Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3377907
Zijn er hier mensen wiens hond(en) kauwen op een nylabone? Hoe houden die nylabones zich?

Pippa heeft een nylabone waar ze zeer fanatiek op kan gaan liggen knagen. Ik heb op de site van nylabone gelezen dat er stukjes af kunnen komen maar dat dit geen probleem is.

Pippa heeft deze;
KFM82297_DET0.jpeg
KFM82297_DET0.jpeg (89.99 KiB) 2798 keer bekeken

Zo zag tie er iig uit ::) Nu is het dit;
DSC_2699.JPG
DSC_2699.JPG (8.47 MiB) 2800 keer bekeken
Ze heeft 'm al vanaf het tandjes wisselen, dat wel maarre.... is dit normaal voor een nylabone?
Ik heb inmiddels een andere gekocht maar deze blijft favoriet. Toch maar weggooien?
Door Lizzy
#3377909
Ik kocht die dingen vroeger ook voor mijn honden en dan zagen ze er ook zo uit. Da's prima. Ik gooide 'm zeker niet weg hoor.
Door zurca
#3377915
Pippa is je dankbaar :biggrin2:

Zo kijkt ze er tijden niet naar om en dan ineens... Dan is ze heel fanatiek erop aan het kauwen. Ze heeft ook een stuk wortelhout, een stok koffiehout, en stuk churpi en een stuk gewei. En zo wisselt ze met regelmaat van kauw/knaagding :)
Gebruikersavatar
Door kira
#3377954
Hier zien ze er ook zo uit. Foppe at ze echt op dat ziet er heel anders uit. Dan heb je nog een derde deel.
Door tt-tjes
#3378067
Ik heb nylabones. In meerdere vormen. Ik heb de Y vormige maar ook die grote knotsen. Ze kauwen er graag op. En laten ze vervolgens weer een poos liggen om aan de buffelhorens te kauwen of aan die wortelblokken.
20190602_111745.jpg
20190602_111745.jpg (2.8 MiB) 2611 keer bekeken
Deze heb ik al bijna 10 jaar. Weet geeneens of dit soort knotsen nog te krijgen zijn.
Door zurca
#3378089
Goed om te weten dat het dus normaal is.
Ik heb de nylabone weer terug gegeven aan haar ;)
Door Lizzy
#3378091
Ik heb ooit een Nylabone gekocht, ik geef 'm aan Brutus, die bijt er 2 keer op en toen lag ie in stukken. Die was te zacht :biggrin2: . Maar dat ze er zo uit gaan zien is dus normaal. En dan vinden ze ook lekker. En dat schijnt dan ook weer het reinigende vermogen te vergroten.
Door miik
#3378099
Hier ook aangeknaagd, ze gaan al jaren mee !
Het koffiehout/ wortelhout en hertengewei gaat regelmatig op en koop ik af en toe nieuw, de nylabone gaan eindeloos mee hier....
5F9636A1-4C60-4C7D-829F-0ACBEC42B9B3.jpeg
5F9636A1-4C60-4C7D-829F-0ACBEC42B9B3.jpeg (1.92 MiB) 2558 keer bekeken
Door tt-tjes
#3378103
Ik zie dat jij ook zo'n soort knots hebt. Vinden ze hier echt geweldig. Alleen als ze hem op mijn tenen laten vallen wordt ik niet zo vrolijk van.
Door miik
#3378115
kira schreef:Dat wortelhout is dat ook geschikt voor extreme knagers?
Dat hart-vormige ding wat er nu ligt heb ik in oostenrijk gekocht (duits merk, Torgas kauwurzel) en is duidelijk harder dan degene die ik in NL had gekocht.... Daar zou ik met een gebit voorzichtig mee zijn.... Dat koffiehout en het NL wortelhout is/was zachter en ik denk dat dat wel geschikt is. Luna en Stips zijn redelijk fanatiek, maar er komen schraapsels af (wat meestal op de bank blijft liggen....), geen grote of scherpe stukken zover.
Dat koffiehout had de vorm van een houtblok/boomstam, en je ziet dat de uiteinde nu afgeschraapt zijn...
Door Lizzy
#3378118
Bij mij vinden ze alles dat echt knoert hard is dan ook geen reet aan.... Ik heb hier wel 3 bonken van dat hout liggen. Ze vinden het hooguit leuk om mee te gooien :biggrin2: (en die doen ook zeer joh, als je die op je teen krijgt!).
Door src_esther
#3378138
Maar Nylabone is toch van plastic? Vind het geen tof idee dat dat door het maag-darmkanaal gaat en dan het plastic in de natuur terecht komt, of ruimen jullie altijd de poep op?
Door zurca
#3378140
Nylabone is van nylon. En nee ik ruim niet overal de ontlasting op. En ik ga me daar niet druk over maken ook.
Probeer best om te voorkomen dat ik geen troep achterlaat, scheidt plasticafval maar de ontlasting altijd en overal opruimen omdat er mogelijk een flintertje nylon in kan zitten... Neuhh zo'n moraalridder ben ik niet :-[ ;)

Pippa krijgt van de stok koffiehout schrapsels af, dat hoort en geeft niet. Het meest blijft liggen waar ze ligt te knagen. Van dat wortelhout heeft ze wel een paar stukjes af gekregen maar dat waren ook geen scherpe stukjes. Volgens mij is dat wortelhout (anco root) niet meer te koop. Op de websites waar ik het via Google mee kon vinden is het niet meer te bestellen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378141
Hier doen ze er ook superveel mee ::)
20190603_111836.jpg
20190603_111836.jpg (2.65 MiB) 2458 keer bekeken
Geloof dat ze liever op een stok uit de tuin knagen hier
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door