Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3377309
Ik gebruik nu twee weken Puur Oor voor mijn atopie-hondje maar het werkt niet >:( De eerste 10 dagen 2x daags gedaan, nu zouden we op 1x daags moeten overstappen. Maar haar oortjes raken steeds verder ontstoken !
Wat is er als alternatief...? Heeft bv Prodier van VSM dezelfde ingredienten?

T is natuurlijk nu ook pollentijd ::) en ik denk dat ze een hap kattenstrnt heeft gegeten :-\
Door Lizzy
#3377324
Volgens mij bestaat prodier van VSM niet meer. Ik denk dat je terug naar de dierenarts moet... In overleg met je dierenarts misschien Dermiel oordruppels proberen? (dat is op basis van honing).
Door Envie
#3377461
Ik heb Recicort achter de hand. Nu mee gestart want t is teveel ontstoken. Maar dat droogt de boel dus uit. Ik zoek dus meer iets voor t wekelijks onderhoud. Zou de Dermiel hiervoor geschikt zijn?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377479
Voor het wekelijks onderhoud, kan je later zien, maar eerst zou die ontsteking toch weg moeten? Denk je niet dat het verstandiger is eerst te laten bepalen wat de veroorzaker is van de ontsteking ipv er blind cortisonen in te gooien?
Of weet je ondertussen al dat ze altijd van hetzelfde last krijgt? Zowiezo lijkt me het indrogen wel een goed idee, zeker op dit moment.
Door Lizzy
#3377484
Envie schreef:Ik heb Recicort achter de hand. Nu mee gestart want t is teveel ontstoken. Maar dat droogt de boel dus uit. Ik zoek dus meer iets voor t wekelijks onderhoud. Zou de Dermiel hiervoor geschikt zijn?
Ik weet niet of Dermiel daar geschikt voor is. Er staat op 7 tot 14 dagen gebruiken maar ik weet niet of daar een echte goede reden voor is. Ik denk dat ik het gewoon zou proberen. Ik vind veel andere oorlotions, oorreinigers, oordruppels echt dingen bevatten dat ik denk " :-X ". Je zou ook aan je dierenarts kunnen vragen of hij/zij contact op kan nemen met AST farma om te vragen of je Dermiel ook permanent mag gebruiken, ter voorkoming van.

Mag ik vragen wat er steeds mis gaat met de oren? Ik bedoel, je schrijft dat je hond atopische dermatitis heeft. Dus daardoor zijn die oren ook iedere keer ontstoken, denk ik? Zitten er dan gisten in de oren? Of gaat het echt puur om bacteriën? En welke bacteriën zijn dat?
Door Envie
#3377524
Lizzy schreef:Mag ik vragen wat er steeds mis gaat met de oren? Ik bedoel, je schrijft dat je hond atopische dermatitis heeft. Dus daardoor zijn die oren ook iedere keer ontstoken, denk ik? Zitten er dan gisten in de oren? Of gaat het echt puur om bacteriën? En welke bacteriën zijn dat?
Zodra ze in wat mindere conditie is zoals nu veel pollen, na de kuur van Puur Pollen, en na het eten van verkeerde dingen. Soms snaait ze ergens iets vandaan.
Dan zie ik dat twee dagen later aan haar oren weer terug. Er is niet specifiek een oor onderzoek gedaan, wel een test voor de atopie. Allergisch voor veel grassen en mijten.
De Recicort werkt snel en goed, dat mocht ik dan ook voor t wekelijks onderhoud gebruiken....
Ik heb trouwens al eens de Dermiel gebruikt, werkte niet bij ontsteking. Ook de zure van Phytotreat werkten niet. En die van de huisdierendokter ook niet.

Voor het wekelijks onderhoud, en om de conditie in haar oortjes zo optimaal mogelijk te houden (zodat we zo min mogelijk recicort hoeven te gebruiken) zoek ik dus iets.
Door Lizzy
#3377530
Envie schreef:Zodra ze in wat mindere conditie is zoals nu veel pollen, na de kuur van Puur Pollen, en na het eten van verkeerde dingen. Soms snaait ze ergens iets vandaan.
Dan zie ik dat twee dagen later aan haar oren weer terug. Er is niet specifiek een oor onderzoek gedaan, wel een test voor de atopie. Allergisch voor veel grassen en mijten.
De Recicort werkt snel en goed, dat mocht ik dan ook voor t wekelijks onderhoud gebruiken....
Ik heb trouwens al eens de Dermiel gebruikt, werkte niet bij ontsteking. Ook de zure van Phytotreat werkten niet. En die van de huisdierendokter ook niet.

Voor het wekelijks onderhoud, en om de conditie in haar oortjes zo optimaal mogelijk te houden (zodat we zo min mogelijk recicort hoeven te gebruiken) zoek ik dus iets.
Ik zou toch een kweek laten maken van het oorsmeer. Ja, dat gaat nu niet meer omdat je aan het behandelen bent. Maar ik raad je dat wel aan voor de volgende keer want dan kun je gerichter iets in gaan zetten. Want het maakt nogal uit of het een gist is of een bacterie van bijv. het type pseudomonas (of een ander type).

Denk dat je preventief eerlijk gezegd niet veel meer kunt doen dat je al doet.
Door Envie
#3377539
Lizzy schreef:Ik zou toch een kweek laten maken van het oorsmeer.]

Ga ik doen, goede tip.

[Denk dat je preventief eerlijk gezegd niet veel meer kunt doen dat je al doet.
De puur-oor weer gebruiken als de ontsteking over is? ( Moet zeggen dat er die eerste 10 dgn wel veel rommel los kwam)
En dan weer opnieuw opstarten zoals geadviseerd wordt op de verpakking?

