Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3377397
Kim_S schreef:Het gekke is, ik voel me niet echt ziek.
Ik vrees dat ik een salmonellaatje of iets in die richting heb opgepikt bij 1 van de vele maaltijden “buiten de deur” vorige week...
Het gaat met vlagen wel wat beter, hopelijk is het ergste geweest nu.

En nu weer gauw terug naar het topic, voordat straks niemand meer honger heeft :P

Wat eet je? Beste kun je appelsap en zuivel mijden en vezelrijk eten. Dus geen witbrood. Volkoren beschuit is beter idee.
Door Siberienne
#3377399
- pien - schreef::bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Geroosterde bloemkool met linzen, met een heerlijke dressing en nootjes :D
Ik hou meneer pien maar, hij kan zo lekker koken ;D
Wil meneer Pien het recept delen? Klinkt heel goed!

Wij hadden zo’n Harissa -salade pakket vd ap gisteren, met tofu blokjes ipv kip. Het was te eten. Niet heel bijzonder. Volgende keer maar weer zelf bijeen harken

Vanavond groene pasta met romige saus en champi’s en tomaatjes
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 23 mei 2019, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3377401
Siberienne schreef:Wat eet je? Beste kun je appelsap en zuivel mijden en vezelrijk eten. Dus geen witbrood. Volkoren beschuit is beter idee.
Dank voor de tip. Mijn ingewanden zijn in normale toestand ook al raar, want vezelrijk eten vinden ze vaak echt niet tof, net als zuivel. Er zijn niet zo veel dingen waar ik goed tegen kan. En juist witbrood gaat normaal prima. Nu dus ook. Maar die beschuitjes moeten misschien ook wel lukken, ga ik eens proberen.
#3377403
Siberienne schreef:Wat eet je? Beste kun je appelsap en zuivel mijden en vezelrijk eten. Dus geen witbrood. Volkoren beschuit is beter idee.
Echt?
Ik doe net het tegengestelde. :-\

Ik vermijd ook vet, denk dat dat de belangrijkste is?
Maar verder wel yoghurt, witte beschuit met confituur (euh jam) of mager vlees of zo.

Is dit voor darmen? Of tegen het overgeven?
Door Siberienne
#3377411
pearlsofpassion schreef:Echt?
Ik doe net het tegengestelde. :-\

Ik vermijd ook vet, denk dat dat de belangrijkste is?
Maar verder wel yoghurt, witte beschuit met confituur (euh jam) of mager vlees of zo.

Is dit voor darmen? Of tegen het overgeven?

Melksuikers en kortketen suikers kunnen gaan vergisten en helpt de darmflora niet. Yoghurt bevat weinig lactose dus dat zal wel meevallen. Maar je ziet nogal eens dat bij darminfecties er een (tijdelijke) lactose intolerantie ontstaat. En ook de fructose in bv appelsap heeft averechts effect op darmflora herstel.
Vezels helpen de darmflora weer herstellen

En verder is ook dit wel persoonlijk ; ik eet juist vaak wat chips op dag 1/2, beetje raar maar zouthonger en dat valt bij mij juist goed, terwijl meneer er niet aan moet denken. Het oude regeltje ‘vezels vermijden’ gaat iig niet op.
Door src_esther
#3377447
Lizzy schreef:Het is risotto geworden. Met groene asperges, peultjes, verse basilicum en voor Leo gebakken zalm erbij.
Hier wordt het ook risotto, maar dan met heel veel paddenstoelen, pijnboompitten, peterselie en een friemeltje kipdijfilet gemarineerd en gebakken in olie, peper en veel gemalen foelie.
Door - pien -
#3377452
Siberienne schreef:Wil meneer Pien het recept delen? Klinkt heel goed!

Wij hadden zo’n Harissa -salade pakket vd ap gisteren, met tofu blokjes ipv kip. Het was te eten. Niet heel bijzonder. Volgende keer maar weer zelf bijeen harken

Vanavond groene pasta met romige stats en champi’s en tomaatjes
Ik had het uitgezocht (want nog bloemkool van de groentetas) en dan geef ik opdracht :biggrin2:
Ik heb geen link naar het recept dus ik moet even overtypen uit het kookboek ;)

Vanavond eet ik iets met biet. Geen idee nog of het warme of koude biet wordt, ik heb nog geitenkaas voor een evt. salade.
Of het wordt een gebakken eitje....
Door Lizzy
#3378296
Ik heb vegan Roti gemaakt. Alleen hebben ze bij de Ap niet eens Roti pannenkoeken in de vriezer >:( . Kant en klaar uit een pak mee genomen, nooit zo lekker als die uit de vriezer. Geen zin meer om naar de Surinaamse winkel te gaan....
Door Lizzy
#3378572
Gisteren had ik iets lekkers gemaakt al zeg ik het zelf. Gebakken aardappels, gebakken uien, tomaten erbij gewokt, iets voorgekookte bloemkool erbij gewokt, beetje lente ui, beetje kerrie, beetje kaas erover. Met wat knoflook mayo. Ik vond de bloemkool zowaar te eten!

Vanavond aardappeltjes met gebakken uien, paprika, courgette, tomaten, champignons en daarbij vegan falafel balletjes voor mij en een kaasburger voor Leo. Met again knoflook mayo.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3378583
Macaroni. Kleuter zocht een zak ministrikjes uit bij de groenteturk. Gehakt, wat onderdelen uit de groentela in de magimix erbij. En natuurlijk 1 pot uit de bijna jaarvoorraad eigengeweckte tomatensaus :cool:
Ik vond het ook zo leuk om de pot open te maken :cool:
Door Lizzy
#3378598
koekje schreef:Macaroni. Kleuter zocht een zak ministrikjes uit bij de groenteturk. Gehakt, wat onderdelen uit de groentela in de magimix erbij. En natuurlijk 1 pot uit de bijna jaarvoorraad eigengeweckte tomatensaus :cool:
Ik vond het ook zo leuk om de pot open te maken :cool:
Ja gaaf! En hoe smaakte ie?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door