :circle: :circle:
Top!! :D

En als je zijn beweging (langzaam!) opvoert, kan het wel zijn dat hij nog meer voer nodig heeft ;)

Ik sluit me bij Janie aan: samen ontdekken :)
En niet te vlug aanpassingen doorvoeren.
#3379734
:-* :-* Bedankt!

Inderdaad heb ik nu even rust. Zowel voor Bandit als voor mij en zowel lichamelijk als geestelijk. ;)

Ik ben vrijdag bij een bedrijf geweest dat heel veel edelstenen en mineralen heeft. Die meneer heeft er 4 uitgezocht die mogelijk voor Bandit kunnen werken. Van die 4 heeft Bandit er 1 uitgekozen en die draagt hij nu aan zijn tuigje. Ik heb een grotere, ruwe variant gekocht voor naast zijn slaapplek omdat ik hem geen halsband of tuigje wil laten dragen.
Mogelijk helpt dit Bandit nóg een stapje verder. :)

Oh, goed dat je het zegt Eef, dat hij mogelijk weer meer voer nodig heeft als hij meer beweegt!
#3380634
Oh, wat lief van je, dat je informeert. :-*

Hij poept goed en constant (3 a 4 x per dag :()
1,5 week geleden begon hij weer gras te eten. Ook direct nadat hij bv water gedronken had!?
Caspar gebeld en homeopatische dingen gekregen. Korreltjes en druppeltjes.
Dat werkt goed! :)
Het was toch weer een teken dat hij last van zijn maag heeft.
Best sneu. Zo is er telkens iets.

Komende vrijdag is het overleg weer. Ik ben benieuwd wat eruit komt en of ze kunnen meten dat het nu beter met zijn lichaam gaat.

Ik heb niet het idee dat hij meer energie heeft.
Qua gewicht, blijft hij slank.

O ja, om zijn maag tot rust te brengen kon ik ook heel slappe gemberthee zetten en dat geven.
Haha, Bandit lijkt steeds meer op mij: ik lust ook geen gember. :P Als hij kan kiezen, kiest hij toch voor zijn waterbak. Och, dat is ook goed. Ik bied het hem aan en hij mag bepalen of hij denkt dat het prettig voor hem is. :)

Al met al ben ik gewoon blij dat hij weer goed poept.
Nou hoop ik dat hij snel stabiel gaat worden en dan hopelijk langzaam kan herstellen van alles. Maar als hij stabiel is, ben ik al heel gelukkig. :) (dan kunnen we de Elfstedentocht gaan doen, dat wil ik al járen)
Gebruikersavatar
Door pike
#3380706
Border Bandit schreef:Oh, wat lief van je, dat je informeert. :-*

Hij poept goed en constant (3 a 4 x per dag :()
Op brokken is dat denk ik normaal. Toen Pike vroeger op dieetbrok stond poepte hij ook heel constant, 5 keer per dag en dan 5 precies dezelfde worstjes. Alsof ze zo uit de worstmachine kwamen ::) )
1,5 week geleden begon hij weer gras te eten. Ook direct nadat hij bv water gedronken had!?
Caspar gebeld en homeopatische dingen gekregen. Korreltjes en druppeltjes.
Dat werkt goed! :)
Het was toch weer een teken dat hij last van zijn maag heeft.
Best sneu. Zo is er telkens iets.
Van gras eten zou ik niet gelijk in de stress schieten. Dat doen toch alle honden in meer of mindere mate. Soms kan het wel een teken zijn van maagproblemen, of darmproblemen, maar dat hoeft dus niet. Als hij echt manisch gras gaat eten dan is er wel wat aan de hand.
Komende vrijdag is het overleg weer. Ik ben benieuwd wat eruit komt en of ze kunnen meten dat het nu beter met zijn lichaam gaat.

Ik heb niet het idee dat hij meer energie heeft.

