Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377635
sam28 schreef: Ik ga klein beginnen en misschien uitproberen met de magimix foodprocessor die ik heb staan, daar zit een zware motor in en heeft wel eens penslappen gemalen.
Ik had hier overheen gelezen. Maar ik zou geen botten malen met je magimix. Daar is het een te mooi apparaat voor. :o ;)
Niet omwille van de motor, want die is zeker krachtig genoeg, maar bot is hard en scherp en kan de andere onderdelen (zoals de messen) beschadigen.
Ik zou het niet aandurven.

Zoals eerder gezegd, vind ik een paar percenten (max 5%) groenten bij een nierkat ook wel een goed idee. Maar daar moet je zelf een beetje je idee rond vormen.
De reden waarom ik toch 25% bot adviseer is omdat de nierwaarden echt niet zo ontzettend hoog zijn en Lea maar weinig symptomen vertoont. En omdat bot dus idd ook erg waardevolle stofjes bevat. Gezien haar leeftijd is het toch belangrijk ook niet overdreven te beperken zodat haar verdere lichamelijke conditie (en haar andere organen) er zeker niet onder lijdt.
Moesten haar waarden verder verslechteren, of ze zich slecht gaan voelen, zou ik wel naar 20% gaan.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3377655
pearlsofpassion schreef:Oh, ik ging ervanuit dat malen geen optie was omdat ze idd wil kauwen.
Dat lost het probleem van de verdeling vleesbot/orgaan/spier (en de kleine hoeveelheden) meteen op natuurlijk. Das ideaal.
Als ze maar wat te knagen heeft, dat wat ik nu heb ik zo groot als hagelslag en het vult dus ook niet echt. Beetje sneu.
Wat je schrijft is ook een goeie, Vleesbot en orgaan malen met wat groenteprut en dan het spiervlees gewoon geven. Denk dat dat misschien zelfs wel het beste is. :)
Inge en Bono schreef:kenwood pro vleesmolen
Ik heb geen kenwood pro geld helaas. Een handmolen van 8€ komt beter in de buurt. ;D Sloeber die ik ben.
pearlsofpassion schreef:Daar is het een te mooi apparaat voor. :o ;)
Niet omwille van de motor, want die is zeker krachtig genoeg, maar bot is hard en scherp en kan de andere onderdelen (zoals de messen) beschadigen.
Ik zou het niet aandurven.
Ik had er nog bij willen zetten dat ik niet bang was voor de motor maar meer voor de plastic bak van 100 jaar oud. ;D Heb m ooit tweedehands gekregen. :) Zo lief.
Ik ga denk ik een handmolen of een lichte electrische van Tefal aanschaffen. Als ik het spiervlees gewoon geef zonder snijden en malen, maakt de grootte van het botvlees en orgaan ook niet uit.

Lea heeft op moment vrijwel geen symptomen meer. Het nierdieetprutje werkt wel gelukkig.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377676
Let wel op, die grotere schijven in een molen is niet enkel om de kat wat te knagen te geven, maar ook omdat je anders vleesbot er niet doorgedraaid krijgt.
Als je vleesbot wil malen, raadt ik je toch aan rekening te houden met de prijs van een extra schijf met grotere gaten. Zelfs kippennekken gaan niet gemakkelijk door een schijf met kleine gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door