Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3377728
TeuntjeT schreef:iemand met de pakketten van versvoer.nl bekend?
http://www.versvoer.nl/vleesmenu-versvo ... t-354.html
ik kan geen samenstelling qua hoeveelheid bot/vlees/orgaan terugvinden. zou dit pakket, aangevuld met vis, een goede voeding kunnen zijn?
iemand die meer weet over de samenstelling?
Dat staat toch wel op de website hoor:

http://www.versvoer.nl/producten

En dan staat er bij sommige soorten wel wat er in zit. Neem de eend: een smaak op basis van 100% eend. 15% bot, 70 % vlees en 15% organen. Ook kan je deze inzetten als eliminatie dieet. Idem voor de kalkoen.

Bij de wildmix staat: het bot percentage is ingezet op 15% KAAL bot, dus ook zeer geschikt voor katten.

Ze zijn niet helemaal consistent in de teksten bij de producten maar ik word op zich wel blij van wat ik lees. Alleen wel jammer dat BARFmix dan weer geen lever in het product zit. Ik vind dit daarom wel typisch een KVV die je qua smaken echt moet afwisselen!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3377732
Ik gebruik deze kvv wel eens. Op het oog prima, fris van kleur, ruikt goed, honden vinden het lekker, en ze hebben er prima ontlasting van.
Gewoon proberen - en inderdaad zoveel mogelijk verschillende diersoorten.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3377879
ik heb een pakket besteld, 10kg vlees in rollen van 500gr (verschillende diersoorten) met 1kg gedroogde groentemix en 2x 500gr KB vismix. als het goed is wordt het zaterdag geleverd.

kan je een visdag doen 1X in de zoveel tijd, of betekend dit al snel diarree en kan ik de vismixrollen beter in kleinere porties verdelen en toevoegen aan een ander soort mix?
Teun eet van Rodi nu 400gr per dag.
zal ik met versvoer 400gr + groente aanhouden, of voor het gemak gewoon 500gr + groente gaan geven? (zit in rollen van 500gr)
hij is 17 weken en weegt ongeveer 6,5kg, mag nog wat voller worden en groeit ook nog.

ben benieuwd hoe het aankomt, verzending gaat via postnl in een diepvriespakket. iemand hier al ervaring mee?
Door Ruisje
#3377895
De KB vette vismix is alleen vis, zou je een hele visdag per week doen dan geef te veel vis (minimaal 5%, maximaal 10% van menu). Plus is de kans aanwezig dat ie daarvan aan de race gaat. Ik zou de vismix dus mengen met de minst vette KVV die je besteld hebt.

Je kunt verhogen naar 500 gram + wat groenten. Deze gedroogde groentemix moet je volgens mij een minuut of 10 voorweken in lauw water of dooivocht van de KVV.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3377897
Dat dacht ik al wat betreft de vismix. Dank je voor je reactie.
Als je groente toevoegd, is dit normaal zo rond de 10-15%. Maar dat betreft verse groente met veel vocht erin.

Hoeveel gedroogde groente zou je dan het beste kunnen gebruiken? Wat je dan vervolgens geweekt toevoegd aan het vlees?
Stel ik voer hem 500gr per dag, dan zou daarvan 50- 65gr groente zijn als het vers was. Hoe is die verhouding met gedroogde groente?
Door Ruisje
#3377936
Op de site van Versvoer staat dat 1 kilo gedroogde groentemix gelijk staat aan 4 kilo vers. Dus voor Teun 10-15 gram. :)

Gezien je elke dag 1 rol (500 gr) voert is dit ook een handige tip die op de Versvoersite erbij stond:
Wat heel goed werkt is een laagje groenten onderin de ontdooibak doen, daarom leg je de UITGEPAKTE rol kvv. Ten eerste plakt er dan de dag erna minder vlees aan de binnenkant van de rol als je gaat voeren en ten tweede kan het dooivocht lekker in de groenten trekken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377945
TeuntjeT schreef:ik heb een pakket besteld, 10kg vlees in rollen van 500gr (verschillende diersoorten) met 1kg gedroogde groentemix en 2x 500gr KB vismix. als het goed is wordt het zaterdag geleverd.

