Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3378336
En deze beweging vind ik wel heel leuk!

https://rfvs.info/

Nog maar 34 dierenartsen zijn "member" maar het begin is er!

Het filmpje van dierenarts Nick Thompson is leuk om te kijken. De BBC heeft onlangs een programma uitgezonden (met de naam "trust me, I am a vet") waarin men zei dat rauw voeding voor honden/katten is de nieuwste gekte is. En hij reageert daarop. Met "om te beginnen is rauwe voeding geen nieuwe gekte, het bestaat al zo lang als de hond". En noemt dit programma zelfs "inappropriate use of the BBC". Wij hebben dat hier natuurlijk ook gezien he, met de oh zo betrouwbare Volkskrant ::) . Ze (in dit programma) hebben ook een bacterie-swap genomen uit de mond van de hond genomen om aan te tonen dat er bacteriën in rauw etende honden zitten. Nick reageert daarop met "het is toch teleurstellend, dat zelfs een Universiteit zo stom is om bacteriën in de bek van de hond in verband te brengen met rauwe voeding ::) ". En hij begint dan ook nog even over recalls van brokkies. Hahahaha.

I love Dr. Nick!

Echt he, wij noemde 20 jaar geleden de honden/kattenvoer fabrikanten al gekscherend "brokken maffia", maar steeds meer blijkt dat het echt echt echt zo is. Een beetje tegenwicht kan geen kwaad. Ik hoop dat vele dierenartsen zich aan gaan sluiten!
#3378358
Er stond vandaag een folder bij de DA: 'vers voer is het beste voor uw hond'
Ging het over gekookt voedsel... Vlees,groenten, graan ed. Maar dan 'natuurlijk'. :doh:

Het gaat in de juiste richting, maar er is nog een lange weg te gaan... ::)
Door Lizzy
#3378749
pearlsofpassion schreef:Er stond vandaag een folder bij de DA: 'vers voer is het beste voor uw hond'
Ging het over gekookt voedsel... Vlees,groenten, graan ed. Maar dan 'natuurlijk'. :doh:

Het gaat in de juiste richting, maar er is nog een lange weg te gaan... ::)
Maar zelf koken zeg maar? Dat is altijd nog beter dan brok dus ik vind het al een vooruitgang! Kan beter natuurlijk :biggrin2: . Geef ze een gratis abonnement op Barfplaats :biggrin2:
#3378754
Lizzy schreef:Maar zelf koken zeg maar? Dat is altijd nog beter dan brok dus ik vind het al een vooruitgang! Kan beter natuurlijk :biggrin2: . Geef ze een gratis abonnement op Barfplaats :biggrin2:
Nee, iets als Renske vermoed.
Ik ken geen van beide, maar het is wel commercieel dus.
#3378779
Lizzy schreef:Ohww gewoon een blik-prak! He gatverdamme :-X !
Ja, misschien wel niet door elkaar geprakt. Want ze zetten natuurlijk in op het herkenbaar zijn van wat erin zit. Maar duidelijk weer afgestemd op wat de meeste mensen als gezond ervaren. Dus veel groenten.
Ale, zo een beetje als met de pot mee-eten vermoed ik, maar wel kant en klaar aangeboden.

Het was voor mij dus ook een domper ja.
Maar ik was al zo verbaasd. Een folder met 'vers' op, naast het rek met brokken. ::) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door