Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door toscak
#3372003
Gisteren de uitslag gekregen van een onderzoek. Laatste onderzoek was 2,5 maand geleden en schoon. Dit zijn wel een boel soorten Afbeelding

Iemand enig idee hoe dat komt?

Afbeelding
Door Too
#3372013
Heeft ie vieze dingen gesnackt ::)
dat dit zgn passage en geen besmetting is ?
Staat me bij uit de tijd dat het wormen-onderzoek in Utrecht liep dat dat best vaak het geval was
Gebruikersavatar
Door doranto
#3372027
Wat @Too zegt heb ik hier ook gehad toen wij deelnamen aan het wormenonderzoek van Utrecht. Je kunt het beste voordat je ontlasting instuurt er voor zorgen dat de hond 3 dagen lang geen gelegenheid heeft gehad om ontlasting van bijvoorbeeld konijnen, kippen of andere diersoorten te eten. Dat kan voor een valse uitslag zorgen.
Toen ik daar voortaan op lette voordat ik ontlasting instuurde is er nooit meer een besmetting geconstateerd.
Heel jammer dat de meesten dat niet weten. Ik herinner me dat ik lang geleden ooit eens een discussie met het Woud gehad heb, over het feit dat ze dit niet als info op hun site hebben staan. Ik vind het toch wel heel belangrijk. Je laat tenslotte onderzoek doen, omdat je niet voor niets wilt ontwormen! Ik weet niet of ze het inmiddels wél op hun site gezet hebben.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3372043
Dat wist ik ook niet Dorante

Maar ik zou in dit geval de diatomeeraarde inzetten.
Ik heb het altijd in huis, ook mijn nieuwe hond krijgt het nu. Beter als al die gif troep wat meestal geen eens helpt zeker niet bij giardia
Door Lizzy
#3372060
toscak schreef:Gisteren de uitslag gekregen van een onderzoek. Laatste onderzoek was 2,5 maand geleden en schoon. Dit zijn wel een boel soorten Afbeelding

Iemand enig idee hoe dat komt?

Afbeelding
Ja, dit heb ik ook 2 keer eerder gehad. Met Linga. LingaPlinga was ook een vieze vretert. Die vrat in het bos alles wat los en vast zat. Ik heb haar niet ontwormt, heb haar 3 dagen aan de riem uitgelaten, opnieuw mest ingestuurd (een week of 2 later hoor) en toen was ze worm-vrij. Het was dus duidelijk een passage.
Door Lizzy
#3372062
Eén van mijn puppy kopers (net even opgezocht) had precies dezelfde uitslag, precies 1 plusje bij precies hetzelfde. Ik heb de pupkoper hetzelfde verteld en ook het advies gegeven om de hond 3 dagen niet van straat of uit de tuin te laten vreten en opnieuw te testen, niet te ontwormen. De keer erop was de hond vrij.
Door toscak
#3372093
Ok, ga ik eens checken. Teun vreet wel regelmatig takjes enzo. Zover ik weet niet van poep van welk dier dan ook. Maar er glipt ongetwijfeld wel eens wat mee
Door toscak
#3377880
Lizzy schreef:Heb je Teun inmiddels nogmaals getest? Ik ben zo benieuwd naar de uitslag!
Sorry lees het nu pas! Ik had besloten Teun toch te behandelen. Ik sliep er eerlijk gezegd niet lekker bij en ik deed in eerste instantie de test vervroegd omdat ik al me afvroeg of er geen wormen waren en het zeker wilde weten. Vandaar toch behandeld.
Eergisteren de volgende uitslag gekregen (ook wat vroeger om zeker te weten dat het nu weg is) en deze was schoon.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door