Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378862
eelke schreef:Poeh, dat zou ik echt niet kunnen, 3 opscheplepels friet en 6 nuggets als avond eten. Heb je dan daarna niet vreselijk veel honger?
En met de lunch 1,6 bolletje. Daar red ik het echt niet op. Dan heb ik al gierende honger voordat ik aan de friet begin. En dan maat houden bij de friet.

Ik vind het heel knap van je Marina! Succes met het sporten weer oppakken!
Door M@rina
#3378863
eelke schreef:Poeh, dat zou ik echt niet kunnen, 3 opscheplepels friet en 6 nuggets als avond eten. Heb je dan daarna niet vreselijk veel honger?
Ik heb daar echt meer dan genoeg aan, het vet gaat me zelfs dwars zitten als ik meer neem.

Hier ook de menu's van andere vakantie dagen, iedere dag wel een lekkere traktatie:
2019-06-12 menu BodySupport nl(1).png
2019-06-12 menu BodySupport nl(1).png (40.39 KiB) 2086 keer bekeken
2019-06-12 menu BodySupport nl(2).png
2019-06-12 menu BodySupport nl(2).png (44.58 KiB) 2086 keer bekeken
#3378868
Nou chapeau voor je verloren kilo's Marina.
Echt! Bewondering! :o

Maar je menu zou ik niet 'gezond' noemen. :-[
Dat vind ik toch niet...
Erg veel gesuikerde of net kunstmatig gezoete voedingswaren, veel 'lege calorien'.
En wat me vooral opvalt: maar 220gr groenten.... Je hebt van die 1437 kcal, er maar 121 afkomstig van fruit en groenten!
Als je uitrekent hoeveel van koolhydraten, dat is gewoon ontzettend!

Echt, ik ben blij dat dit voor jou werkt he. ;)
Maar het valt me wel op. :)
Door eelke
#3378877
Nou ja, erg ongezond ook niet; wel gewoon de aanbevolen 200 gram groente (al is dat nu eigenlijk 250 gram) en twee stuks fruit. Ik denk dat dat al gezonder is dan de gemiddelde nederlander...

Ik zou het vooral niet volhouden vanwege het weinig, dan zou ik me leeg voelen en kauwbewegingen te kort komen. Maar ik eet dan ook gerust een halve komkommer weg in de auto...
#3378879
Nou, in België wordt 300gr groenten als minimum gesteld. Dan ben je dus nog maar 'gewoon' bezig, niet extra gezond.
Het valt te verwachten dat dat in de toekomst zelfs nog meer wordt.
En een mandarijn tel ik maar als een half stuk fruit, een sinaasappel als een heel.

Ale, ik wil hier nu verder niet over discussiëren en het topic vervuilen hoor. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik eet persoonlijk gewoon liever voeding met meer 'inhoud' (eiwitten, goede vetzuren, vezels, vitaminen) dan zoveel suiker en zetmeel...
Door hannabelgje
#3378889
pearlsofpassion schreef:Nou, in België wordt 300gr groenten als minimum gesteld. Dan ben je dus nog maar 'gewoon' bezig, niet extra gezond.
Het valt te verwachten dat dat in de toekomst zelfs nog meer wordt.
En een mandarijn tel ik maar als een half stuk fruit, een sinaasappel als een heel.

Ale, ik wil hier nu verder niet over discussiëren en het topic vervuilen hoor. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik eet persoonlijk gewoon liever voeding met meer 'inhoud' (eiwitten, goede vetzuren, vezels, vitaminen) dan zoveel suiker en zetmeel...
Volgens het Vlaams instituut gezond leven moet het 200 gram groenten zijn. Zo dtaat het in de huidige voedseldriehoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378894
Hihi ik denk dat ik hier eerder 600 gram groene per dag eet ;D

Weet je, in de meeste gevallen is overgewicht niet gezond. Om af te vallen zal een ieder iets moeten vinden wat in zijn/haar leven past. Dus niet een dieet voor even maar een aanpassing voor altijd. Want tja de meeste dan zijn niet voor niks dikker, ik ook niet hoor.

Mijn ding zou het ook niet zijn maar ik eet heel veel vers en veel groente en minder brood en ben ook in de positie om dat met mijn dagindeling te kunnen doen, niet iedereen heeft die luxe
Door Eef+Stippels
#3378895
src_esther schreef:Misschien eet je wel te weinig, dan val je ook niet af.
Heb ik geprobeerd, iets meer te eten, maar dan kom ik aan of in het beste geval blijf ik op gewicht...