Qua gewicht, blijft hij slank.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat er te weinig calorieën in de brok zitten (het caloriegehalte kan je misschien terugvinden op de website van je brok als het niet op de verpakking staat). En misschien heeft Bandit ook gewoon nog wat meer tijd nodig. HIj is per slot van rekening heel lang ziek geweest.
O ja, om zijn maag tot rust te brengen kon ik ook heel slappe gemberthee zetten en dat geven.
Haha, Bandit lijkt steeds meer op mij: ik lust ook geen gember. :P Als hij kan kiezen, kiest hij toch voor zijn waterbak. Och, dat is ook goed. Ik bied het hem aan en hij mag bepalen of hij denkt dat het prettig voor hem is. :)

Al met al ben ik gewoon blij dat hij weer goed poept.
Nou hoop ik dat hij snel stabiel gaat worden en dan hopelijk langzaam kan herstellen van alles. Maar als hij stabiel is, ben ik al heel gelukkig. :) (dan kunnen we de Elfstedentocht gaan doen, dat wil ik al járen)
Ben blij dat zijn spijsvertering eindelijk tot rust is gekomen!
#3380807
Hoi, ik ben een tijd weggeweest en ben nu weer ingelogd, omdat ik je verhaal lees over vegetarische brokken. Ik was vanmiddag ook bij Caspar. M’n Rottweiler kwakkelt al een jaar met zijn darmen en Caspar zei tegen mij ook dat ik wellicht eens de vegetarische brokken moet proberen. Van welk merk geef jij? Ik ben alleen bang dat mijn hond nog meer af zal vallen, omdat het vetpercentage zo laag is.
#3380826
Pike, bedankt dat je zoveel gereageerd hebt.
Ik ga proberen terug te reageren. ;)
Dat gras eten is niet 'normaal gras eten'. Het is waterdrinken en direct daarna de tuin in draven en van dat dikke gras grazen. Minuten lang.
Het is anders dan normaal. Ik kan het moeilijk uitleggen, dat is iets wat opvalt.
Met de homeopatische middeltjes is het nu praktisch over. :)

Het kan goed dat er te weinig caloriën in de brokken zitten. Er staat op de zak dat ze niet geschikt zijn voor puppys en zogende teven 'omdat die een verhoogde behoefte hebben aan voedingsstoffen en energie.

Ik heb over dat puntje nagedacht voor ik deze brok aanschafte, maar in vergelijking met de andere vegetarische brokken, is deze zo puur mogelijk en lijkt hij qua hoofdingrediënten het meest op wat ik voor hem klaarmaakte toen ik zelf kookte.

Vrijdag is het overleg weer. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Ik kan altijd na deze zak een ander merk proberen. Ik ga het even overleggen. :)
Fijn dat je zo meedenkt!!!!!

CooperFlow, Bandit krijgt nu Vegdog veggie crunch. Het is in Nederland alleen hier te koop:
https://www.vegavriend.nl/a-54523895/br ... -5kg-12kg/
Erg duur, maar Bandit is al jaren ziek, dan heb je er alles voor over. :)
Bandit reageert juist slecht op vet, voor hem is deze brok wel passend (voorlopig).
Ik hoop dat het spoedig beter gaat met je Rottweiler. Beterschap.
#3380833
Dank je. Dit is inderdaad dezelfde brok waar Caspar het over had. Erg weinig kcal en laag vetpercentage. Ik vrees dat het voor mijn hond een te magere voeding zal zijn.

Deze lijkt me ook mooi qua samenstelling. Is iets rijker qua vet maar weer laag in kcal.

https://www.eko4petz.nl/a-50213808/edga ... escription

Deze is dan weer iets rijker qua kcal. Maar ik vraag me af of de samenstelling goed is.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... umEALw_wcB

De reviews zijn wel goed. Ook op de Duitse en Engelse zooplus. Het blijft een zoektocht vrees ik.

Sterkte met je hond. Wat ben je al lang bezig. Slopend!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3380910
CooperFlow, ik heb even gekeken. Ik wil Bandit geen rijst of aardappels geven. Over aardappels gaat veel gif, ook over biologische (zij het minder). Zoete aardappels is zuiverder.

Pike. Bandit is meestal rond de 20 kg. Ik kan hem morgen bij Caspar weer wegen. ;)
Even kijken. Hij krijgt nu 3 x 160 gram (ongeveer), dus dat is 480 gram per dag. Volgens de verpakking zou hij aan 300 gram per dag genoeg moeten hebben.

Enneh, je mag álles vragen. ;) Ik vind het heel fijn dat er mensen meedenken. Alle hulp is welkom. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door