Bedankt voor het meedenken hoor, toppie !!
Door Lizzy
#3377550
Envie schreef:De puur-oor weer gebruiken als de ontsteking over is? ( Moet zeggen dat er die eerste 10 dgn wel veel rommel los kwam)
En dan weer opnieuw opstarten zoals geadviseerd wordt op de verpakking?

Bedankt voor het meedenken hoor, toppie !!
Ja lastig of je met Puur Oor door moet gaan. Kan zijn dat er troep uit kwam dat er al zat en los is gekomen door de Puur Oor maar het kan ook zijn dat de Puur Oor de aanzet gaf tot aanmaken van nieuwe troep. Ik zou zelf (denk ik) niks doen en bij de volgende ontsteking een kweek laten maken. Want als ik kijk naar de ingredienten van Puur Oor (auris - wat een rot naam, die nieuwe naam) dan is dat op zich natuurlijk wel bedoeld ter behandeling van en niet ter voorkoming van.... Ik vind dit soort dingen heel lastig. Ik kan ook van hier niet zo goed inschatten of je preventief iets zou moeten doen. Want wat gebeurd er als je gewoon niks doet (tenzij er natuurlijk een ontsteking zit, dan moet je behandelen)?
Door Envie
#3377561
Lizzy schreef:Ja lastig of je met Puur Oor door moet gaan. Kan zijn dat er troep uit kwam dat er al zat en los is gekomen door de Puur Oor maar het kan ook zijn dat de Puur Oor de aanzet gaf tot aanmaken van nieuwe troep. Ik zou zelf (denk ik) niks doen en bij de volgende ontsteking een kweek laten maken. Want als ik kijk naar de ingredienten van Puur Oor (auris - wat een rot naam, die nieuwe naam) dan is dat op zich natuurlijk wel bedoeld ter behandeling van en niet ter voorkoming van.... Ik vind dit soort dingen heel lastig. Ik kan ook van hier niet zo goed inschatten of je preventief iets zou moeten doen. Want wat gebeurd er als je gewoon niks doet (tenzij er natuurlijk een ontsteking zit, dan moet je behandelen)?
Als ik niks doe gaat t vaak een poos goed. Maar t advies van mijn Da was om t oor goed schoon te houden.
Volgens fokker, zelf Da (jaa...ze baalt enorm van dit nestje waar meer atopie in zit..) was t verstandig om t oorsmeer goed los te houden met iets vettigs. Otoclean ofzo (ook een vreemde naam..)

Ik krijg zelf ook een beetje t idee dat de Puur-Auris :P juist wat triggert.
Door Lizzy
#3377689
Envie schreef:Als ik niks doe gaat t vaak een poos goed. Maar t advies van mijn Da was om t oor goed schoon te houden.
Volgens fokker, zelf Da (jaa...ze baalt enorm van dit nestje waar meer atopie in zit..) was t verstandig om t oorsmeer goed los te houden met iets vettigs. Otoclean ofzo (ook een vreemde naam..)

Ik krijg zelf ook een beetje t idee dat de Puur-Auris :P juist wat triggert.
Ik heb soms het idee dat dat wel vaker is bij honden. Niet bij allemaal, er zijn er ook die er heel goed op reageren. En sec gezien zou je het niet kunnen verwachten met de ingrediënten. En toch......

Oto clean (ja, serieus ;D ) is volgens mij een goede oor reiniger. Veel mensen zijn daar positief over.
Door Ruisje
#3377788
Wij hebben best veel gedoe gehad met de oren van Lily. Dat was een probleem toen ze bij ons kwam op 3-jarige leeftijd en was het nog steeds na vele flesjes (ook van DA), druppels (Puur Oor) en wonderpoedertjes. Sommige dingen hielpen even in het begin, maar na 1 week was het weer drama.
Nou heeft Lily als poedel meer haar in haar oortjes, en oordruppels komen dan natuurlijk never nooit helemaal in de gehoorgang. En het helemaal uitplukken van het haar, wat we een tijd hebben gedaan droeg ook niet echt bij in positieve zin.

Uiteindelijk hebben we de oplossing gevonden! Appelazijn/gekookt water, half-om-half, doordrenkt watje met de lauwwarme mix in het oor, 1 minuut de gehoorgang masseren, je hoort het soppen, dan watje eruit halen. De eerste week/10 dagen deden we dit om de dag, toen was het oor brandschoon (de watjes kwamen er even wit uit als ze erin gingen.)

Ja, en ik was in het begin bang dat zo’n plons water en azijn voor eeuwig in die oren bleef zitten en voor nog meer problemen zou zorgen. Maar het was de enige optie wat ons betreft die overbleef. Maar wat ben ik blij dat we het gedaan hebben! Nu doen we het eens in de 1 à 2 weken, ze blijven schoon, worden droog ;), ruiken fris, en vuurrode, geïrriteerde oortjes behoren tot het verleden.

Wij gebruiken bio appelazijn, die altijd in de koelkast staat, en door daar gekookt water bij te doen (50/50 dus) krijg je een handwarme oplossing (even voelen.)
Lily vond alle druppels en cleaners die we voor die tijd gebruikten altijd vreselijk, het was soms een gevecht, maar deze warme azijnoplossing laat ze heel gemakkelijk toe. Oren leegplukken doen we ook niet meer, alleen af en toe wat langere haren.

Appelazijn doodt de rottige bacteriën en gisten, maar bij een ooronsteking weet ik niet of het handig is. Ook bij kapotte, schrale huid is de azijn niet aan te raden.

Kokosolie gebruikte ik in het begin om de oorschelp schoon te maken en na het plukken van het haar omdat ze zo zielig rood waren. In het oor was het geen optie omdat het (ook al was het vloeibaar) nooit verder kwam als in de haartjes.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door