Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3378642
Heerlijk dat het nu goed gaat! :)
Ik zou deze routine lekker aanhouden en niet meteen gaan afwisselen. Bandit voelt zich goed en jij houdt meer tijd en energie over, fijn toch?! :D
En doorslapen is ook niet verkeerd :biggrin2:
#3378691
Oh, bedankt voor de lieve berichtjes. :-* :-*

Hij heeft vandaag alleen de 1e maaltijd nog zelf gemaakt gekregen, maar hij wil het echt niet meer eten. Haha, de slimmerd, hij weet dat er ook brokjes zijn en die vindt hij toch wel veeeeel lekkerder.

Vanaf morgen wil ik hem alleen nog maar brokjes geven. Kijken wat er gebeurt....
#3378977
Tot nu toe gaat het goed.
Bandit krijgt 3 x per dag en 133% van wat hij zou moeten eten.
Hij poept goed!? Ik kan het eindelijk gewoon oppakken met een zakje. :D

Ik vind wel dat hij meer moe is, wat minder energie heeft.
Maar één ding tegelijk. Ik denk dat eerst zijn darmen eens tot rust moeten komen.

Hij is nog steeds slank/mager.
Soms denk ik dat er ietsjepietsje vet over zijn ribjes komt, maar dan krijgt hij meer energie en is het er meteen weer vanaf.

Maar goed. Kleine stapjes...

Tot nu toe ben ik tevreden! :)
Goh, en ik houd zeeën van tijd over, haha.
pearlsofpassion schreef:Qua tekorten zou ik me geen zorgen maken.
Brokken werken niet als vers. Die hebben standaard een premix, en wat er voor de rest inzit is (meestal) minder van belang. Het scheelt nog wel natuurlijk, maar zijn vitaminen en mineralen komen daar niet van. Eiwitten, vetten en koolhydraten natuurlijk wel.
Sorry POP. Ik heb je berichtje gelezen, maar steeds niet gereageerd. :-[
Fijn dat je uitgelegd hebt wat van belang is bij de keuze van brokken.
Juist die eiwitten is een dingetje volgens mij. Bandit is erg veel spiermassa verloren. Tannetje zei dat dat door de eiwitten kwam. Omdat hij die niet kan verteren?
Ik hoop zo dat die spieren ooit nog aangemaakt worden.
#3379163
Ja he! :)

Hij heeft nog steeds iets minder energie, maar ik heb wel het idee dat hij aan het 'bijkomen' is.
Hij is vrolijker, komt vaker met zijn bal (vragen om 'werk', dat heeft hij lang niet gedaan!) en volgens mij komt er nu toch een heel voorzichtig vetlaagje over zijn ribben! :)

Ik ben zo blij!!!

Ook reageert hij minder op andere honden.

Allemaal kleine dingetjes waaruit ik hoop op te maken dat hij zich lekkerder voelt. :groupwave2:
#3379225
Siberienne, oh, dat is een goede vraag!

Ik heb wel het idee dat hij minder energie heeft. Hij is altijd al rustig in zijn hoofd, daar heb ik hard aan gewerkt de eerste 1,5 jaar. :)
Normaal start hij 's ochtends met veel energie, nu loopt hij heel rustig mee. Pas begin van de avond heeft hij meer energie. Ook is zijn energie sneller op.

Bandit is zeker minder reactief! :)

Hij zal zich ongetwijfeld lekkerder voelen omdat z'n darmen tot rust komen. Ik kan me voorstellen dat hij daarvan rustiger wordt in zijn hoofd.
Rennen is altijd erg belangrijk voor hem, en dat doet hij toch echt een stuk minder nu. Hij wil wel, maar het lukt niet.
Dus ik denk toch dat hij nog niet genoeg energie heeft.

Maar stapje voor stapje.
Met deze brokken gaat het beter dan met vlees. :)
#3379385
Ik moet even een vreugdedansje maken, Bandit is serieus aan het aankomen!!
Hij is nu normaal qua postuur. Gewoon gezond slank zeg maar.
Hij heeft wel 135% van de aanbevolen hoeveelheid brokjes.

Ik ga nu langzaam zijn hoeveelheid lichaamsbeweging opvoeren, zodat hij weer conditie en hopelijk spieren kan opbouwen.
Heel langzaam hoor, ik kijk goed naar wat hij aangeeft.

Goh, eigenlijk knapt hij wel snel op zeg!
Hij is ook vrolijker. Zo fijn!! :)

Oh, bijna mijn vreugdedansje vergeten :P , hier komt hij:

:circle: :circle: :circle:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door