Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door esther.bergen-henegouwen
#3377864
Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik alles goed heb doorgelezen en nu mijn eerste bericht juist plaats ;)

Ik heb een Engelse Cocker spaniel pup van 5,5 maand oud. Zij is ontwormd met 6 en 8 weken en met 3 en 4 maanden met Milbemax.
Ik wist niet beter dan dat ontwormen preventief was :-[ maar inmiddels weet ik nu beter. Dus heb ik afgelopen week haar ontlasting ingestuurd en de uitslag was voor alles - behalve had ze 2 ++ bij Coccidieën en het advies is behandelen met Procox. Nu heb ik hier het een en ander al gelezen en zag dat het ook een passage kan zijn. Zie erg op tegen het behandelen met Procox gezien alle bijwerkingen. Sip eet altijd kvv van Natuur en Dier en verder groenten(gekookt) en soms wat fruit. Drollen zijn eigenlijk prima. Behalve na een bezoek aan het strand ;D en als ze veel gras heeft gegeten op het veld van de training, soms zit er slijm bij. Het is mijn eerste hond en heb niet zo heel veel ervaring mate wat normaal is :-[
Hoor graag jullie ervaringen en advies. Alvast heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377865
esther.bergen-henegouwen schreef:Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik alles goed heb doorgelezen en nu mijn eerste bericht juist plaats ;)

Ik heb een Engelse Cocker spaniel pup van 5,5 maand oud. Zij is ontwormd met 6 en 8 weken en met 3 en 4 maanden met Milbemax.
Ik wist niet beter dan dat ontwormen preventief was :-[ maar inmiddels weet ik nu beter. Dus heb ik afgelopen week haar ontlasting ingestuurd en de uitslag was voor alles - behalve had ze 2 ++ bij Coccidieën en het advies is behandelen met Procox. Nu heb ik hier het een en ander al gelezen en zag dat het ook een passage kan zijn. Zie erg op tegen het behandelen met Procox gezien alle bijwerkingen. Sip eet altijd kvv van Natuur en Dier en verder groenten(gekookt) en soms wat fruit. Drollen zijn eigenlijk prima. Behalve na een bezoek aan het strand ;D en als ze veel gras heeft gegeten op het veld van de training, soms zit er slijm bij. Het is mijn eerste hond en heb niet zo heel veel ervaring mate wat normaal is :-[
Hoor graag jullie ervaringen en advies. Alvast heel erg bedankt.
Die uitslag heb ik ook weleens gehad. Ik heb uiteindelijk niet behandeld en bij het volgende onderzoek was alles negatief.
Door Lizzy
#3377868
esther.bergen-henegouwen schreef:Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik alles goed heb doorgelezen en nu mijn eerste bericht juist plaats ;)

Ik heb een Engelse Cocker spaniel pup van 5,5 maand oud. Zij is ontwormd met 6 en 8 weken en met 3 en 4 maanden met Milbemax.
Ik wist niet beter dan dat ontwormen preventief was :-[ maar inmiddels weet ik nu beter. Dus heb ik afgelopen week haar ontlasting ingestuurd en de uitslag was voor alles - behalve had ze 2 ++ bij Coccidieën en het advies is behandelen met Procox. Nu heb ik hier het een en ander al gelezen en zag dat het ook een passage kan zijn. Zie erg op tegen het behandelen met Procox gezien alle bijwerkingen. Sip eet altijd kvv van Natuur en Dier en verder groenten(gekookt) en soms wat fruit. Drollen zijn eigenlijk prima. Behalve na een bezoek aan het strand ;D en als ze veel gras heeft gegeten op het veld van de training, soms zit er slijm bij. Het is mijn eerste hond en heb niet zo heel veel ervaring mate wat normaal is :-[
Hoor graag jullie ervaringen en advies. Alvast heel erg bedankt.
Heeft je hond klachten? Zo ja: zou ik behandelen.

Ik heb die uitslag ook wel eens gehad. Niks gedaan en opnieuw mest ingestuurd (daarna nog 2 maal) en die was toen schoon. Ik heb haar 3 dagen voor het 2de ontlasting onderzoek niet de kans gegeven om gore dingen van straat te eten dus ook geen konijnenpoepjes en kippenflatsen (wij hadden toentertijd en konijnen en kippen en daar at ze vrolijk de poep van).

Nou zijn er verschillende soorten coccidieën en er zijn er ook die niet leuk zijn voor zwangere vrouwen of runderen/lammeren. Dus ben je zwanger of werk/woon je op een rundvee/schapenbedrijf: zou ik wel even verder onderzoeken of meteen behandelen niet een betere optie is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door