Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3375216
Niet kletsnat willen worden maar wel als hobby waterwerken? Volgens mij zit daar toch iets tegenstrijdigs in ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375217
Doranto schreef:Niet kletsnat willen worden maar wel als hobby waterwerken? Volgens mij zit daar toch iets tegenstrijdigs in ;D
;D Gisteren was het ook waterwerken buiten het water ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375218
Nou, er mag wel wat regen vallen (al heb ik het gevoel dat het hier helemaal niet zo droog is), maar een kletsnatte zomer is er toch over. Ik wil toch vooral goed weer in de zomer. Dat die regen om de reserves aan te vullen dan maar in de rest van het jaar valt. En liefst wat verdeeld, anders loopt het toch maar weg.

Het grootste probleem is zowiezo dat hier bij ons heel kwistig met water omgesprongen wordt. En dan doel ik niet enkel op verbruik maar ook gewoon heel slechte opvang. Alles stroomt gewoon weg op de steen en beton.
En dat is natuurlijk omdat we gewend zijn dat we het in overvloed hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375221
pearlsofpassion schreef:Nou, er mag wel wat regen vallen (al heb ik het gevoel dat het hier helemaal niet zo droog is), maar een kletsnatte zomer is er toch over. Ik wil toch vooral goed weer in de zomer. Dat die regen om de reserves aan te vullen dan maar in de rest van het jaar valt. En liefst wat verdeeld, anders loopt het toch maar weg.
Of in onze kelder >:( ::) :P

Vorig jaar was natuurlijk best extreem , zeker ook waar wij wonen. Dit jaar zijn er al nieuwe putten geslagen tussen de velden. Vorig jaar hebben ze nl. om aan water te kunnen komen eerst een heel diep gat moeten graven en daar de pomp in meten zetten zo diep moesten ze dus gaan. En hele velden oogst hebben ze kapot laten gaan. Keuzes gemaakt welke wel en niet.
Maar ik kan me ook nog een paar jaar geleden herinneren toen we Kaio nog hadden, dat het toen omgekeerd was, oogst mislukt door te veel regen, ik heb het filmpje nog dat Kaio in de maisvelden loopt te pootje paden, toen stonden alle velden ook weer onder water, hadden beter rijst kunnen verbouwen. Dus te veel water is dus ook weer niet goed. Dus eigenlijk gewoon normaal, leuk weer, regelmatig wat regen en dat zou het beste zijn
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375222
IMG_0334.JPG
IMG_0334.JPG (7.16 MiB) 2201 keer bekeken
was zomer 2016, dit is een hooi of maisveld even ter verduidelijking ;D
Door Paulus5
#3375223
Kaio schreef:IMG_0334.JPG
was zomer 2016, dit is een hooi of maisveld even ter verduidelijking ;D
Had je het niet gezegd, ging ik denken dat het een vijver was :o

Vorig jaar inderdaad veel regen gevallen in periodes en andere periodes droog. Hadden we moeder natuur maar meer in de hand maar helaas
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3375239
Meest ideale weer vind ik droog weer overdag met een zonnetje en regen in de nacht wanneer de meeste mensen liggen te slapen :biggrin2:
Donderdag zag ik nog scheuren door droogte in het weiland hier tegenover terwijl het bekend staat als ideaal nat weiland voor weidevogels :-X
Door Anne in Zweden
#3375296
Angelique schreef:Zo, genoeg zeikregen gezien voor de hele week.
Stuur maar hierheen, wij smachten naar een flinke bui!
Door src_esther
#3375370
Angelique schreef:Zo, genoeg zeikregen gezien voor de hele week.
We hebben hier toch echt nog wel wat water nodig. Ik wil dus liever wel nog een paar dagen (liever nachten) zeikregen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375421
src_esther schreef:We hebben hier toch echt nog wel wat water nodig. Ik wil dus liever wel nog een paar dagen (liever nachten) zeikregen.
Nachten is prima, maar de hele dag dat grijze dompige weer is om flauw van te worden.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3375897
Vannacht heeft het hier nog gevroren. Schaal met water op de tuintafel, daar zat een dikke laag ijs op. Ik ben er wel klaar mee, die kou. :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3377633
Het regent hier. Vanmiddag een voorzichtig buitje om de grond voor te weken en nu druppelt het lekker door. Zijn de plantjes blij mee en ik ook, braaf na twee dagen waarop regen was voorspelt, maar het droge weer heel erg welkom was.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3377636
Kaela schreef:Het regent hier. Vanmiddag een voorzichtig buitje om de grond voor te weken en nu druppelt het lekker door. Zijn de plantjes blij mee en ik ook, braaf na twee dagen waarop regen was voorspelt, maar het droge weer heel erg welkom was.
In Beetsterzwaag regende het flink. Regent nu ook nog lekker door.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door