Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3377142
- pien - schreef:Fijn dat de voetjes het vandaag wat makkelijker hebben, Kaela!

Het is Gabi's Gotchaday! Alweer twee jaar is deze grote lieverd :smitten: bij ons!
Gefeliciteerd met Gabi's Gotchaday! Hij is ook echt een poepie om te zien zeg :smitten:

Gisteren gelukkig niet verdwaald en een wat schappelijker aantal km's afgelegd. De beentjes zijn bijzonder moe nu van al het lopen, hurken en overeind komen.
Heb me kostelijk vermaakt in een greppel langs een fietspad, wachtend op de speurneusjes. Er was een fietstocht voor 65+ en ik heb heel wat vreemde blikken gehad ;D . Ik zag er vast ook wel een beetje raar uit.
Door Siberienne
#3377149
Kaela schreef:Gefeliciteerd met Gabi's Gotchaday! Hij is ook echt een poepie om te zien zeg :smitten:

Gisteren gelukkig niet verdwaald en een wat schappelijker aantal km's afgelegd. De beentjes zijn bijzonder moe nu van al het lopen, hurken en overeind komen.
Heb me kostelijk vermaakt in een greppel langs een fietspad, wachtend op de speurneusjes. Er was een fietstocht voor 65+ en ik heb heel wat vreemde blikken gehad ;D . Ik zag er vast ook wel een beetje raar uit.

En ik stel me zo voor dat je geen nette kleren aan hoefde ! Klinkt als een super dag..


Ik ruim op. En ruim op. En dan kan ik de tuin weer opkalefateren want dan is er een husky die ineens weer besluit de plantenbak uit te graven.
Ik weet het nog niet hoor, of ik echt wil verhuizen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Maar goed, het huis raakt nog eens echt opgeruimd zo. Best wel winst op zich.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3377173
Siberienne schreef:En ik stel me zo voor dat je geen nette kleren aan hoefde ! Klinkt als een super dag..


Ik ruim op. En ruim op. En dan kan ik de tuin weer opkalefateren want dan is er een husky die ineens weer besluit de plantenbak uit te graven.
Ik weet het nog niet hoor, of ik echt wil verhuizen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Maar goed, het huis raakt nog eens echt opgeruimd zo. Best wel winst op zich.
Haha klopt, sterker nog, ik mocht juist lekker ouwe zooi aan :biggrin2:

Opruimen is fijn, of je nou gaat verhuizen of niet.
#3377192
Ik heb voor t eerst online mijn boodschappen gedaan, gister op de bank met de laptop. Die kon ik vandaag ophalen tussen 16 en 17.
Ik had even echt geen idee wanneer ik boodschappen moest doen, op zondag vind ik niks, de wagen is zaterdagnamiddag geweest dus de winkel is gewoon niet altijd aangevuld, en heb wel vaker gehad dat ik dan nog eens moet. En ik kreeg gister een appje dat een van mijn collega’s ziek was en ik dus tot 13:30 moest. Moet ik de hondjes nog uitlaten en de jochies komen op maandag bij mij uit school....
dus lichte paniek maar dit is relaxed zeg!
Dit was niet de laatste keer....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3377193
constance.blokzijl schreef:Ik heb voor t eerst online mijn boodschappen gedaan, gister op de bank met de laptop. Die kon ik vandaag ophalen tussen 16 en 17.
Ik had even echt geen idee wanneer ik boodschappen moest doen, op zondag vind ik niks, de wagen is zaterdagnamiddag geweest dus de winkel is gewoon niet altijd aangevuld, en heb wel vaker gehad dat ik dan nog eens moet. En ik kreeg gister een appje dat een van mijn collega’s ziek was en ik dus tot 13:30 moest. Moet ik de hondjes nog uitlaten en de jochies komen op maandag bij mij uit school....
dus lichte paniek maar dit is relaxed zeg!
Dit was niet de laatste keer....
Fijn he! Als ik het druk heb of het om andere reden fijn is, bestel ik ook. Ik laat het thuisbezorgen, omdat hier altijd iemand thuis is. Ideaal, haalt alle stress weg!

