Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laska
#3378518
Hallo, even een vraagje. Heeft iemand (wetenschappelijke) info over of pups andere voeding nodig hebben dan volwassen honden. Darf informeert mij dat het volwassen voer niet geschikt is voor pups vanwege een andere eiwitbehoefte, maar ik vraag me af of dit zo is... Kan er weinig over vinden.
Door Hanny
#3378520
Ik ga er van uit, dat pupjes vanzelf meer eiwit binnen krijgen. Ze eten verhoudingsgewijs meer, dus krijgen dan ook meer eiwitten.
Misschien is dit l te simpel, maar wel logisch.

Hanny
Door Lizzy
#3378556
Als je wilt weten wat de nutrient requirements zijn voor pups en volwassen honden, kan ik je "Nutrient requirements for Dogs" aanbevelen.

Ik heb even wat pagina's gefotografeerd, over eiwit, kijken of het wat wordt.
IMG_20190608_141642.jpg
IMG_20190608_141642.jpg (3.91 MiB) 4252 keer bekeken
IMG_20190608_141555.jpg
IMG_20190608_141555.jpg (4.29 MiB) 4252 keer bekeken
IMG_20190608_141521.jpg
IMG_20190608_141521.jpg (4.36 MiB) 4252 keer bekeken
IMG_20190608_141529.jpg
IMG_20190608_141529.jpg (4.19 MiB) 4252 keer bekeken
Om ze in de originele grootte te houden, gaan ze dus draaien ::) . Misschien op je PC zetten en draaien + vergroten? Lukt dat?
Door Lizzy
#3378563
Laska schreef:Hallo, even een vraagje. Heeft iemand (wetenschappelijke) info over of pups andere voeding nodig hebben dan volwassen honden. Darf informeert mij dat het volwassen voer niet geschikt is voor pups vanwege een andere eiwitbehoefte, maar ik vraag me af of dit zo is... Kan er weinig over vinden.
KVV bevat (als het goed is en ze er geen zinloosheid in gooien) altijd voldoende eiwit, voor pups, volwassen honden en senioren. En niet alleen voldoende, ook nog eens de best opneembare vorm van eiwit, namelijk uit vlees. Dus iets klopt er hier niet. Want als ik op de analyses van DARF KVV kijk voor volwassen honden: zit daar gewoon genoeg eiwit in. En 17,7% eiwit in puppy voeding? Is echt helemaal nergens voor nodig. Het mag wel. Je mag het ook aan een volwassen hond geven. Maar het is niet nodig. Snappen ze het wel, bij DARF?
Door src_esther
#3378567
Lizzy schreef:KVV bevat (als het goed is en ze er geen zinloosheid in gooien) altijd voldoende eiwit, voor pups, volwassen honden en senioren. En niet alleen voldoende, ook nog eens de best opneembare vorm van eiwit, namelijk uit vlees. Dus iets klopt er hier niet. Want als ik op de analyses van DARF KVV kijk voor volwassen honden: zit daar gewoon genoeg eiwit in. En 17,7% eiwit in puppy voeding? Is echt helemaal nergens voor nodig. Het mag wel. Je mag het ook aan een volwassen hond geven. Maar het is niet nodig. Snappen ze het wel, bij DARF?
Het is hier al eerder gegaan over de puppy-variant van DARF, ik denk dat het grootste verschil zit in de 5% vis die wel en de Puppy en niet in de gewone KVV zit. Plus dat het fijner :???: gemalen is.
Door Lizzy
#3378571
src_esther schreef:Het is hier al eerder gegaan over de puppy-variant van DARF, ik denk dat het grootste verschil zit in de 5% vis die wel en de Puppy en niet in de gewone KVV zit. Plus dat het fijner :???: gemalen is.
Dat is natuurlijk leuk, 5% vis. Zouden ze dan in de volwassen variant ook kunnen doen. Ook volwassen honden hebben behoefte aan omega 3 vetzuren. Maar voor een hoger eiwitgehalte speciaal voor pups hoeven ze het niet te doen zeg maar.
Door Laska
#3378700
Dank voor de reacties! Ik heb Darf ook gevraagd om een uitleg van hun stelling. Laat het wel weten als ze meer info geven. Maar voor nu ga ik gewoon de Darf zalm voeren aan de pup.
Door Lizzy
#3378704
Laska schreef:Dank voor de reacties! Ik heb Darf ook gevraagd om een uitleg van hun stelling. Laat het wel weten als ze meer info geven. Maar voor nu ga ik gewoon de Darf zalm voeren aan de pup.
Ik hoop dat je niet alleen de DARF zalm gaat voeren aan de pup? Want dat is echt niet genoeg hoor, dat moet je echt afwisselen met andere diersoorten!!

Ja, houd ons vooral op de hoogte :-*
Door src_esther
#3378711
Lizzy schreef:Ik hoop dat je niet alleen de DARF zalm gaat voeren aan de pup? Want dat is echt niet genoeg hoor, dat moet je echt afwisselen met andere diersoorten!!

Ja, houd ons vooral op de hoogte :-*
DARF Zalm is een puur duurzaam product. Dit is een mix van zalm, eend, rund en lam.
Daar zitten aardig wat diersoorten in, maar is krap.
Ik zou vooral zeggen, je moet echt met andere merken afwisselen.
Door Lizzy
#3378722
Ik kan op de shop/website van DARF geen product vinden. Ligt vast aan mij. Maar wat zit er dan precies in?

Ik ben het helemaal met src_esther eens: het geheim zit 'm in afwisseling. Ook qua merken.
Door Lizzy
#3378739
In deze van DARF zit dan wel nier (volgens mij is dit smaak "standaard"):

– 50% Kip: bot, vlees
– 30% Rund: vlees, pens, long hart, lever, nier
– 10% Lam: vlees, bot, long, pens, lever
– 10% Geit: vlees, pens, long

Maar ik vind de zalm ongeschikt (alle KVV's vind ik ongeschikt) om dag in dag uit aan je pup te geven. Ik zou echt andere diersoorten afwisselen en merken afwisselen. Ik zou ook zelf echt niet iedere dag maar zalm aan mijn hond willen geven. Zalm is leuk, als mini onderdeeltje van je menu. Maar zalm is bijna altijd gekweekte zalm en dat is gewoon niet zo gezond.... Bovendien denk ik serieus dat je en niet moet proberen om elke dag alles bij je hond naar binnen te proppen en is het beter om gedurende 1 of 2 weken smaken en merken af te wisselen. Dat houdt het lichaam van de hond scherp, alert en gezond en een wisselend aanbod zorgt ook voor dat het lichaam optimaal voedingsstoffen kan opnemen. Bovendien denk ik dat dit wel aardig is qua afwisseling maar eigenlijk nog lang niet genoeg qua afwisseling.

Schroom ook niet om je pup groenten te geven en twee keer per week een rauw eitje. Mocht je de zalm in de KVV helemaal schrappen: prima, maar vervang het dan voor twee keer per week een rauw heel sardientje. Oh zo gezond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door