Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3376791
Ik heb boxers, die houden nooit op met puberen. :biggrin2: Ik vind het ook heerlijk. ;D Puberende honden hebben gevoel voor humor. :biggrin2:

Wat een lekker wijffie is je Pippekind toch!

À propos, over Pippa's gesproken: Marije, wanneer zien we Nobel weer eens voorbijkomen hier? :D
#3376799
Asha is bijna 8 maanden en ""vergeet" heel regelmatig iets.
Bovendien heeft hij echt de sloperietus, jat alles waar hij de kans toe krijgt en maakt het kapot.
Bono heeft besloten dat dat idd erg leuk is en sloopt in de tuin mijn Rododendron. Want takjes zijn oh zo leuk.
#3377203
"Hallo allemaal, ik zal mij even opnieuw voorstellen... Ik ben het, Pippa!"
DSC_2560-01.jpeg
DSC_2560-01.jpeg (5.44 MiB) 2372 keer bekeken
DSC_2557-01.jpeg
DSC_2557-01.jpeg (4.99 MiB) 2372 keer bekeken
DSC_2552-01.jpeg
DSC_2552-01.jpeg (6.28 MiB) 2372 keer bekeken
Ons wuufke is naar de trimsalon geweest... Zal eerlijk zijn, moest best ff slikken toen we haar weer op gingen halen. Ze heeft zo'n andere uitstraling gekregen. Duurt wel even voor ik aan haar korte looks gewend ben.
#3377231
Ooooh, wat een lekker snoetjes!

Ja is altijd even wennen. Als onze maltezer kruising naar de trimsalon was geweest, durfde ik niet meer zo ruw met hem te spelen. Dan zag ie er zo fluffy en breekbaar uit! Maar went snel hoor en ze krijgt vanzelf haar stoere pak terug!
#3377241
Wat een lekker bekkie :smitten:

Maar ik kan me je schrik wel voorstellen hoor! Ze ziet er wel heel anders uit zo. Ik vind persoonlijk dat slordige leuker bij een JR. Dat geeft ze een meer stoute uitstraling. Ze kijkt nu zo braaf :biggrin2:
#3377248
Wat een lekker grietje :smitten:
Maarre....als Joep geplukt was dachten mensen in de buurt dat ik een ander hondje had ::) zó anders zag hij er dan uit.
De trimsalon waar ik nu naar toe ga zet een stripvacht, zodat hij niet helemaal kaal terugkomt. Misschien pakt het plukken anders uit nu hij gecastreerd is, ik zie het wel...heb een afspraak staan voor eind juni en ze vraagt altijd hoe ik het wil hebben en vertelt wat mogelijk is met zijn vacht. En dan laat ik het aan haar over :)
Ik vond het wel schetig als hij helemaal kaal was...lekker zacht lijfie, maar wel een ruige 'snoet'
#3377266
Ja dat ruwharige geeft een guitige en wat stoute uitstraling. Nu kijkt ze op deze foto's inderdaad heel lief maar als nu de terriër in haar omhoog komt dan is ze met deze korte looks gelijk heel vinnig, echt een kleine jack terrorist :biggrin2:
Gelukkig groeit het weer, hopelijk krijgt ze weer vlot een wat warrige aanblik..

Een stripvacht was ook wat ik wou maar ergens is iets mis gegaan in de communicatie denk ik want ze is echt geplukt. Zijde zacht is ze nu inderdaad.

Wat ik wel erg vind is haar staart, de punt en de onderkant zijn geknipt :-X Haar staartje is nu net zo'n ronde kwast ::)

Maar ze is nog altijd een lekker wuufke :-*
DSC_2590-01.jpeg
DSC_2590-01.jpeg (3.09 MiB) 2252 keer bekeken
#3377267
Beetje glad ja, ook zonder stripvacht had dat hoofdje nog wel wat speelser gekund.

Ach, tegen de tijd dat je eraan gewend bent is het alweer terug :biggrin2:

Van onderkant vn staarten plukken kunnen veel honden echt ontzettend not amused zijn, dus ik kan me de keuze vna knippen voorstellen, alleen had ik het dan met ene efffileer gedaan om juist dat strakke te voorkomen.

Maar praat hier gewoon over met je trimster, want het gros van de klanten wil graag zoveel mogelijk eraf per trimbeurt en dat jij dat niet wil en de boel graag wat ruwer wil dat moet je haar gewoon vertellen.