kan je een visdag doen 1X in de zoveel tijd, of betekend dit al snel diarree en kan ik de vismixrollen beter in kleinere porties verdelen en toevoegen aan een ander soort mix?
Teun eet van Rodi nu 400gr per dag.
zal ik met versvoer 400gr + groente aanhouden, of voor het gemak gewoon 500gr + groente gaan geven? (zit in rollen van 500gr)
hij is 17 weken en weegt ongeveer 6,5kg, mag nog wat voller worden en groeit ook nog.

ben benieuwd hoe het aankomt, verzending gaat via postnl in een diepvriespakket. iemand hier al ervaring mee?
Als er goede ijszakken in zitten dan is verzenden per post geen probleem.

De pens en boekmaag zou ik niet geven als 'maaltijd' maar gebruiken als deel van een andere maaltijd, bijvoorbeeld bij de kip/kalkoen/eend kvv. Hier zit nog geen pens in namelijk.
De pens rol zou je in 3 delen kunnen verdelen en dan elke 3e dag geven. Dus 165-170 gram per keer. Berekend per dag is dat iets meer dan 5% van het totaal.
De vis kun je op de dezelfde manier doen.

Maar... ik blijf herhalen... wissel merken af.
Je hebt nu alleen het Versvoer eigen merk besteld, terwijl ze meerdere prima merken verkopen.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378030
Pakket vandaag ontvangen. Er zaten geen ijszakken bij maar een soort isolatiezak. Van de 4 buitenste worsten waren de kontjes zeg maar wel ontdooid/zacht, de rest was nog prima bevroren.

Wat betreft afwisselen van merken: hij krijgt vanaf morgen dus versvoer + nog rodi. Daarnaast wil ik ook de energique die ik bog heb graag opmaken. Dus dan heeft hij voor nu variatie van deze 3 merken.
Hierna ga ik weer een ander merk proberen, en zo blijf ik per x aantal weken varieren.
Door Lizzy
#3378051
TeuntjeT schreef:Pakket vandaag ontvangen. Er zaten geen ijszakken bij maar een soort isolatiezak. Van de 4 buitenste worsten waren de kontjes zeg maar wel ontdooid/zacht, de rest was nog prima bevroren.

Wat betreft afwisselen van merken: hij krijgt vanaf morgen dus versvoer + nog rodi. Daarnaast wil ik ook de energique die ik bog heb graag opmaken. Dus dan heeft hij voor nu variatie van deze 3 merken.
Hierna ga ik weer een ander merk proberen, en zo blijf ik per x aantal weken varieren.
Ik denk dat dat een prima idee is, om om de paar weken een ander merk te proberen. En op die manier af te wisselen. Zo leer je ook zoveel mogelijk merken kennen en kun je misschien uiteindelijk meerdere merken voeren waar jouw hond het het beste op doet.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378056
Ik hoop als ik een merk iets langer geef, dat ik dan een duidelijker beeld krijg hoe hij het er op doet. Zodat ik hierna bijv. 3 merken waar hij het goed op doet kan blijven gebruiken.

De rund en vis waren gisteren deels wat ontdooid, dus ik heb een worst rund en een halve worst vis uit de vriezer gelaten en in de koelkast gelegd voor vandaag en morgen.
Vanochtend heeft hij ongeveer 125gr rund gehad met 60gr vis en zo'n 7 gr gedroogde groentemix, geweekt in het vleesvocht.
Hij vond het heerlijk. Het vlees zag er enorm goed en vers uit.
Vanavond krijgt hij dit weer en smiddags krijgt hij een plak rodi.
Totaal krijgt hij dan 480gr voer per dag. Hij weegt nu 6,5kg.
Ik ben benieuwd hoe hij het er op gaat doen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378061
Dat ziet er goed uit! Slim om elk merk even de tijd te geven. Je merkt snel genoeg hoe het gaat.

Als de energique weer klachten geeft, zou ik dat niet per see op willen voeren. Het asiel is er vast ook blij mee. Maar wie weet gaat het dit keer beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door