Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378166
Onze koelkast staat op 3 en de vriezer op -19 dus was nog lang niet ontdooid.
De worst was aan de buitenkant wat zacht en kon er nu goed doorheen komen met een gewoon mes.
Heb de andere helft weer ingevroren.
Laatst gewijzigd door TeuntjeT op ma 03 jun 2019, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3378167
Als je er goed doorheen komt met een gewoon mes kun je het ook iets eerder snijden met een goed kartelmes. Maar 3 graden is in ieder geval koud genoeg om de bacteriegroei niet op gang te laten komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3378169
Voor mij is drie dagen kvv uit de vriezer echt de max. En invriezen van ontdooide kvv (ook al is het maar gedeeltelijk) zou ik ook niet aan beginnen. MIjn ervaring is wel dat een rol uit de vriezer, die ik 's avonds in de koelkast leg, de volgende ochtend nog een rol ijs is. Dan is hij met wat moeite met een gewoon vleesmes te snijden. Maar ook die zou ik niet meer opnieuw invriezen. Wat dat betreft ben ik misschien een zeur, maar kvv, gemalen vlees dus, vertrouw ik wat dat betreft niet. Ik vergelijk dat met gehakt voor menselijke consumptie, dat zou ik ook niet in de vriezer terugleggen als het al snijdbaar is.

Als je het gehele probleem wilt omzeilen dan mix je de rollen niet, dan gaan ze sneller op. Waarom wil je mixen? Je kan de rollen toch ook achter elkaar voeren?
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378170
Alleen de vismix en de pensrollen meng ik met andere smaken om eventuele diarree te voorkomen.Teun is nogal gevoelig op zijn darmen dus vandaar dat ik deze soorten meng met andere.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door