Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3372790
Ik weet dat er al genoeg topics zijn over dit onderwerp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bea is een ruwharige dwergteckel van 5,7 kg. Ze wordt in mei 13 jaar. Ze heeft veel last van artrose, in aug. 2017 heeft ze een breuk gehad bij haar bekken, dit is door rust goed gekomen. Een paar weken geleden gilde ze het uit van de pijn. Diagnose: artrose links bij de schouder, rechts ook en achter zitten een paar wervels vast.

We lopen nu bij de fysio/osteopaat en daar heb ik een goed gevoel bij, dus ik denk daar ook al veel mee te winnen.

Bea krijgt: dagelijks vitamine D3 (10ug) sinds kort ook mariadistel en Omega 3 Visolie van Holland & Barret. Met de vitamine D3 ben ik dus gestopt n.a.v. berichten hier, en ik denk dat mariadistel daarom ook geen zin meer heeft om te geven, dit gaf ik omdat ik het idee had dat de D3 niets bij haar deed en ik dus gelezen had dat mariadistel hierbij zou kunnen helpen.

Omega 3 Visolie 1000 mg is wel goed begrijp ik => hoe vaak kan ik dat geven? Ze krijgt nu om de 3 dagen 1 capsule van 1000 mg. (Holland&Barret).
Ik lees veel over glucosamine, is dit verstandig om er bij te geven? Is deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=005111 goed?

Bea krijgt op het moment ook metacam; inmiddels heb ik deze afgebouwd naar 3 mg. per dag om te kijken of dit te doen is voor haar. Voor de misselijkheid krijgt ze okugest en dat gaat goed, ik moet wel zeggen dat 3 mg. goed gaat, 5,7 mg. was iets te veel voor haar en daar gaf ze van over.

Ze eet al heel haar leven carnibest en krijgt met regelmaat een kippenkluifje, al vraag ik me af of dit nog gaat aangezien er vorige week 8 tanden en een kies zijn getrokken.

Al met al zijn we dus een beetje aan het dokteren met haar.
Door Lizzy
#3377980
CallistaBea schreef:Ik weet dat er al genoeg topics zijn over dit onderwerp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bea is een ruwharige dwergteckel van 5,7 kg. Ze wordt in mei 13 jaar. Ze heeft veel last van artrose, in aug. 2017 heeft ze een breuk gehad bij haar bekken, dit is door rust goed gekomen. Een paar weken geleden gilde ze het uit van de pijn. Diagnose: artrose links bij de schouder, rechts ook en achter zitten een paar wervels vast.

We lopen nu bij de fysio/osteopaat en daar heb ik een goed gevoel bij, dus ik denk daar ook al veel mee te winnen.

Bea krijgt: dagelijks vitamine D3 (10ug) sinds kort ook mariadistel en Omega 3 Visolie van Holland & Barret. Met de vitamine D3 ben ik dus gestopt n.a.v. berichten hier, en ik denk dat mariadistel daarom ook geen zin meer heeft om te geven, dit gaf ik omdat ik het idee had dat de D3 niets bij haar deed en ik dus gelezen had dat mariadistel hierbij zou kunnen helpen.

Omega 3 Visolie 1000 mg is wel goed begrijp ik => hoe vaak kan ik dat geven? Ze krijgt nu om de 3 dagen 1 capsule van 1000 mg. (Holland&Barret).
Ik lees veel over glucosamine, is dit verstandig om er bij te geven? Is deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=005111 goed?

Bea krijgt op het moment ook metacam; inmiddels heb ik deze afgebouwd naar 3 mg. per dag om te kijken of dit te doen is voor haar. Voor de misselijkheid krijgt ze okugest en dat gaat goed, ik moet wel zeggen dat 3 mg. goed gaat, 5,7 mg. was iets te veel voor haar en daar gaf ze van over.

Ze eet al heel haar leven carnibest en krijgt met regelmaat een kippenkluifje, al vraag ik me af of dit nog gaat aangezien er vorige week 8 tanden en een kies zijn getrokken.

Al met al zijn we dus een beetje aan het dokteren met haar.
Oh wat erg! Ik zie deze nu pas :-[ . Nou, daar ben je dan lekker mee... SORRY!!!!!

Ik ben blij dat je met de vitamine D gestopt bent. Supplementen vitamine D zijn in mijn ogen nog steeds ongeschikt voor honden. Je kunt hem wel iedere week of twee keer per week een stukje wilde zalm geven!

Mariadistel tegen artrose geloof ik eerlijk gezegd ook niet in.

Visolie van de Tuinen is naar mijn bescheiden mening niet goed genoeg. Ik heb laatst een topic over Fritzi geopend (en haar plat voet) en daar heb ik visolie uitgewerkt. Ik zal zo de link zoeken!

Wat ik je kan adviseren is om collageen type 2 te gaan geven. Via I Herb kun je op redelijk goedkope wijze die van NOW bestellen. Je moet alleen wel onder de €22 blijven dus ik koop de kleine pot.

Visolie van een beter merk is echt een goed idee.

