Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door D4nte L4gotto
#3378843
Hallo iedereen,

Over 8 dagen mogen we onze pup verwelkomen. Hij is bijna 4 maanden oud en komt uit een buitenland. Hij mag naar Nederland komen als hij 4 maanden oud is vanwege vaccinatie enzo. De pup is al gewend met rauwe voeding. Vorige week weegt hij 10 kilo's.
Ik heb geprobeerd een menu voor hem te maken met behulp van barf rekenhulp. Dit rekenhulp is gebaseerd op 12 kilo's zijn (toekomstige) lichaamsgewicht, aangezien hij pas over 8 dagen bij ons mag komen, en 6% behoefte per dag. Ik vraag me af of die 6% bij hem pas is.

Alvast bedankt voor jullie adviezen en antwoorden.
Door Lizzy
#3378845
D4nte L4gotto schreef:Hallo iedereen,

Over 8 dagen mogen we onze pup verwelkomen. Hij is bijna 4 maanden oud en komt uit een buitenland. Hij mag naar Nederland komen als hij 4 maanden oud is vanwege vaccinatie enzo. De pup is al gewend met rauwe voeding. Vorige week weegt hij 10 kilo's.
Ik heb geprobeerd een menu voor hem te maken met behulp van barf rekenhulp. Dit rekenhulp is gebaseerd op 12 kilo's zijn (toekomstige) lichaamsgewicht, aangezien hij pas over 8 dagen bij ons mag komen, en 6% behoefte per dag. Ik vraag me af of die 6% bij hem pas is.

Alvast bedankt voor jullie adviezen en antwoorden.
Gefeliciteerd met je pup, wat gaaf, een Lagotto!

Ik denk dat je hem het beste even kunt wegen als ie hier is (zelf op de weegschaal met en zonder pup gaan staan). En dan denk ik dat 6% op zich echt een prima uitgangspunt is. Je moet daarna toch even gaan kijken (met het oog) hoe hij het daar op doet. We kunnen je wel helpen hoor, schroom niet om advies te vragen als ie er is!

Voor nu de dagen aftellen :biggrin2:
#3378848
Jaaaaaa bedankt!!
Ik heb de dag al afgeteld sinds hij is geboren ;D ;D
Inderdaad ben ik ook van plan om te kijken hoe hij het daar opdoet.

Ik zou graag zijn foto hier plaatsen maar ik weet het nog niet hoe ik dat kan doen, even uitzoeken
#3379129
Ik heb 2 extra vriezers voor (nu nog) 2 katten... ::)
Ale ja, 1 kist en een reserve eigenlijk, zowel voor ons als de katten. Maar die draait toch de helft van de tijd.... :-X

Dus ja, een extra vriezertje is handig. Hoe groot, is afhankelijk van hoeveel je dieren eten.
#3379437
Wij hebben eindelijk ook nog een vriezer aangeschaft...

Nog een andere vraag. Het menu dat ik heb gemaakt, kan ik Dante daarmee een keer voeren of beter splitsen door 2 of 3 maaltijden per dag?
Door Lizzy
#3379438
D4nte L4gotto schreef:Wij hebben eindelijk ook nog een vriezer aangeschaft...

Nog een andere vraag. Het menu dat ik heb gemaakt, kan ik Dante daarmee een keer voeren of beter splitsen door 2 of 3 maaltijden per dag?
Hij is een maand of 4 oud, toch?

Tot 3 maanden: 4 keer per dag.
Tot 6 maanden 3 keer per dag.
Tot 12 maanden 2 keer per dag.
#3379502
Update: maaltijd van 720gr per dag, wil ik wel in driemaal maaltijden verdelen, maar het lijkt alsof mijn hond nog honger heeft na zijn eerste maaltijd.
Andere vraag: heb ik iets te weinig of te veel gedaan in zijn menu, dat hij paardenpoep heeft gegeten?
Hoe vaak zou een hond scheet kunnen laten? En als hij het doet (het scheet laten), vaak als hij aan het slapen is, stinkt. Het is waarschijnlijk normaal, toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door