Zo te zien was ze nu wel goed plukrijp, dan was je zelf te laat voor een stripvacht. Als alles rijp is kun je niet alleen de rijpe haren plukken en de rest laten staan. Ja kan wel, heb je dus alsnog een kale hond :biggrin2:
#3377270
Wat Angelique zegt. J&J gingen elke drie maand om in stropvacht te kunnen blijven. Één keer iets te laat met Joris en hoppa in zijn hemd, zo kaal als ik weet niet wat. Is in al die jaren één keer gebeurd. Ook het werden onderkant, voetjes en staart geknipt.

Ik vind Pippa er dus geweldig uitzien zo, dit is echt mijn ding!

:-*
#3377301
Angelique schreef:Beetje glad ja, ook zonder stripvacht had dat hoofdje nog wel wat speelser gekund.

Ach, tegen de tijd dat je eraan gewend bent is het alweer terug :biggrin2:

Van onderkant vn staarten plukken kunnen veel honden echt ontzettend not amused zijn, dus ik kan me de keuze vna knippen voorstellen, alleen had ik het dan met ene efffileer gedaan om juist dat strakke te voorkomen.

Maar praat hier gewoon over met je trimster, want het gros van de klanten wil graag zoveel mogelijk eraf per trimbeurt en dat jij dat niet wil en de boel graag wat ruwer wil dat moet je haar gewoon vertellen.

Zo te zien was ze nu wel goed plukrijp, dan was je zelf te laat voor een stripvacht. Als alles rijp is kun je niet alleen de rijpe haren plukken en de rest laten staan. Ja kan wel, heb je dus alsnog een kale hond :biggrin2:
Ze was inderdaad goed plukrijp, haren vlogen er zo af.
Inmiddels heb ik van een andere ruwhaar JRT eigenaar begrepen dat een stripvacht "gekweekt" moet worden dus volgende ronde, nieuwe kansen. Angelique hoe kan ik dat nu goed aanpakken? Heb jij tips? Hoe begin je een stripvacht, moet ik eerder naar de trimster met haar?

Ik had per mail contact gehad en aangegeven dat ik graag wat van het ruwharige uiterlijk behouden wilden laten, geen kaal kippie... en verder dat ik alleen haar vacht wou laten doen. Geen gebadder, geen nagels knippen en wat nog meer van dat soort dingen. Ik had bedacht dat Pippa het spannend zou vinden en alleen haar vacht plukken vond ik wel genoeg. En bij aankomst daar bleek inderdaad dat Pippa het enorm spannend en eng vond dus ik vergat spontaan alles om te bespreken en voelde mij een beetje een mama wiens kind voor het eerst naar school ging :-[ :biggrin2: Ik heb alleen een aantal keer herhaald dat echt alleen de vacht gedaan moest worden en verder geen andere dingen.

Verder wil ik gaan bekijken of ik misschien een cursus of workshop plukken kan gaan volgen, dan kan ik het gewoon zelf gaan doen. Nu weet ik wel een beetje hoe het moet maar ben toch bang het verkeerd te doen ::)

Oh en die staart....daar gaan we volgende keer (als die er komt) effe goed over praten want dit is geen gezicht. ;D
#3377304
Pauline schreef:Wat Angelique zegt. J&J gingen elke drie maand om in stropvacht te kunnen blijven. Één keer iets te laat met Joris en hoppa in zijn hemd, zo kaal als ik weet niet wat. Is in al die jaren één keer gebeurd. Ook het werden onderkant, voetjes en staart geknipt.

Ik vind Pippa er dus geweldig uitzien zo, dit is echt mijn ding!

:-*
Ze is gewoon een lekker ding en kan elke "looks" hebben maar ik zie haar liever met een wat ruwharig snoetje ;)

Ik had op verschillende sites van trimsalons gelezen over een stripvacht maar nergens staat wanneer je dan het beste met je hond naar de trimsalon kan komen. Ik heb er geen verstand van en dacht dat ze gewoon plukrijp moest zijn en dat was ze...Ze was alleen "overrijp" voor een stripvacht blijkbaar :biggrin2: Geeft niks, het groeit wel weer maar voor een volgende keer zal ik wat beter voorbereid zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door