Kun jij lekker genieten van de hondjes en de jochies!
#3377201
Kaela schreef:
Fijn he! Als ik het druk heb of het om andere reden fijn is, bestel ik ook. Ik laat het thuisbezorgen, omdat hier altijd iemand thuis is. Ideaal, haalt alle stress weg!

Kun jij lekker genieten van de hondjes en de jochies!
Ja dit was echt heerlijk; bezorgen kon nu pas op donderdag als eerste mogelijkheid. En dat is dan niet zo handig als we maandag, dinsdag & woensdag ook moeten eten Afbeelding
Dus pick-up was in dat opzicht de enige optie, maar de appie is dicht bij huis dus dat is geen punt.

Heb inderdaad alle tijd gehad om met de hondjes te kunnen lopen en de jochies gezellig mee! Dit ga ik echt vaker doen, want op zaterdag wil je hier ook niet in de winkel zijn, daarom is maandag (mijn vrije middag) dus al mijn boodschappendag.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3377462
Naar aanleiding van het Meat the Victims topic. En omdat ik aan het zoeken ben naar een manier om lokaler, én diervriendelijk te kopen.

Dit weekeind was ik op de eetbare plantjesmarkt in Veenhuizen, bij de Tuinen van Weldadigheid. https://detuinenvanweldadigheid.nl/ Een aanrader, overigens! :thumbsupup:

Daar was ook een kraam van Herenboeren. https://www.herenboeren.nl/

Samen Duurzaam Voedsel produceren
Iedereen die wel eens eet, weet dat het fijner is en beter voelt, als je het samen met anderen doet. Want samen eten verbindt, zoveel is zeker. Maar wat voor samen eten geldt, geldt ook voor de gezamenlijke productie ervan; het maakt gelukkig. Dat bewijzen de Herenboeren; mensen die de regie over de productie van hun eten hebben herpakt. En ze bewijzen dat zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen eten, helemaal niet moeilijk en duur hoeft te zijn.
Want ze doen het niet door op een lapje grond met wat groenten, een appelboom en een dozijn kippen zelf voor boer te spelen. Nee, ze vliegen het professioneel, eigentijds en duurzaam aan. Een professionele boer produceert hun voedsel exclusief op een kleinschalig coöperatief gemengd boerenbedrijf. Een Herenboerderij is een duurzaam opererend, kleinschalig coöperatief gemengd bedrijf. Het is ongeveer 20 hectare groot en brengt in beginsel voedsel voort. Maar zoveel mensen, zoveel wensen en dus werkt elke Herenboerderij uiteindelijk net een tikkie anders. Toch is er wel een rode lijn te ontdekken in het draaien van een Herenboerderij. https://www.herenboeren.nl/de-herenboerderij/


Mooi initiatief, en ik ga dit zeker volgen.
Door Siberienne
#3377464
-Annemarie- schreef:Naar aanleiding van het Meat the Victims topic. En omdat ik aan het zoeken ben naar een manier om lokaler, én diervriendelijk te kopen.

Dit weekeind was ik op de eetbare plantjesmarkt in Veenhuizen, bij de Tuinen van Weldadigheid. https://detuinenvanweldadigheid.nl/ Een aanrader, overigens! :thumbsupup:

