Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3378413
constance.blokzijl schreef:Lola heeft een oorontsteking, en dat is haar 1e in de 9 jaar dat ze hier nu rond huppeld. Ik vind het waardeloos maar Lola ook, want er moet zalf in d’r oor...

ik vind dat dus maar niks he, 9 is voor een Amerikaanse bulldog echt al op leeftijd, gemiddeld is 8-10 jaar. En een ontstoken oor is niet super erg weet ik, maar Lola komt eigenlijk alleen bij de DA omdat ze een rabies moet hebben, een ongelukkige aanvaring en wondjes ofzo heeft, of zoals een poos terug voor d’r artrose. En hoe ze d’r aan komt geen idee, ze zwemt niet dus niet van een vieze sloot.
Beterschap voor Lola!!

Als ze een dagje ouder worden ga je je gauw zorgen maken, he..?
Heb ik met Xindy (bijna 11) ook. Als ze bij hoge uitzondering diarree heeft knijp ik hem al.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3378419
Eef+doggies schreef:
Beterschap voor Lola!!

Als ze een dagje ouder worden ga je je gauw zorgen maken, he..?
Heb ik met Xindy (bijna 11) ook. Als ze bij hoge uitzondering diarree heeft knijp ik hem al.
Ja suf eigenlijk he? Heb vanavond na het zalven even een goed gesprek met d’r gehad en afgesproken dat ze toch echt minimaal 12 wordt....
Door Eef+Stippels
#3378421
constance.blokzijl schreef:Ja suf eigenlijk he? Heb vanavond na het zalven even een goed gesprek met d’r gehad en afgesproken dat ze toch echt minimaal 12 wordt....
Dat is een goede afspraak :)

Voor Xindy hoop ik op 15, want nu nog maar een jaar vind ik echt veel te kort :(
En er zijn dallies die 15 zijn geworden volgens mij..
Maar ik zie wel dat de jaren gaan tellen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378423
Ik wilde dat van Kleintje ook. 15 jaar.
En op haar 12e verjaardag was er nog niets aan de hand...
26 mei zou ze 15 geworden zijn. Maar we moesten haar toen toch al een jaar en 3 maand missen.
Ik blijf het gevoel houden dat ze dat toch had moeten worden. 15. Ik kan het soms nog steeds niet geloven.
Los van dat stom gezwel was ze gewoon nog in topconditie... :'(
Door Eef+Stippels
#3378427
pearlsofpassion schreef:Ik wilde dat van Kleintje ook. 15 jaar.
En op haar 12e verjaardag was er nog niets aan de hand...
26 mei zou ze 15 geworden zijn. Maar we moesten haar toen toch al een jaar en 3 maand missen.
Ik blijf het gevoel houden dat ze dat toch had moeten worden. 15. Ik kan het soms nog steeds niet geloven.
Los van dat stom gezwel was ze gewoon nog in topconditie... :'(
Verschrikkelijk is dat... :'(
Wij moesten onze Yindra ook laten gaan om een kankergezwel. Verder zat ze nog vol levenslust. Ze was net 12 geworden en zetten in haar laatste minuten de wachtkamer nog even op stelten. Echt zo oneerlijk :-\
Door src_esther
#3378431
constance.blokzijl schreef:Knutten??? Was da??
Wikipedia is your friend: Knutten
Mensen die regelmatig in de zomermaanden in Scandinavië vertoeven weten waarschijnlijk uitstekend waar ik het over heb. Toen ik nog in de stad woonde had ik in Zweden mijn eerste kennismaking met knutten.
Door eelke
#3378432
Pfff, nou inderdaad, dat gevoel. Ik heb het zo dubbel. Gijs was pas 5, dus ik ben erg dankbaar dat Joep al bijna 10 is. Maar 10 is ook gewoon nog jong.

Nou ja, gewoon maar niet te veel aan denken, pluk de dag.


Hier vinden ze puur oor trouwens vervelend maar geen grote mishandeling, mocht je straks wat willen blijven druppelen preventief, als de ontsteking weg is.
Door Eef+Stippels
#3378440
Ja, verdrietig hoor, dat Gijs maar 5 is mogen worden. Ik snap dat je je handjes dichtknijpt met 10 en tegelijkertijd Joep nog als een jonge god beschouwd.
Ik zie Xindy ook helemaal niet als senior.
En mensen denken regelmatig dat ze een jonge hond is. De ondeugd straalt er vanaf :smitten:


Hier worden oren trouwens helaas geirriteerder van puur oor.
Door src_esther
#3378442
eelke schreef:Pfff, nou inderdaad, dat gevoel. Ik heb het zo dubbel. Gijs was pas 5, dus ik ben erg dankbaar dat Joep al bijna 10 is. Maar 10 is ook gewoon nog jong.
Het is wel een beetje een schrikbeeld moet ik bekennen. Meneer Ko is nu 5.
eelke schreef:Nou ja, gewoon maar niet te veel aan denken, pluk de dag.
Dat! En ik ben toch voor het motto "life hard, die fast". Meneer Ko heeft de eerste 14 maanden van zijn leven in een hok/kennel doorgebracht en nu mag hij zoveel mogelijk genieten (als wij tijd hebben en die maken we veel). Gaat hij daarvan eerder 'stuk' dan moet het maar en moeten hem daardoor eerder laten gaan, dan zal dat ook moeten zijn.
eelke schreef:Hier vinden ze puur oor trouwens vervelend maar geen grote mishandeling, mocht je straks wat willen blijven druppelen preventief, als de ontsteking weg is.
Zodra meneer Ko een oortje even te lang scheef heeft staan gaan er 1 tot 2 avonden wat druppeltjes in zijn oor (snoepjes erin) en dan gaat het weer dagen/weken goed. 'Zwemmen'* is in elk geval een trigger.

*Hij gaat zover het water in als dat hij op zijn achterpoten op de bodem kan staan. ;D
Gebruikersavatar
Door Laika
#3378467
src_esther schreef:Klein leed. Knutten... om gek van te worden! Dit jaar lijkt erger dan voorgaande jaren.
Wij hebben 25 jaar aan het IJsselmeer gewoond dus ik weet wat het is ;) Ik vond die grote tornado's langs de dijk wel fascinerend om te zien. Maar verder is het zaak om overal horren te hebben en je mond dicht te houden als je loopt of fietst :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3378474
src_esther schreef: Dat! En ik ben toch voor het motto "life hard, die fast". Meneer Ko heeft de eerste 14 maanden van zijn leven in een hok/kennel doorgebracht en nu mag hij zoveel mogelijk genieten (als wij tijd hebben en die maken we veel). Gaat hij daarvan eerder 'stuk' dan moet het maar en moeten hem daardoor eerder laten gaan, dan zal dat ook moeten zijn.
Dat is ons motto ook.
Bella heeft ook een rotstart gehad en haalt nu alles uit het leven. Ze geniet echt op standje loeihard :biggrin2:
Vooral door hard rond te sjezen. Dat 'mag' ze eigenlijk niet met haar slechte schouder, maar we kiezen ervoor haar te laten genieten. Dan maar permanent op pijnstilling..
Maar moeilijk is het wel, want op deze manier wordt ze misschien geen 15, of 10...
Door src_esther
#3378478
Laika schreef:Wij hebben 25 jaar aan het IJsselmeer gewoond dus ik weet wat het is ;) Ik vond die grote tornado's langs de dijk wel fascinerend om te zien. Maar verder is het zaak om overal horren te hebben en je mond dicht te houden als je loopt of fietst :biggrin2:
Dat zijn de 'ijsselmeer' muggen (dansmuggen/vedermuggen) waarvoor de gierzwaluwen vanuit Amsterdam 's nachts het IJsselmeer opgaan. Die steken niet en laten inderdaad een prachtig schouwspel zien als het eens niet hard waait.
Door zurca
#3378488
Een oudere hond en dan eentje die wat gaat mankeren, ik vond het iedere dag weer "moeilijk". :-\ Bij elk zuchtje te veel dacht ik "ohneee".

En terwijl ik dit typ zit ik me nu ietwat zorgen te maken om mijn jonge, niets mankerende, hond ::) Die vond het vanmorgen nodig een stuk kophuid van ongeveer 3x2 cm in één keer door te slikken. Hoop dat ze er geen last van krijgt...

En andere klaag, Pippa loopt nu een week net een bandje om van Seresto. Tegen de teken. Elke wandeling pluk ik nog teken van haar af. Vanmorgen een klein wandeltje door het bos, 5 teken :-X
Door eelke
#3378490
zurca schreef:Een oudere hond en dan eentje die wat gaat mankeren, ik vond het iedere dag weer "moeilijk". :-\ Bij elk zuchtje te veel dacht ik "ohneee".

En terwijl ik dit typ zit ik me nu ietwat zorgen te maken om mijn jonge, niets mankerende, hond ::) Die vond het vanmorgen nodig een stuk kophuid van ongeveer 3x2 cm in één keer door te slikken. Hoop dat ze er geen last van krijgt...

En andere klaag, Pippa loopt nu een week net een bandje om van Seresto. Tegen de teken. Elke wandeling pluk ik nog teken van haar af. Vanmorgen een klein wandeltje door het bos, 5 teken :-X
Seresto verjaagd ook geen teken, die dood ze als ze vastgebeten hebben. Werkt daar dan wel weer heel goed voor.

Ik moet zeggen dat dat apparaatje wel lijkt te werken misschien. Ik denk dat we nu eens per 2 weken een teek vast hebben op Joep. Wel af en toe nog wat losse tussendoor. Nu komen we ook niet meer heel veel in het bos, maar in de wijk hier zitten ze ook zeker wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door