Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3378307
Ik moet wel een beetje lachen om jullie verhalen.... maar ik herken wel een heleboel terug in Ap en Saar.... Saar kan los, maar dat durven we niet zo vaak... en tja trainen... dat hadden we beter wel meer kunnen en moeten doen; misschien dat Appie dan wel los had kunnen lopen, al betwijfel ik dat ;) .... misschien als we ooit weer een hond nemen (daar twijfel ik ook nog over), doe ik het zeker anders en zal het waarschijnlijk ook geen teckel meer worden...
#3378308
eelke schreef:Ik heb nog niks gevonden wat voor hem leuker is dan op zn eigen akkertje door het bos heen denderen ::) hij komt dus ook niet als ik hem na 10 min lopen roep omdat we 'iets' tegenkomen waarvoor hij ff aangelijnd moet. Gewoon niet.

Nou ja. Ook dat doe ik bij een volgende hond wel anders :-[
Oo en dan doe je vast 10 andere dingen "fout" :P . That's life :biggrin2:
#3378314
Zelfs met 1 hond lukt het me niet ;D Nou kom ik net als Angelique hier in de buurt weinig honden tegen maar nu we weer mobiel zijn gaan we vaker buiten de deur wandelen en komen we vaker honden tegen. Omdat Seven echt flipt bij het zien van een andere hond heb ik me ingeschreven voor een BAT cursus bij een hondenschool in Groningen.
#3378317
Laika schreef:Zelfs met 1 hond lukt het me niet ;D Nou kom ik net als Angelique hier in de buurt weinig honden tegen maar nu we weer mobiel zijn gaan we vaker buiten de deur wandelen en komen we vaker honden tegen. Omdat Seven echt flipt bij het zien van een andere hond heb ik me ingeschreven voor een BAT cursus bij een hondenschool in Groningen.

Welke school ga jij? Zat ik ook al te denken...hoe train je dat als er geen hond in je buurt loopt ::) :biggrin2:
#3378329
Angelique schreef:Welke school ga jij? Zat ik ook al te denken...hoe train je dat als er geen hond in je buurt loopt ::) :biggrin2:
Hondenschool Fivel. Ik heb als trainingslocatie Appingedam en krijg daar priveles van 2 personen. Voor vreemde honden wordt gezorgd ;) Het is wel flink aan de prijs en ik denk dat je elke hond met een 'probleem' eerst apart moet trainen voor je het groepsgebeuren op orde krijgt. Het lijkt mij een hele opgave.
#3378342
Laika schreef:Hondenschool Fivel. Ik heb als trainingslocatie Appingedam en krijg daar priveles van 2 personen. Voor vreemde honden wordt gezorgd ;) Het is wel flink aan de prijs en ik denk dat je elke hond met een 'probleem' eerst apart moet trainen voor je het groepsgebeuren op orde krijgt. Het lijkt mij een hele opgave.
Ja bij de training zijn wel honden, maar je wordt ook geacht thuis wat te oefenen. :biggrin2: oke, die had ik ook gevonden, maar kwam via de site niet verder dan een lezing.

Die vna hier zullen idd apart getraind moeten worden, maar ik hoop natuurlijk ook op een stukje...goed voorbeeld doet volgen. Ik zie hier in de meeste gevallen dat als ik moeders uit de situatie haal dat de andre ook denke...oh, nou, laat maar dan.
#3378363
Angelique schreef:Ja bij de training zijn wel honden, maar je wordt ook geacht thuis wat te oefenen. :biggrin2: oke, die had ik ook gevonden, maar kwam via de site niet verder dan een lezing.

Die vna hier zullen idd apart getraind moeten worden, maar ik hoop natuurlijk ook op een stukje...goed voorbeeld doet volgen. Ik zie hier in de meeste gevallen dat als ik moeders uit de situatie haal dat de andre ook denke...oh, nou, laat maar dan.
We kunnen toch op een gegeven moment samen oefenen? Pakken we allebei een kant van het kanaal om mee te beginnen ;D
#3378372
Het filmpje kan ik helaas niet zien.

Spikkelneus schreef:Eitje ;)
Het zijn er natuurlijk maar zes, geen dertien.... (Tungsten loopt los buiten beeld)
IMG_2572.JPG
Ik moet geregeld aan jou denken als ik die twee van mij weer in de knoop heb zitten ;D
Hebben ze bij jou allemaal een eigen loopplek, of hoe doe jij dat?


Het is denk ik ook heel erg afhankelijk van het soort hond dat je hebt. Onze dobers waren nogal uitvallerig en deze twee stippels zijn gewoon veel makkelijker.
Laatst liepen we in een tuincentrum en passeerden we twee wild blaffende hondjes die het vrouwtje in de kar had gezet. Dan ben ik toch zo ontzettend blij dat die van mij er gewoon zonder kik langsheen lopen, wat een genot :)
Bella is DOL op andere honden, maar maakt de keuze om toch terug te komen als ik haar roep, zelfs nog op 2 meter afstand van een andere hond, echt superlief van haar :-*
Xindy is wat eigenwijzer, maar met veel koekjes en voor haar de vrijheid om af en toe lekker ondeugend te zijn gaat het top :)
Ik geniet met deze twee heel erg van het ongecompliceerde :D


