Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3378158
Een vriendin van mij heeft een hond van 10 jaar, teefje, uit Rusland. Ze heeft een beschadiging aan de elleboog (heeft een orthopeed vastgesteld) waarvoor ze pijnstilling (met maagbeschermer) heeft die niet helpt. Zijn er mogelijkheden om die elleboog te ondersteunen of moet ik dan meer informatie hebben over de soort beschadiging? Ze weten verder niks, alleen dat er 'een beschadiging' is, die wel geopereerd kon worden maar het probleem zou terugkomen.
Sowieso wil ik haar aanraden om de da te vragen om een andere pijnstiller uit te proberen, maar ze zijn nu op vakantie.
Kan ze bijv. bonebroth geven of Golden Paste of heeft dat weinig zin?

edit: aangevuld
Laatst gewijzigd door - pien - op di 18 jun 2019, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3378163
Een beschadiging is wel erg weinig informatie.... Om goed te kunnen beoordelen wat ze aan ondersteunende dingen kan doen, hebben we wel meer info nodig.

Golden Paste kan ze altijd geven, dat dan weer wel.
Door Suzanne
#3378251
Sowieso moet jij (of minimaal je vriendin) weten WAT er speelt.
Misschien is een brace nog een idee? Afhankelijk van wat er speelt kan dat soms helpen. Ervan uitgaande dat je vriendin weet (of kan navragen) wat er precies aan de hand is, zou je haar kunnen laten bellen met orthopedieren. Zij kunnen op basis van medische informatie al wel aangeven wat er eventueel kan of niet kan. Dan moet daarna natuurlijk een inmeet-afspraak worden gemaakt.

Suzanne
Door - pien -
#3378281
Ik moet even polsen tot hoe ver vriendin wil gaan.
Sowieso kan de drinkbak op een verhoging, etensbak doet ze al.
Als ik de Golden Paste ga brengen, zal ik het allemaal even aankaarten.
Dankjulliewel!
Door Too
#3378286
- pien - schreef:Ik moet even polsen tot hoe ver vriendin wil gaan.
Sowieso kan de drinkbak op een verhoging, etensbak doet ze al.
Als ik de Golden Paste ga brengen, zal ik het allemaal even aankaarten.
Dankjulliewel!
Precies, het is niet jouw hond.. lief dat met haar meedenkt.
Golden paste is altijd een goed idee! (nu nog een manier om t in een kat te krijgen)
Door - pien -
#3379099
Nou, Lola vindt de Golden Paste en de bonebroth héérlijk! En de snackjes die ik altijd meeneem ;D

Het gaat om een vergroeiing op de elleboog. Toen ze bij m'n vriendin kwam uit de shelter had ze er amper last van. Nu na 2 jaar is het een stuk erger.
Vriendin gaat ook terug met de pijnstiller naar de da, omdat deze niet werkt...

Maar ja, wat is er aan te 'dokteren' met supplementen?
Door Lizzy
#3379292
- pien - schreef:Nou, Lola vindt de Golden Paste en de bonebroth héérlijk! En de snackjes die ik altijd meeneem ;D

Het gaat om een vergroeiing op de elleboog. Toen ze bij m'n vriendin kwam uit de shelter had ze er amper last van. Nu na 2 jaar is het een stuk erger.
Vriendin gaat ook terug met de pijnstiller naar de da, omdat deze niet werkt...

Maar ja, wat is er aan te 'dokteren' met supplementen?
Ik denk dat je met een vergroeiing weinig anders kunt dan pijn te verzachten/weg te nemen, zoveel als mogelijk. Dus doorgaan met Golden Paste en er eventueel CBD olie bij geven. NSAID zal vermoedelijk ook nodig zijn....
Door - pien -
#3379342
Lizzy schreef:Ik denk dat je met een vergroeiing weinig anders kunt dan pijn te verzachten/weg te nemen, zoveel als mogelijk. Dus doorgaan met Golden Paste en er eventueel CBD olie bij geven. NSAID zal vermoedelijk ook nodig zijn....
Vriendin geeft haar bonebroth, kan ze daarmee doorgaan of heeft dat geen nut?
Lola heeft zeker 8 jaar buiten geleefd, op beton en zo. Ik denk dat het geen kwaad kan voor haar botjes/gewrichten.
Ik zorg dat vriendin Golden Paste heeft, Lola vindt het zelfs lekker en slobbert het zo van de lepel ;D
En Flexijoint? Ik heb een fles extra besteld, om aan vriendin te geven, dat kan ze dan ook proberen.
Ben jij het hiermee eens, Lizzy?
Door Lizzy
#3379350
- pien - schreef:Vriendin geeft haar bonebroth, kan ze daarmee doorgaan of heeft dat geen nut?
Lola heeft zeker 8 jaar buiten geleefd, op beton en zo. Ik denk dat het geen kwaad kan voor haar botjes/gewrichten.
Ik zorg dat vriendin Golden Paste heeft, Lola vindt het zelfs lekker en slobbert het zo van de lepel ;D
En Flexijoint? Ik heb een fles extra besteld, om aan vriendin te geven, dat kan ze dan ook proberen.
Ben jij het hiermee eens, Lizzy?
Bonebroth is altijd goed. Voor het algeheel welbevinden. En ook voor de gewrichten. Hoewel het voor de vergroeiingen waarschijnlijk niet zo veel zal doen. Idem voor de Flexijoint. Tenzij er ook artrose bij komt kijken. Op zich denk ik dat je alles kunt proberen van wat je noemt. Dat kan allemaal geen kwaad en misschien werkt het. En zo niet, kan ze er weer mee stoppen.

Grappig he, dat ze de Golden Paste lekker vindt :biggrin2: . Fijn hoor, dat je vriendin het niet naar binnen hoeft te proppen!
Door - pien -
#3379366
Lizzy schreef:Bonebroth is altijd goed. Voor het algeheel welbevinden. En ook voor de gewrichten. Hoewel het voor de vergroeiingen waarschijnlijk niet zo veel zal doen. Idem voor de Flexijoint. Tenzij er ook artrose bij komt kijken. Op zich denk ik dat je alles kunt proberen van wat je noemt. Dat kan allemaal geen kwaad en misschien werkt het. En zo niet, kan ze er weer mee stoppen.

Grappig he, dat ze de Golden Paste lekker vindt :biggrin2: . Fijn hoor, dat je vriendin het niet naar binnen hoeft te proppen!
Ik heb een stukje gelezen over hoe het er aan toe gaat in de asiels/opvang in Moskou. De helft van het jaar vriest het daar en ze heeft er 8 jaar gezeten.
Precies wat jij zegt Lizzy, we proberen het gewoon, als het helpt is dat meegenomen. Dankjewel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door