Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3378547
aaah, dat verklaard waarom ik vorig jaar maar 4 cherrytomaten had! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378550
eelke schreef:Kun je er dan niet iets boven zetten? Een tuintafel ofzo?
Nee, daarvoor komen m'n stokken te hoog. En het gaat ook over de gure wind.

Ik denk dat ik ze maar vanavond plant. Als de wind gaan liggen is.
Morgen geven ze een vrij mooie dag. Ale, relatief dan.
Vanavond vooraf nog maar eens checken of ze niet weer van gedacht veranderen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378552
PoP, je doet er toch niets aan. Ons klimaat is helemaal niet geschikt voor tomaten en courgettes enzo. Soms lukt het leuk, soms niet. Doe je niet veel aan. Ik zou ze dus ook gewoon planten en hopen op het beste.

Mijn tomaten zijn bijzonder sneu klein en staan al een week buiten te verzuipen in de plensregen. Ach ja, het onkruid groeit met deze plensbuien wel heel hard ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378553
Kaela schreef:PoP, je doet er toch niets aan. Ons klimaat is helemaal niet geschikt voor tomaten en courgettes enzo. Soms lukt het leuk, soms niet. Doe je niet veel aan. Ik zou ze dus ook gewoon planten en hopen op het beste.

Mijn tomaten zijn bijzonder sneu klein en staan al een week buiten te verzuipen in de plensregen. Ach ja, het onkruid groeit met deze plensbuien wel heel hard ::)
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb ze voor het eerst helemaal van zaadje opgekweekt. En het is al een tweede lichting omdat de kindjes de eerste zo leuk vonden dat ik ze uitgetrokken terugvond... ::)
Het doet wel pijn...

Achteraf gezien, hadden ze beter begin april al geplant geweest. Toen was het mooi. ;D :-X
Door src_esther
#3378565
Getverdemme, weer een grote hoofdtak van de oude hoogstam pruimenboom kapot gewaaid. >:(
Ben er nu wel klaar mee, het is voorlopig vochtig genoeg.
Het 'on'kruid staat hier en daar 2-3 meter hoog... :o
En ik wil weer buiten kunnen lopen zonder weggeblazen en/of zeiknat te worden en ook eens rustig kunnen slapen.
Door Too
#3378573
Zal wel de enige zijn maar ik heb genoten vandaag
Ja ik ben 3x ,zeiknat geregend en nog niet thuis ::) ,volledig uit mijn verschoninkje gewaaid maar wat vind ik dit feestelijk weer
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378574
Oo ik vind dit dus ronduit :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: weer.
Slapen ging kl*te, rijden is kl* te en waterwerken met deze omstandigheden :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Ik heb er echt genoeg van, ( zoals jullie al door hadden ;D ) wat is er mis met 20 graden en normaal weer?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3378575
Too schreef:Zal wel de enige zijn maar ik heb genoten vandaag
Ja ik ben 3x ,zeiknat geregend en nog niet thuis ::) ,volledig uit mijn verschoninkje gewaaid maar wat vind ik dit feestelijk weer
Nee hoor, een aantal post terug heb ik ook een jubelpost geplaatst. ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3378577
Ik vind dit vreselijk. Dan schijnt even de zon, lijkt het droog te blijven volgens buienradar en vlak daarna valt er weer een bui. Ben zelfs met de auto naar het centrum geweest :-X
Gebruikersavatar
Door doranto
#3378579
Het mocht wat minder hard waaien, maar verder vind ik het prima weer. Het is nog steeds veel te droog, dus iedere druppel is welkom.
Door Too
#3378581
pearlsofpassion schreef:Nee, daarvoor komen m'n stokken te hoog. En het gaat ook over de gure wind.

Ik denk dat ik ze maar vanavond plant. Als de wind gaan liggen is.
Morgen geven ze een vrij mooie dag. Ale, relatief dan.
Vanavond vooraf nog maar eens checken of ze niet weer van gedacht veranderen.
Misschien wordt het tijd voor een kasje, dan ben je minder afhankelijk van het weer met je tomaten enzo
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378585
Doranto schreef:Het mocht wat minder hard waaien, maar verder vind ik het prima weer. Het is nog steeds veel te droog, dus iedere druppel is welkom.
Hier is de afgelopen week zoveel naar beneden gekomen! Net ook weer een strook precies over het noorden heen. Hozen. Nu mag er best wel weer een keer hangmat weer komen van mij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378590
Ik heb alles geplant. :biggrin2: En nu ben ik moe maar voldaan.
Hopelijk doen ze het goed. :)

Ik heb lekker eigenwijs eigenlijk helemaal geen zin in een kasje. :-[
En ja, dan ben ik afhankelijk van het weer. Maar zolang het weer maar komt zoals het voorspelt is, klaag ik (bijna :biggrin2:) niet. Gewoon iets verwachten dat dan weer in het water valt, is niet leuk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379487
Ik heb gister met tranen in mn ogen naar het aanstaande weer gekeken. :-[
Heb geprobeerd een dealtje te sluiten met het weer, nu een week alle hitte eruit braken en dan de rest van de zomer lekker koel, 20 graden max 23. Hopelijk werkt het :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door