Daar was ook een kraam van Herenboeren. https://www.herenboeren.nl/

Samen Duurzaam Voedsel produceren
Iedereen die wel eens eet, weet dat het fijner is en beter voelt, als je het samen met anderen doet. Want samen eten verbindt, zoveel is zeker. Maar wat voor samen eten geldt, geldt ook voor de gezamenlijke productie ervan; het maakt gelukkig. Dat bewijzen de Herenboeren; mensen die de regie over de productie van hun eten hebben herpakt. En ze bewijzen dat zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen eten, helemaal niet moeilijk en duur hoeft te zijn.
Want ze doen het niet door op een lapje grond met wat groenten, een appelboom en een dozijn kippen zelf voor boer te spelen. Nee, ze vliegen het professioneel, eigentijds en duurzaam aan. Een professionele boer produceert hun voedsel exclusief op een kleinschalig coöperatief gemengd boerenbedrijf. Een Herenboerderij is een duurzaam opererend, kleinschalig coöperatief gemengd bedrijf. Het is ongeveer 20 hectare groot en brengt in beginsel voedsel voort. Maar zoveel mensen, zoveel wensen en dus werkt elke Herenboerderij uiteindelijk net een tikkie anders. Toch is er wel een rode lijn te ontdekken in het draaien van een Herenboerderij. https://www.herenboeren.nl/de-herenboerderij/


Mooi initiatief, en ik ga dit zeker volgen.
Wat een leuk initiatief, dank voor het delen!

Wij hebben tegenwoordig groente en fruit van https://www.peoplesfarm.nl ook lokaal en kleinschalig. Ben er erg blij mee
#3377545
Morgen is de dag; de dag van de Keiler, moet ik er echt aan geloven; 11km op de mtb door het bos, 7 kilometer hardlopen, 11 km op de mtb en dan nog 7 kn hardlopen en dit alles vergezeld van 15 ‘proeven’ (oa kratstapelen, waterpolo in de zwemplas, BMX rondje op de crossbaan, maar ook een bibberbank, estafette en reflexproeven)
Ik denk dat ik er mentaal klaar voor ben, maar mijn lijf.....
ik ga het wel redden al moet ik kruipend
#3377547
constance.blokzijl schreef:Morgen is de dag; de dag van de Keiler, moet ik er echt aan geloven; 11km op de mtb door het bos, 7 kilometer hardlopen, 11 km op de mtb en dan nog 7 kn hardlopen en dit alles vergezeld van 15 ‘proeven’ (oa kratstapelen, waterpolo in de zwemplas, BMX rondje op de crossbaan, maar ook een bibberbank, estafette en reflexproeven)
Ik denk dat ik er mentaal klaar voor ben, maar mijn lijf.....
ik ga het wel redden al moet ik kruipend
Wat gaaf! :D
Heel veel succes en plezier!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3377549
constance.blokzijl schreef:Morgen is de dag; de dag van de Keiler, moet ik er echt aan geloven; 11km op de mtb door het bos, 7 kilometer hardlopen, 11 km op de mtb en dan nog 7 kn hardlopen en dit alles vergezeld van 15 ‘proeven’ (oa kratstapelen, waterpolo in de zwemplas, BMX rondje op de crossbaan, maar ook een bibberbank, estafette en reflexproeven)
Ik denk dat ik er mentaal klaar voor ben, maar mijn lijf.....
ik ga het wel redden al moet ik kruipend
Ooooh my! Veel succes en veel plezier!

Ik heb aan alle kanten spierpijn en ga straks met mijn team een MVO uitje doen in het Lauwersmeer. Klussen in de natuur. Dat wordt wat, ik kreun en steun al als ik van een stoel op moet staan ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3377553
constance.blokzijl schreef:Morgen is de dag; de dag van de Keiler, moet ik er echt aan geloven; 11km op de mtb door het bos, 7 kilometer hardlopen, 11 km op de mtb en dan nog 7 kn hardlopen en dit alles vergezeld van 15 ‘proeven’ (oa kratstapelen, waterpolo in de zwemplas, BMX rondje op de crossbaan, maar ook een bibberbank, estafette en reflexproeven)
Ik denk dat ik er mentaal klaar voor ben, maar mijn lijf.....
ik ga het wel redden al moet ik kruipend
Wauw cool hoor! :cool:
Succes en vooral veel plezier!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door