Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door La Demisa
#3377505
Mijn pup is opgegroeid met Darf (voor pups) maar zijn ontlasting blijft steeds maar wisselend. Hujis nu bijna 9 weken. Vaak een hoopje wat toch echt te zacht is. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat Darf niet goed gaat zeg maar. Ga hem nu een ander merk voeren om te kijken of het veranderd.
Door Lizzy
#3377507
La Demisa schreef:Mijn pup is opgegroeid met Darf (voor pups) maar zijn ontlasting blijft steeds maar wisselend. Hujis nu bijna 9 weken. Vaak een hoopje wat toch echt te zacht is. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat Darf niet goed gaat zeg maar. Ga hem nu een ander merk voeren om te kijken of het veranderd.
Waar is je pup mee opgegroeid bij de fokker?

Het kan hoor, dat DARF hem niet goed bekomt. Gelukkig zijn er zat andere merken dus ik zou hem zeker op een ander merk overschakelen.

Is hij misschien pas ontwormt? Heeft hij wormen? Want zowel ontworming als wormen kunnen de ontlasting slap maken.
Door La Demisa
#3377509
Sorry, was een beetje kort door de bocht.

Lexus is bij mij geboren en altijd Darf gegeten. Hij is met 6,5 week voor het laatst ontwormt en daarna is zijn ontlasting 3 keer onderzocht. Geen wormen, geen coccidieen en geen giardia.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377516
Scott had ook vaak wat slappe ontlasting als kleine pup, toevallig at hij ook darf. Maar of dat de reden was? Ik denk het niet.
Na testen op wormen en giardia heb ik eerst Clear Intestine (bevat psyllium) geprobeerd en vervolgens een probiotica kuur gegeven. Dit was uiteindelijk de oplossing. Daarna bleef zijn ontlasting goed. Hij at toen ook nog steeds darf.

Ik wil je wel in het algemeen aanraden om meerdere merken te voeren en niet alleen op het darf paard te wedden.
Door Lizzy
#3377523
La Demisa schreef:Sorry, was een beetje kort door de bocht.

Lexus is bij mij geboren en altijd Darf gegeten. Hij is met 6,5 week voor het laatst ontwormt en daarna is zijn ontlasting 3 keer onderzocht. Geen wormen, geen coccidieen en geen giardia.
Aha OK. Als zijn ontlasting schoon is, er geen wormen zijn: ik zou overstappen op een ander merk, gewoon om te kijken hoe dat gaat. En een kuurtje Probiotica is altijd wel zinvol denk ik. Verder sluit ik me bij Pluk aan en adviseer ik ook om niet 1 merk te voeren maar meerdere.
Door La Demisa
#3377528
Clear inestine krijgt hij al ruim een week. Ik ga in ieder geval ander voer geven en meer afwisselen in merken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door