Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377150
Persoonlijk denk ik dat ik toch 25% bot zou geven. 20% vind ik wel erg laag en haar waarden zijn niet dramatisch. Er zijn natuurlijk gradaties in nierdieet, het meest doorgedreven (net voor eiwitten gaan beperken) heb je nu neergeschreven, maar alles tussen dit en een normaal menu is mogelijk. Afhankelijk van de ernst van het nierfalen is een bepaalde vorm het meest aangewezen. Want dit nierdieet heeft natuurlijk ook nadelen, dus het is steeds een afweging tussen de noodzaak door het nierfalen en toch zo ideaal mogelijk blijven voor de rest.
Enfin, lang verhaal, maar ik zou met Lea haar waarden en symptomen zeker een nierdieet geven, maar 20% bot vind ik persoonlijk nogal weinig en voor haar niet noodzakelijk.
Maar je moet doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

Qua verdeling lijkt me het wel verstandig alles zoveel mogelijk te verdelen. Het is een lastige.
Inzake portioneren is elke dag orgaan idd niet te doen. En elke dag bot ook niet met zo'n kleine hoeveelheden. Tenzij Ziva dezelfde soorten bot eet en Léa daar een stukje van kan krijgen?
Maar anderzijds... Als je bot en orgaan samen geeft (wat logisch is voor de ontlasting), dan geef je wel net de dingen die het rijkst zijn aan fosfor samen. :-\
Dat lijkt me ook niet verstandig.
Ik weet eigenlijk niet wat hier de beste oplossing voor is. Geen idee hoe anderen met katten of honden op nierdieet dat doen...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3377229
Ik kom er op terug. Ik moet nu naar stage en had gister een idioot drukke dag.
Maar bedankt voor je antwoord! Heel helpend :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3377562
pearlsofpassion schreef:Persoonlijk denk ik dat ik toch 25% bot zou geven. 20% vind ik wel erg laag en haar waarden zijn niet dramatisch. Er zijn natuurlijk gradaties in nierdieet, het meest doorgedreven (net voor eiwitten gaan beperken) heb je nu neergeschreven, maar alles tussen dit en een normaal menu is mogelijk. Afhankelijk van de ernst van het nierfalen is een bepaalde vorm het meest aangewezen. Want dit nierdieet heeft natuurlijk ook nadelen, dus het is steeds een afweging tussen de noodzaak door het nierfalen en toch zo ideaal mogelijk blijven voor de rest.
Enfin, lang verhaal, maar ik zou met Lea haar waarden en symptomen zeker een nierdieet geven, maar 20% bot vind ik persoonlijk nogal weinig en voor haar niet noodzakelijk.
Maar je moet doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

Qua verdeling lijkt me het wel verstandig alles zoveel mogelijk te verdelen. Het is een lastige.
Inzake portioneren is elke dag orgaan idd niet te doen. En elke dag bot ook niet met zo'n kleine hoeveelheden. Tenzij Ziva dezelfde soorten bot eet en Léa daar een stukje van kan krijgen?
Maar anderzijds... Als je bot en orgaan samen geeft (wat logisch is voor de ontlasting), dan geef je wel net de dingen die het rijkst zijn aan fosfor samen. :-\
Dat lijkt me ook niet verstandig.
Ik weet eigenlijk niet wat hier de beste oplossing voor is. Geen idee hoe anderen met katten of honden op nierdieet dat doen...
Fijn jullie input!!

Is het dan handiger om de orgaan met wat spier te geven en het bot ook wat te verdelen naar 3 ipv 2 dagen?
Ze kan niet met Ziva mee eten. Naast dat ze veel te harde botten eet vind Ziva dat ook absoluut niet goed. Ik heb ze wel eens een stukje vis gegeven van Ziva haar visje. oei. ;D
Too schreef::konijn(ribben), eend, kwartel, duif, parelhoen, kippen rug.. geen idee wat ze wegkrijgt qua bot.
Lea is een goede knager. Een eendennek die niet fijn genoeg geslagen is krijgt ze dan weer niet weg.
sam28 schreef:

1 dag bot 56gr + 28gr orgaan
1 dag orgaan 28gr + 56gr bot
5 dagen spiervlees 78gr + 2gr groente
Ik ga dan dit aanhouden maar misschien anders verdelen?

Dag 1 37gr bot + 50gr spier
Dag 2 18gr orgaan + 50gr spier
Dag 3 37gr bot + 50gr spier
Dag 4 18gr orgaan + 50gr spier
Dag 5 85 gr spier
Dag 6 37gr bot + 50gr spier
Dag 7 18gr orgaan + 50gr spier

Hoe klinkt dit?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377564
Ik weet het echt niet.

Ik vrees dat de ontlasting dan niet goed is op die dagen met orgaan.

Als hier niemand ervaring heeft met nierdieet voeren, zou ik eens vragen in de hondenhoek hoe ze dat daar doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door