Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3378430
constance.blokzijl schreef:Ik heb morgen denk ik wel wat melkkefir!
Oh dat zou heel fijn zijn Constance! De ab en prednison heeft mijn darmen duidelijk veel schade toegebracht en ik wil dit graag dmv kefir weer op peil krijgen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3378509
Pauline schreef: Oh dat zou heel fijn zijn Constance! De ab en prednison heeft mijn darmen duidelijk veel schade toegebracht en ik wil dit graag dmv kefir weer op peil krijgen.
Ik kan in principe vandaag inderdaad wel wat missen, maar ik krijg het niet op tijd gepost naar je!
Zal ik dat dinsdag doen? Anders gaat het door het lange weekend misschien kapot dat is ook zonde
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3378517
constance.blokzijl schreef:Ik kan in principe vandaag inderdaad wel wat missen, maar ik krijg het niet op tijd gepost naar je!
Zal ik dat dinsdag doen? Anders gaat het door het lange weekend misschien kapot dat is ook zonde
Helemaal goed! Ik pb mijn adres aan je
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3379015
Eerste kefir geoogst, heerlijk dik en absoluut niet zuur. De gekochte kwam hier van de raw milk company en was van biologische rauwe melk maar haalt het niet bij mijn "eigen".

De korrels zijn in twee dagen ook al enorm gegroeid. En mijn darmen zijn ook al een heel stuk vrolijker, ik ben blij.

Zijn er hier nog meer die kefir gebruiken?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3379028
Lizzy schreef:Nee, niet meer. Ik kan er niks aan doen maar ik vind het zo vies :-\
;D ;D

Ik die van de winkel ook! Brrrr net karnemelk. Maar de eigen smaakt zo heerlijk mild.... Ik kon het gewoon niet geloven.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3379031
Pauline schreef:Eerste kefir geoogst, heerlijk dik en absoluut niet zuur. De gekochte kwam hier van de raw milk company en was van biologische rauwe melk maar haalt het niet bij mijn "eigen".

De korrels zijn in twee dagen ook al enorm gegroeid. En mijn darmen zijn ook al een heel stuk vrolijker, ik ben blij.

Zijn er hier nog meer die kefir gebruiken?
Wij gebruiken nu weer een paar jaar kefir. Eerst haalden we de melk rauw bij de biologische boer en was de kefir erg wisselend van smaak (soms echt heel zuur). De biologische boer is gestopt met melken en nu maken we de kefir met biologische (volle) melk uit een pak. De kwaliteit is nu veel constanter. De temperatuur waarin de kefir staat te rijpen heeft wel veel invloed. Als het warm (ca 21 graden) staat dan wordt de kefir sneller dik maar is er ook eerder kans dat de kefir gaat scheiden. Je krijgt dan een soort wei die heel sterk smaakt. Wij gebruiken alleen dikke kefir, die vinden we lekker om door het ontbijt te doen.
Door Lizzy
#3379032
Ik maakte de kefir ook zelf hoor Pauline. Maar ik bleef het gewoon goor vinden :biggrin2: . Mij begon de hoeveelheid werk ook te storen, dat moet ik ook toegeven. Te meer daar ik het niet lekker vond EN er veel werk aan had.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3379034
Lizzy schreef:Ik maakte de kefir ook zelf hoor Pauline. Maar ik bleef het gewoon goor vinden :biggrin2: . Mij begon de hoeveelheid werk ook te storen, dat moet ik ook toegeven. Te meer daar ik het niet lekker vond EN er veel werk aan had.
Ik had niet anders verwacht dan dat je het zegt maakte. :biggrin2: En het is idd best wel werk, maar nu ik de voordelen merk die ik het toch maar.

Ik drink zelf zeker geen hele bekers vol, zo lekker vind ik het niet. In gebruik 2x daags 100 ml, klaar! Eddie kan, mag niet, zo de hele fles leeg drinken. En hoewel hij lactose intolerant is gaat kefir goed.

Laila: de gekochte was idd ook van rauwe biologische melk en die was voor mij :-\ :-X :-[ ::) Maar nu ik biologische houdbare volle melk gebruik is het idd véél beter.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3379035
Ik heb de melkkefir, en ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind. Ik maak ook altijd dikke kefir van volle melk en vind ik dus ook niet zuur.
Maar de kefir uit de winkel vind ik ook niet lekker, in Oostenrijk (op vakantie) haal ik het wel in de winkel en die smaakt daar beter dan hier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door