Leuk om jouw filmpjes te zien, Lizzy! Heerlijk zoveel stippels om je heen :D
#3378376
In het park waar ik geregeld kom liep ik vandaag achter een van HUSsen het losloopgebied uit. Alle honden netjes aangelijnd, lijntjes slap en achter de begeleider. Die gast is streng maar niet van de harde hand, ook de HUSdames die ik soms zie lopen met alle honden aan de lijn worden niet voortgesleept.
Maar goed filmpje is van een zeer gespierde Amerikaan? Dat geeft dan te denken, toch zien die honden er niet ‘doods’ uit zoals je wel ziet bij (shiver) Cesar Millan.
#3378377
src_esther schreef:In het park waar ik geregeld kom liep ik vandaag achter een van HUSsen het losloopgebied uit. Alle honden netjes aangelijnd, lijntjes slap en achter de begeleider. Die gast is streng maar niet van de harde hand, ook de HUSdames die ik soms zie lopen met alle honden aan de lijn worden niet voortgesleept.
Maar goed filmpje is van een zeer gespierde Amerikaan? Dat geeft dan te denken, toch zien die honden er niet ‘doods’ uit zoals je wel ziet bij (shiver) Cesar Millan.
Dit vond ik dus ook. De honden lopen er gewoon ontspannen bij. Een beetje suf wel. Maar niet doods. Precies het goede woord!
#3378434
Nee, doods niet, maar ik vind meerdere honden toch niet echt ontspannen lopen. Zoals die buldog achteraan links... :-\
En hoe die kleintjes rechts on verstoort verder blijven lopen, zonder zelfs maar op te kijken, tot ze fysiek aangeraakt worden, vind ik toch wel vreemd.
Ik krijg er geen warm gevoel van en ik vraag me toch af wat de honden hier nu aan hebben? Niet rondkijken, niet snuffelen,...
Dit gaat toch verder qua stricte regels, dan gewoon ieder zijn eigen plek en niet uitvallen? In dit filmpje hangt toch meer spanning dan dat? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb dat gevoel wel.
#3378452
pearlsofpassion schreef:Nee, doods niet, maar ik vind meerdere honden toch niet echt ontspannen lopen. Zoals die buldog achteraan links... :-\
Ik denk eerder dat het hem te snel gaat en hij moeilijk kan ademhalen, een bekend probleem van dat ras...
pearlsofpassion schreef:En hoe die kleintjes rechts on verstoort verder blijven lopen, zonder zelfs maar op te kijken, tot ze fysiek aangeraakt worden, vind ik toch wel vreemd.
Ik krijg er geen warm gevoel van en ik vraag me toch af wat de honden hier nu aan hebben? Niet rondkijken, niet snuffelen,...
Dit gaat toch verder qua stricte regels, dan gewoon ieder zijn eigen plek en niet uitvallen? In dit filmpje hangt toch meer spanning dan dat? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb dat gevoel wel.
Ik herken dat gevoel niet. Hoewel ik wel vind dat het te lang duurt voor dat de begeleider ingrijpt om die andere hond weg te sturen. Maar je ziet aan de reactie/blik van die kleintjes dat ze niet anders van hem verwacht hadden. Hij hoort dat voor hen te doen.
Verder geldt in zo 'roedel' natuurlijk ook pikorde, de begeleider zal dus ook kiezen welke hond hij waar plaatst bij het aanlijnen. Bij paarden is het heel duidelijk wie voor mag lopen en wie achter, maar ik zie dat bij honden toch ook wel.
Meneer Ko (intacte reu) wil bijvoorbeeld eigenlijk niet dat andere honden waarmee we samen oplopen voorop gaan als we langs de blaffende buurhond (intacte reu; boerboel) komen en dan kan hij heeel fel worden, hij wil er voor/tussen lopen. Ik heb me een paar maal laten verrassen, nu weet ik het en houd er rekening mee.
#3378465
src_esther schreef:Ik denk eerder dat het hem te snel gaat en hij moeilijk kan ademhalen, een bekend probleem van dat ras...


Ik herken dat gevoel niet. Hoewel ik wel vind dat het te lang duurt voor dat de begeleider ingrijpt om die andere hond weg te sturen. Maar je ziet aan de reactie/blik van die kleintjes dat ze niet anders van hem verwacht hadden. Hij hoort dat voor hen te doen.
Verder geldt in zo 'roedel' natuurlijk ook pikorde, de begeleider zal dus ook kiezen welke hond hij waar plaatst bij het aanlijnen. Bij paarden is het heel duidelijk wie voor mag lopen en wie achter, maar ik zie dat bij honden toch ook wel.
Meneer Ko (intacte reu) wil bijvoorbeeld eigenlijk niet dat andere honden waarmee we samen oplopen voorop gaan als we langs de blaffende buurhond (intacte reu; boerboel) komen en dan kan hij heeel fel worden, hij wil er voor/tussen lopen. Ik heb me een paar maal laten verrassen, nu weet ik het en houd er rekening mee.
Grappig, ik zie in de reactie en blik van die kleintjes eerder een "ik mag zelf niets doen, ik ben overgeleverd aan de situatie".

En wie heeft er nou gelijk? Jij of ik? Ik heb geen idee hoor, het zijn allemaal interpretaties van hetzelfde filmpje. Zonder meer context kunnen we niet meer dan raden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door