Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3378602
Lekker!
En naar de biologische uit zo'n kartonnen pakje van de AH. Wat op zich niet heel raar is, want die kocht ik dan maar altijd, omdat die het meest smaakte naar mijn zelfgemaakte. Maar die van mij is minder waterig.
Door Lizzy
#3378616
koekje schreef:Lekker!
En naar de biologische uit zo'n kartonnen pakje van de AH. Wat op zich niet heel raar is, want die kocht ik dan maar altijd, omdat die het meest smaakte naar mijn zelfgemaakte. Maar die van mij is minder waterig.
Mmmm, klinkt goed :dribble: (vooral dat minder waterig spreekt me erg aan).
Door Lizzy
#3378617
Ik heb net rode pesto gemaakt en dat eten we met spaghetti. Daarbij salade (met veldsla, rucola, rode ui, tomaten, komkommer, bruine bonen en verse basillicum - en lekker veel olijfolie erover).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378755
Ik ben voor het eerst aan slowcooking. In de oven, kip met citroen en knoflook. Was eigenlijk voor gister, als mijn moeder de hond zou komen halen. Maar in plaats daarvan hebben we de hond weggebracht en schuif ik nu pas de kip de oven in. Dus dat wordt niet al te vroeg eten.

Verder eten we gebakken krieltjes en sla en meneer een vegaburger.
Door Lizzy
#3378756
Kaela schreef:Ik ben voor het eerst aan slowcooking. In de oven, kip met citroen en knoflook. Was eigenlijk voor gister, als mijn moeder de hond zou komen halen. Maar in plaats daarvan hebben we de hond weggebracht en schuif ik nu pas de kip de oven in. Dus dat wordt niet al te vroeg eten.

Verder eten we gebakken krieltjes en sla en meneer een vegaburger.
Oeps, die moet nog wel even, die kip!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378763
Lizzy schreef:Oeps, die moet nog wel even, die kip!
Naaaah, mijn oven is niet zo geschikt voor dit soort dingen. Na 1,5 uur waren de citroen en knoflook al verbrandt... Terwijl ik ipv 120 graden na een kwartier al terug naar 100 graden heb gedraaid.

Ik laat het nog even pruttelen terwijl de oven afkoelt en dan maar zien of de kip wel gaar is. Even aardappeltjes erbij bakken en hoppa, we kunnen eten.

Vraagje over de slowcook pannen. Krijg je daarin met kip bijv wel een krokant vel? Of wordt dan alles zacht?
Door El_Kato
#3379039
In de slowcooker krijgt de kip geen krokant velletje maar je kan hem daarna natuurlijk wel nog even grillen. Het vlees van de kip zal heerlijk zacht en mals zijn :)

Klopt de temperatuur regeling van je oven nog wel? Met 120 graden zou er zo snel niets mogen verbranden… misschien een keer testen met een losse temperatuurmeter? Kan je voor een paar euro halen bij bv Blokker.


Wij hebben gisteren in een steekhoudend in Nieuw Vennep gegeten en hoewel er het eea mis ging met de bediening heb ik heerlijk gegeten. Had een flat iron steak, is een sucade lapje waar de pees uitgesneden is en gebakken als een biefstuk, echt een aanrader :D
Door - pien -
#3379277
dinky89 schreef:Stokbrood met kruidenboter, maïskolf van de bbq en tomahawk steak van de bbq
Wow :dribble:
Lekker zeg!

Gister witlofslaai met poussin
Vanavond roerbak van paksoi met biefstukpuntjes en noedels
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379294
Kaela schreef:Naaaah, mijn oven is niet zo geschikt voor dit soort dingen. Na 1,5 uur waren de citroen en knoflook al verbrandt... Terwijl ik ipv 120 graden na een kwartier al terug naar 100 graden heb gedraaid.

Ik laat het nog even pruttelen terwijl de oven afkoelt en dan maar zien of de kip wel gaar is. Even aardappeltjes erbij bakken en hoppa, we kunnen eten.

Vraagje over de slowcook pannen. Krijg je daarin met kip bijv wel een krokant vel? Of wordt dan alles zacht?
Heb je de hete lucht functie of boven en onder warmte gebruikt?
Haha lucht droogt nl. Veel eerder uit heb ik het idee

Er wordt niks krokant in de slowcooker, wel wordt vlees erg mals. Heb er ook eens dikke spareribs in gemaakt en daarna nog ff grillen in de oven, dat was lekker hoor


Wat eten we vandaag , hmmm niet wat ik dagen geleden bedacht had, veel te warm daarvoor . Dus ik maak een koude pasta salade met wat boontjes, cherrytomaten, avocado en mozzarella. Want dat ligt er nog :biggrin2:

baileys schreef:20190609_194223.jpg

Tomahawk van de bbq met bijpassend bier.
Kan slechter ! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 19 jun 2019, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door