Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3377074
Lizzy schreef:Je weet dat fijn knijpen met blote handen heel gevaarlijk is?

Ik heb een rolletje plakband bij me. Plak ze erin en gooi ze thuis weg.
Ik probeer het altijd tussen mijn nagels, de bovenkanten zeg maar... Soms laat ik het vallen, maar 8,5 van de 10 keer gaat het goed....
Zijn nagels anders dan vingers, of is er een andere reden dan dat ze kunnen bijten om het niet te doen?
Door zurca
#3377076
Ik kneep ze tot gisteren dus ook fijn tussen tussen mijn nagels als ik tijdens het wandelen een teek van Pippa af pluk. Toen las gisteren dus dat stukje wat Lizzy plaatsten, vandaag hadden de teken dus geluk en zijn ze terug in het bos terecht gekomen ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3377078
Ik vind dat plakband wel echt de tip van de week zeg!! Ik spoelde ze ook door de plee.
Voortaan in plakband in de prullenbak dus. Gelukkig vinden ze Ziva niet zo lekker. Ziva heeft minder teken gehad in dr leven dan ik. :-X :-X
Door Chouka
#3377082
Lizzy schreef:Je weet dat fijn knijpen met blote handen heel gevaarlijk is?

Ik heb een rolletje plakband bij me. Plak ze erin en gooi ze thuis weg.
euh neen. Wat is daar precies gevaarlijk aan?
Door Siberienne
#3377083
Ik knijp ze ook stuk tussen mijn nagels of plet ze met nagel op steen. Geen idee waarom dat "heel gevaarlijk' zou zijn. Lyme kun je op die manier echt niet oplopen. Tekenencepahalitis ook niet. Zie voorlopig ook geen reden om dat anders te gaan doen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3377096
Lizzy schreef:En toch wordt er door heel veel websites voor gewaarschuwd. Dus waarom zou je het risico nemen?
Ik heb er gister 1 verzopen in heet water met sop daarna doorgespoeld werkt prima, ik ga ze echt niet met mijn nagels doen smerig en gevaarlijk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3377103
Lizzy schreef:En toch wordt er door heel veel websites voor gewaarschuwd. Dus waarom zou je het risico nemen?
Omdat er tegenwoordig overal voor gewaarschuwd wordt?
Wij zouden toch ook al allemaal dood moeten zijn omdat we onze honden rauw voeren?

Maar goed een volgezogen teek pletten is natuurlijk niks :-X

Ik heb er overigens nog nooit bij stilgestaan dat je een lopende teek niet met je vingers moet pletten :g: Moet ik nog eens over nadenken
Door Siberienne
#3377104
Lizzy schreef:En toch wordt er door heel veel websites voor gewaarschuwd. Dus waarom zou je het risico nemen?

Uit opstandigheid ;D

Omdat ik beetje moe wordt van alle bangmakerij over vanalles terwijl de onderbouwing er niet echt is.

Alsof je Lyme op kan lopen van het pletten van een teek - onzin.

En dan nog: aantal mensen dat ziek wordt van Lyme is heel klein, percentage dat ernstige klachten houd is minimaal.
Door Lizzy
#3377110
Goede redenen Kaio en Siberienne :biggrin2: :biggrin2:

Nee, jullie hebben wel gelijk. Maar ik vind het zulke uber gore diertjes, ik stop ze liever in een plakbandje :biggrin2:

En dit is ook waar:
En dan nog: aantal mensen dat ziek wordt van Lyme is heel klein, percentage dat ernstige klachten houd is minimaal.
Maar het zal je maar gebeuren.... Een vriendin van mij is wel behoorlijk ziek van die klote ziekte
Door hannabelgje
#3377116
Lizzy schreef:Goede redenen Kaio en Siberienne :biggrin2: :biggrin2:

Nee, jullie hebben wel gelijk. Maar ik vind het zulke uber gore diertjes, ik stop ze liever in een plakbandje :biggrin2:

En dit is ook waar:



Maar het zal je maar gebeuren.... Een vriendin van mij is wel behoorlijk ziek van die klote ziekte
Ik ken ook iemand wiens leven compleet verwoest is door lyme.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3377119
eelke schreef:Ik schiet ze weer terug het bos in. Met de miljoenen die er hier zitten maakt die ene toch ook niet uit... :-\
Doe ik dus ook. Op vakantie heb ik vaak wel plakband bij me om ze op te pikken, maar thuis loop ik daar niet standaard mee op zak. Ik zie ze ook zelden lopen hier, op vakantie is dat wel anders.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3377124
Ik doe ze altijd in een bakje gewoon koud water. Ze zinken dan gelijk naar de bodem. Zo laat ik ze een tijd staan en daarna kieper ik ze door de gootsteen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3377350
Hier gaan ze ook in plakband, en dan in de afvalbak.

Ik heb net een kuurtje van tien dagen doxycycline achter de rug. De laatste teek die ik had was niet zo fris. :-X
Door Tanna
#3377419
-Annemarie- schreef:Hier gaan ze ook in plakband, en dan in de afvalbak.

Ik heb net een kuurtje van tien dagen doxycycline achter de rug. De laatste teek die ik had was niet zo fris. :-X
:-X :-X Jekkes! En dan zou je eigenlijk wel langer dan tien dagen ab moeten hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door