Kurkuma en daar Golden Paste van maken is ook een heel goed idee.

Wat je ook nog kunt proberen is om groenlipmossel erbij te gaan geven. Dat zou ook de maag beschermen tegen de Metacam.

Ik ga dat topic van Fritzi zoeken!
Door Lizzy
#3377981
Het was niet het topic van Fritzi. Het was deze: viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... e#p3366009

Maar ik kan het ook kort samenvatten. In NL is Royal Green een van de betere hoog gedoseerde visolie.

Oh, naast Golden Paste zou je ook nog CBD olie kunnen geven tegen de pijn. Hier staat trouwens het recept om Golden Paste te maken:

viewtopic.php?f=8&t=137612&p=3377194&hi ... e#p3377194
Door hamada
#3378072
Sinds een paar maanden gebruikt onze 11 jarige cavalier Sam Flexijoint met duivelsklauw en Collageen type 1 en dat heeft zijn pijnklachten flink verminderd. Wandelen is nog erg langzaam, maar hij heeft een paar jaar geleden zijn heup uit de kom gehad, dus ik verwacht dat hij nog last houdt. Maar hij is weer vrolijk en speels.
Ik begreep dat Collageen1 sneller werkt dan Collageen2. Inderdad zagen we met de 1 al na een week verbetering. Nu ik dit schrijf denk ik nu ook nog 2 te gaan geven als ondersteuning en opbouw.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3379765
Hier een15-jarige border terrier,die echt geen lol meer had in de wandelingen i.v.m. artrose pootjes. Sinds hij Golden Paste krijgt, móet en zal hij mee elke wandeling (terwijl ik soms best wel even zonder oudje op stap wil en dat lukte ook wel, aangezien hij doof en blind is dus konden we nog wel eens stiekem wegglippen :-[ ) en gaat als een speer... Zodra er actie in huis is van de andere honden, staat meneer vooraan.... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3381572
Lizzy schreef:Het was niet het topic van Fritzi. Het was deze: viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... e#p3366009

Maar ik kan het ook kort samenvatten. In NL is Royal Green een van de betere hoog gedoseerde visolie.

Oh, naast Golden Paste zou je ook nog CBD olie kunnen geven tegen de pijn. Hier staat trouwens het recept om Golden Paste te maken:

viewtopic.php?f=8&t=137612&p=3377194&hi ... e#p3377194
Hier ga ik me in verdiepen. Dankjewel.

Mariadistel krijgt ze overigens voor de lever.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382181
Ik wil dus zelf golden paste gaan maken maar daar ook groenlipmossel bij geven.

Waarom? Bea heeft synopet gehad en daar deed ze het goed op, dit bevat oa groenlipmossel en kurkuma. Het nadeel is dat er alleen verpakkingen van 75ml. zijn en de tht is 45 dagen. Met een onderhoudsdosis van 1 ml/dag kan ik dus veel weggooien. Zonde!

Wat is goede groenlipmossel en kan ik dat door de golden paste vermengen of beter apart geven? En hoeveel groenlipmossel geef ik dan? Bea weegt rond 5,5 kg.
Door Lizzy
#3382220
CallistaBea schreef:Ik wil dus zelf golden paste gaan maken maar daar ook groenlipmossel bij geven.

Waarom? Bea heeft synopet gehad en daar deed ze het goed op, dit bevat oa groenlipmossel en kurkuma. Het nadeel is dat er alleen verpakkingen van 75ml. zijn en de tht is 45 dagen. Met een onderhoudsdosis van 1 ml/dag kan ik dus veel weggooien. Zonde!

Wat is goede groenlipmossel en kan ik dat door de golden paste vermengen of beter apart geven? En hoeveel groenlipmossel geef ik dan? Bea weegt rond 5,5 kg.
Ik zou de groenlipmossel apart geven. En voor Bea 1/4 hoeveelheid van de mensendosering. Welke goed is....? Geen idee. Ik geef die van de Tuinen preventief aan Fritzi en die heb ik in het verleden ook wel aan Brutus gegeven maar er nooit de werking van mogen zien. Oftewel: het hielp voor m'n gevoel weinig. Ik ga hierna eens deze proberen: https://nl.iherb.com/pr/Health-From-The ... ules/78407 (je moet bij I herb onder de 22 euro blijven vanwege invoerbelasting).
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3382244
Lizzy schreef:Ik zou de groenlipmossel apart geven. En voor Bea 1/4 hoeveelheid van de mensendosering. Welke goed is....? Geen idee. Ik geef die van de Tuinen preventief aan Fritzi en die heb ik in het verleden ook wel aan Brutus gegeven maar er nooit de werking van mogen zien. Oftewel: het hielp voor m'n gevoel weinig. Ik ga hierna eens deze proberen: https://nl.iherb.com/pr/Health-From-The ... ules/78407 (je moet bij I herb onder de 22 euro blijven vanwege invoerbelasting).
Altijd moeilijk hè: wat is goed, en bij de een doet het wel iets en bij de ander niet. Bedankt voor de link.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door