Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378770
Ik wil graag mijn elektrische fiets met de auto mee kunnen nemen. Nu schrik ik wat van de prijzen van fietsendragers en ik heb geen idee waar ik op moet letten. Heel soms staat er bij dat een drager geschikt is voor een elektrische fietsen. Maar waar hem dat in zit krijg ik niet zo helder.

Hebben jullie tips en advies?
Door src_esther
#3378775
Kaela schreef:Ik wil graag mijn elektrische fiets met de auto mee kunnen nemen. Nu schrik ik wat van de prijzen van fietsendragers en ik heb geen idee waar ik op moet letten. Heel soms staat er bij dat een drager geschikt is voor een elektrische fietsen. Maar waar hem dat in zit krijg ik niet zo helder.

Hebben jullie tips en advies?
Ik heb verder geen tips, maar geschiktheid voor elektrische fietsen heeft volgens mij te maken met het gewicht. Een elektrische fiets is al gauw een kilootje of 10 zwaarder dan een gewone fiets.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3378776
Hier ook niet echt tip voor de fietsendrager.
Wat ik wel ooit heb meegekregen is dat je wel de accu van de fiets moet halen voor je hem op de drager zet. Scheelt ook in gewicht en anders was de fiets vaak te zwaar begreep ik.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378778
src_esther schreef:Ik heb verder geen tips, maar geschiktheid voor elektrische fietsen heeft volgens mij te maken met het gewicht. Een elektrische fiets is al gauw een kilootje of 10 zwaarder dan een gewone fiets.
Tien kilo! Zoveel toch niet? De accu moet er wel af voor het gewicht inderdaad.

Maar als een fietsendrager geschikt is voor 2 normale fietsen, dan moet er toch wel 1 elektrische op kunnen?
Door hannabelgje
#3378783
Kaela schreef:
Tien kilo! Zoveel toch niet? De accu moet er wel af voor het gewicht inderdaad.

Maar als een fietsendrager geschikt is voor 2 normale fietsen, dan moet er toch wel 1 elektrische op kunnen?
Ja zit em in het gewicht inderdaad. Dat scheelt echt heel veel. Een goede fietsendrager voor 2 fietsen kun je best 1 electrische op doen. Als er iets gebeurt kan het wel zijn dat de verzekering moeilijk doet. Ik zal het nog eens navragen aan broerlief, die zit in het fietswereldje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door eelke
#3378789
Het lijkt me ook niet alleen de hele drager, maar ook de bevestigingspunten.

Als je een drager heb voor 20 kilo voor 2 fietsen, kan ie dus 2 fietsen van 10 kilo aan. De bevestigingen zijn dan, denk ik, ook geschikt voor 10 kilo. Niet voor de 20. Want zo'n bevestiging is voor 1 fiets.
Door Siberienne
#3378795
Ik zou sowieso gaan voor een drager waarbij de fiets vastgezet wordt aan Het frame en niet aan de trapas. Dat kan nl wringen en dat is slecht voor de fiets.

Wij hebben een drager van thule maar wij hadden een rare maat nodig vanwege de step voor de honden, en dat kon bijna alleen met deze. ((Extra lange verstelbare wielbasis))

Niks te vinden op marktplaats?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378801
Kijk, nou begrijp ik wat er met dat gewicht bedoeld wordt! Thanx! Ik zal eens opzoeken wat onze trekhaak aan maximale kogeldruk heeft. Oh, al gevonden op google, 50 kg. En dat is het max wat bij de auto hoort, ongeacht of je trekhaak zelf misschien meer kan. Dus dan zit ik wel safe.
Siberienne schreef:Ik zou sowieso gaan voor een drager waarbij de fiets vastgezet wordt aan Het frame en niet aan de trapas. Dat kan nl wringen en dat is slecht voor de fiets.

Wij hebben een drager van thule maar wij hadden een rare maat nodig vanwege de step voor de honden, en dat kon bijna alleen met deze. ((Extra lange verstelbare wielbasis))

Niks te vinden op marktplaats?
Er is zat te vinden op MP, maar ik snapte niet goed waar ik op letten moest. Nu kan ik wat gerichter gaan zoeken!
Door Siberienne
#3378803
Wat ik ook wel fijn vind is als de drager makkelijk ook achterin de auto past. Onze drager kun je dubbelvouwen en dan leg je ‘m zo in de kofferbak. Daarnaast kan zowel de bevestiging vd drager op de trekhaak als de ‘grijper’ waarmee je de fiers vastzet, op slot.

Let er bij 2e hands op dat de stekker in je auto past. Tegenwoordig zijn er twee modellen. (7 en 13 polig oid zeg ik uit mijn hoofd)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378805
Siberienne schreef:Wat ik ook wel fijn vind is als de drager makkelijk ook achterin de auto past. Onze drager kun je dubbelvouwen en dan leg je ‘m zo in de kofferbak. Daarnaast kan zowel de bevestiging vd drager op de trekhaak als de ‘grijper’ waarmee je de fiers vastzet, op slot.

Let er bij 2e hands op dat de stekker in je auto past. Tegenwoordig zijn er twee modellen. (7 en 13 polig oid zeg ik uit mijn hoofd)
We hebben een verloopstukje! Want de karretjes die we huren hebben altijd precies de andere!
Door hannabelgje
#3378810
Broerlief zegt dat het kan met een gewone fietsendrager, maar dat je er wel eentje moet hebben waar je fiets vastzit met het frame en niet met de trapas. De laatste is heel slecht voor je fiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Ingeborg1958
#3378826
Pro user diamond! Geen goedkope wel een hele goeie!!
Opklapbaar en de beste volgens de consumentenbond.
Wij hebben hem al jaren naar volle tevredenheid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door