Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3376908
Lizzy schreef:Ohw grote gruwels :-X . Ik vind in een soppie minder vies :biggrin2:
Ik zie nooit bloed. Het knappende geluid geeft voldoening en er kan geen twijfel over bestaan of het ding nog leeft. :biggrin2:
Door src_esther
#3376909
pike schreef:Ik dacht dat dat alleen gold voor dode spitsmuizen :-\ :confused1:
Nou hier meuren de uitwerpselen/zeik van spitsmuizen zo vreselijk penetrant. Toen we het voor het eerst roken en zwarte vlekken zagen heb ik het opgezocht. Was rat of spitsmuis, maar gezienhet formaat keuteltje was het spitsmuis.
Door src_esther
#3376910
Laika schreef:Ik vouw ze in alufolie en gooi dat bij het plasticafval.
Zonder dood te maken? Ze moeten echt dood.
Enne, een teek hoort toch echt niet bij het plastic, net zo min bij gft maar dus restafval. Of de fik erin. Die bloempot-methode van inni is een goede.
Door eelke
#3376924
pike schreef:Zoals ik hierboven al schreef: Ik denk vanwege de kans op het verspreiden van ziekteverwekkers.
Je zou denken dat het riool de aangewezen plek is om juist dat te voorkomen, want dat telt voor andere ziekteverwekkers (via menselijke ontlasting bv) toch ook dan? Ik heb bv nog nooit gehoord dat het norovirus zich via het toilet verspreid.
Ik ga ff googlen en open dan wel een nieuw tekentopic, want we gaat er een beetje naast hier ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3376991
eelke schreef:
Je zou denken dat het riool de aangewezen plek is om juist dat te voorkomen, want dat telt voor andere ziekteverwekkers (via menselijke ontlasting bv) toch ook dan? Ik heb bv nog nooit gehoord dat het norovirus zich via het toilet verspreid.
Ik ga ff googlen en open dan wel een nieuw tekentopic, want we gaat er een beetje naast hier ;D
Daar kan ik niks tegen in brengen :biggrin2:
Door Tanna
#3377541
Lizzy schreef:Tot op heden is er nog geen muis in de nutella of pindakaas getrapt..... ::)
Als het spitsmuizen zijn hebben ze liever een stukje worst.
Door Lizzy
#3377543
Tanna schreef:Als het spitsmuizen zijn hebben ze liever een stukje worst.
Oh echt??? Ik denk dat het veldmuizen zijn ?! Wat lusten die?
Door Tanna
#3377544
Lizzy schreef:Oh echt??? Ik denk dat het veldmuizen zijn ?! Wat lusten die?
Van spullen die je in huis hebt groente, granen en aardappels. En ze kunnen salmonella bij zich dragen. Had je dat niet gekregen van barfen krijg je het van de muizen! :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3377671
Niet alles gelezen, verdwaalde tussen de muizen en de teken :biggrin2: .
Had ook last van muizen, blijkbaar is het een goed muizen jaar, wilde geen gif strooien, en muizenvallen vond ik ook niet diervriendelijk.
Het idee dat zo een beestje moet lijden, want ze zijn niet altijd gelijk dood.
Heb ik gezocht op diervriendelijke muizenvallen, heb ze gevonden, en misschien heb ik gewoon geluk, maar bij ons werkte het prima.
Ja het kost misschien wat meer tijd, tenslotte heb je een muis gevangen en die wil je niet terug in jouw huis/schuur.
Dus dan ging ik s morgen vroeg voordat ik naar werk ging kijken of er een muis in zat, pakte die val op en ging aan de wandel en zorgde dat de muis weer los werd gelaten waar hij/zij vrij in het weiland kon verder leven.
Misschien een idee voor jullie?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377675
Ik weet niet of die niet gewoon terugkomen ze...
Of je moet ze wel heel erg ver wegzetten. En dan nog missen ze hun familie, want muizen zijn groepsdieren.
Is dat zoveel beter?
Door zurca
#3377679
Afgelopen weekend, Garderen in het schuurtje...Pippa vloog onder een kastje en blaffen :???:
Ik kijken...ships...muizenkeutels...Ik verder kijken, ships...kussentje (oud gelukkig) en zo'n knielkussentje voor in de tuin aangevreten. Maar mijn kussens van de tuinmeubelen en parasols liggen daar ook. (die waren nu gelukkig nog heel)
Is het eerste jaar dat er daar muizen in de schuur zitten. Ik wil geen gif en liever geen val (omdat ik denk dat je de ene vangt en de volgende klaar staat om het lege plaatsje in te nemen) Tobias komt niet meer mee naar Garderen (Die ving daar met regelmaat een muis) dus ik zit te kijken naar zo'n apparaatje.
Voor de mensen die dat hebben, weten jullie welk merk/soort jullie hebben?
Door zurca
#3377681
Mm... :???:
Ik zit naar zo'n ding te kijken, "De frequentie die de verjager vervolgens uitzendt is 20 tot 30 kHz"
Als ik dan google op frequentie hond dan kom ik tegen; Frequentiebereik * 15 – 45.000 Hz
kHz en Hz is niet hetzelfde toch?
Door Eef+Stippels
#3377682
zurca schreef:Mm... :???:
Ik zit naar zo'n ding te kijken, "De frequentie die de verjager vervolgens uitzendt is 20 tot 30 kHz"
Als ik dan google op frequentie hond dan kom ik tegen; Frequentiebereik * 15 – 45.000 Hz
kHz en Hz is niet hetzelfde toch?
1 khz (kilohertz) is 1000 hertz.
Dus de frequentie van die verjager zou dan binnen het frequentiebereik van een hond liggen volgens mij..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door