Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3377811
Mijn ouwe manneke krijgt al een poosje carprodyl pijnstilling voor zijn rug. Hij krijgt 50 mg per dag, over 2x verdeeld. Maar ik merk dat het gewoon niet meer voldoende werkt.
Ik heb Maarten gebeld en hij opperde om er Gabapentine bij te gaan geven, omdat dit samen met carprodyl mag en geen maagproblemen zou geven.
Heeft iemand ervaring hier mee?
Door Cindy de Wolf
#3377817
Ja ik. Jesse heeft op de gabapentine zeker 3 jaar langer geleefd in combinatie met Previcox. Nu Misty uitval en trillingen heeft/had nav rugklachten en ook zenuwpijnen. Het opspringen alsof ze gestoken wordt door een bataljon muggen ben ik al snel gabapentine erbij gaan geven en net als bij Jesse zag je de verademing. Jesse kreeg op het laatste 6*300mg en 1 227mg previcox en Misty krijgt nu 3*100mg incidenteel 4*100mg en 3/4 previcox. Beide honden wegen/wogen rondom de 27kg. Misty krijgt nu alweer een jaar deze combinatie en elke maand rijdt ik naar Victor Hoogma in Nijmegen voor fysio/chiro. Het trillen in haar achterpoten is volledig over en op zich loopt ze voor een bijna 13 jarige hond nog best goed en veel.
Door tt-tjes
#3377819
Cindy de Wolf schreef:Ja ik. Jesse heeft op de gabapentine zeker 3 jaar langer geleefd in combinatie met Previcox. Nu Misty uitval en trillingen heeft/had nav rugklachten en ook zenuwpijnen. Het opspringen alsof ze gestoken wordt door een bataljon muggen ben ik al snel gabapentine erbij gaan geven en net als bij Jesse zag je de verademing. Jesse kreeg op het laatste 6*300mg en 1 227mg previcox en Misty krijgt nu 3*100mg incidenteel 4*100mg en 3/4 previcox. Beide honden wegen/wogen rondom de 27kg. Misty krijgt nu alweer een jaar deze combinatie en elke maand rijdt ik naar Victor Hoogma in Nijmegen voor fysio/chiro. Het trillen in haar achterpoten is volledig over en op zich loopt ze voor een bijna 13 jarige hond nog best goed en veel.
Nou, dan ga ik dat meteen bestellen. Dat opspringen doet Balou ook, idd net alsof hij gestoken wordt. Balou weegt maar 11 kg, en volgens Maarten mocht hij dan 100 mg hebben.
Hebben jou honden last gekregen van slaperigheid en/of diaree?

Heb het recept net over de mail gekregen, en Balou zou 2*100 mg mogen.

Victor Hoogma heeft hier bij mij in de woonplaats ook een praktijk, maar alleen voor mensen helaas. Daarbij kom je er bij hem bijna niet tussen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 29 mei 2019, 16:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3377821
Denk dat t per hond verschilt en je t gewoon moet uit proberen. Bij Joon deed t helemaal niets behalve dat hij er ontzettend moe van werd.
Door hamada
#3377893
Hier ook jatenlang goede ervaring met gaba tegen zenuwpijnen.
Joy woog 10 kilo en kreeg in eerste instantie 2x 100mg, later 3x 100mg.
Hou er rekening mee dat de eerste week het effect kan zijn dat ze suffig, wat afwezig en depri over kunnen komen. Dat hadden bij ons tenminste de twee honden die op de gaba werden gezet. Na die eerste week waren ze weer als vanouds.
Joy kreeg ook aanvullend CBD olie.
Door tt-tjes
#3377974
Balou is idd wel wat suffig en slaapt veel. Maar gisteravond sprong hij in ene zelf op de bank. Dat heeft ie heel lang niet gedaan. Dus het lijkt wel iets te doen voor hem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door