Het lijkt me heerlijk om bijna alles te kunnen eten als je maar onder de 1500 kcal blijft en daarmee dan afvalt :D
Geen macro's berekenen en lekker een boterham of een banaan eten...
Ik was zo fijn op gewicht voor de verhuizing, maar alle stress kwam met veel extra kilo's die niet meer weg willen :-\
Door eelke
#3378898
Eef+doggies schreef:Heb ik geprobeerd, iets meer te eten, maar dan kom ik aan of in het beste geval blijf ik op gewicht...


Het lijkt me heerlijk om bijna alles te kunnen eten als je maar onder de 1500 kcal blijft en daarmee dan afvalt :D
Geen macro's berekenen en lekker een boterham of een banaan eten...
Ik was zo fijn op gewicht voor de verhuizing, maar alle stress kwam met veel extra kilo's die niet meer weg willen :-\
Dat kan zeker te maken hebben met niet afvallen inderdaad. Door stress maak je cortisol aan en dat heeft wel invloed op je gewicht en hele hormoonhuishouding.
Dus beter daar dan eerst aandacht aan te besteden, voordat je nu weer extra stress krijgt omdat je niet afvalt en je wel je best doet ;)
Door Eef+Stippels
#3378901
eelke schreef:Dat kan zeker te maken hebben met niet afvallen inderdaad. Door stress maak je cortisol aan en dat heeft wel invloed op je gewicht en hele hormoonhuishouding.
Dus beter daar dan eerst aandacht aan te besteden, voordat je nu weer extra stress krijgt omdat je niet afvalt en je wel je best doet ;)
Ik ben vorige maand alvast met hormoonregulerende kruiden begonnen :)
Nu nog stressreductie regelen, maar dat stapelt op het moment alleen maar op ::)
Normaal vind ik wandelen met de honden wel stressverminderend, maar Xindy heeft zere pootjes en het stikt hier van de eikenprocessierupsen.
#3378904
hannabelgje schreef:Volgens het Vlaams instituut gezond leven moet het 200 gram groenten zijn. Zo dtaat het in de huidige voedseldriehoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Bij de eerste Belgische hits op Google (zoeken op aanbevolen groenten), kwam ik 300gr tegen. Dat is oa op de site van de CM.
Dat was ook wat ikzelf dacht me te herinneren, dus heb ik niet verder gekeken.
Door fransbulletje
#3378913
M@rina schreef:Dit is een normale dag, dus geen foute extraatjes:

2019-06-12 menu BodySupport nl(3).png
Hier kom ik de dag niet op door knap dat je dit kan volhouden.
Voor mij wérkt zo'n dagplanning niet, heb vrijheid nodig en dat kan bij WW gelukkig.
Ik eet ook veel meer groenten en ook per dag zo'n 3 stuks fruit.
Wit brood begrijp ik al helemaal niet, heeft je lichaam niets aan.
Door M@rina
#3378925
fransbulletje schreef:Hier kom ik de dag niet op door knap dat je dit kan volhouden.
Voor mij wérkt zo'n dagplanning niet, heb vrijheid nodig en dat kan bij WW gelukkig.
Ik eet ook veel meer groenten en ook per dag zo'n 3 stuks fruit.
Wit brood begrijp ik al helemaal niet, heeft je lichaam niets aan.
Bij mij werkt vrijheid juist niet, dan ga ik sjoemelen. Zo heeft ieder zijn ding en gelukkig werkt het voor iedereen ook anders. Witbrood heb ik er zelf een keer ingezet omdat ik vergeten was dat het bruine brood op was, maar standaard staan er volkoren producten in.

Dit is een normale dag en ja er zit nog behoorlijk wat koolhydraten in en daar ben ik zo blij mee. Ik zou echt heel zielig en sneu en w.s ook oervervelend worden als ik koolhydraat arm zou moeten eten. Als ik weer meer kan gaan eten dan komt er vooral meer groente en fruit bij. Overigens zit ik met dit menu gewoon vol en ik verbruik niet zoveel aangezien ik zittend werk heb. Ik zit of in gesprek, of in de auto of achter de PC, Saartje is bejaard die wil niet meer hele einde wandelen, kan ze ook niet meer, dus het beetje beweging wat ik had is minder geworden. Nu eet, ik voor mijn doen dus heel gezond, ga 3x per week naar de sportschool en pak, ga in het weekend meer lopend boodschappen doen bijv. Als ik snoep/snack dan doe ik dat heel bewust. Voor mij werkt het.

Overigens biedt Bodysupport ook andere voedingspatronen, vetarm, eiwitrijk, suikerbeperkt etc. maar ook bijv. een zomer en winter menu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door