Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3376929
Nav van het muizentopic waarin de vraag naar boven kwam; mag je teken door de wc spoelen en waarom zou het dan niet mogen?

Ik heb het antwoord nog niet gevonden ;D ik kom allerlei vage beweringen tegen. Dat de teken in het riool de ratten bijten en de ratten rondlopen en zo de ziekte verspreiden. Maar zo werkt dat toch niet met Lyme en Borrelia?

Een ander argument is dat, als de teken niet dood doorgespoeld worden, ze de medewerkers in de waterzuiveringen kunnen bijten. Nu mag ik hopen dat het zo geregeld is dat medewerkers in de zuivering absoluut niet in contact kunnen komen met vuil water, en dat de zuivering zo werkt dat een teek echt niet bij het schone water kan komen...

Dus hoe het nu precies zit?
Door src_esther
#3376935
eelke schreef:Nav van het muizentopic waarin de vraag naar boven kwam; mag je teken door de wc spoelen en waarom zou het dan niet mogen?

Ik heb het antwoord nog niet gevonden ;D ik kom allerlei vage beweringen tegen. Dat de teken in het riool de ratten bijten en de ratten rondlopen en zo de ziekte verspreiden. Maar zo werkt dat toch niet met Lyme en Borrelia?
Hoe raakt de teek besmet?
eelke schreef:Een ander argument is dat, als de teken niet dood doorgespoeld worden, ze de medewerkers in de waterzuiveringen kunnen bijten. Nu mag ik hopen dat het zo geregeld is dat medewerkers in de zuivering absoluut niet in contact kunnen komen met vuil water, en dat de zuivering zo werkt dat een teek echt niet bij het schone water kan komen...

Dus hoe het nu precies zit?
Wat dacht je van problemen als verstoppingen door idioten die het nodig vinden om (frituur)vet, tampons, maandverband, luiers, etc. door de plee te spoelen? Ze dragen vast beschermende kleding, het rottige van die beestjes is dat ze pootjes hebben en als ze niet dood zijn gebruiken ze die...
Door Lizzy
#3376937
Ook op Engelstalige websites valt het tegen met de info. Wat ze wel schrijven is dat een teek moeilijk verdrinkt maar niet kan zwemmen. Dus als je ze doorspoelt (door de plee) zijn ze weg. En zullen ze uiteindelijk echt wel sterven. Hier zeggen ze dat het perfect veilig is: https://tickencounter.org/tick_notes/ticks_do_not_swim.

Nou vind ik dit een redelijk serieuze website:

Alternatively, kill the tick by crushing it and flushing it down the toilet, or by folding it in a strip of sticky tape and placing it in the waste. Be aware that engorged ticks will contain potentially infected blood, which may splatter when crushed. Do not crush the tick with your fingers and do not allow the crushed tick or the blood it carried to contact your skin.

https://www.lymediseaseaction.org.uk/ab ... k-removal/

Dood maken en doorspoelen of weggooien.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3376941
Hier worden ze ook tussen een stuk keukenpapier gecrashed met een pot of steen, om daarna in de vuilcontainer te verdwijnen.
Ik maak ook meestal een notitie wanneer en waar de teek gevonden is....omdat we hier eigenlijk erg weinig last hebben, vergeet ik wanneer het gebeurd is en zal ik me dus ook niet zo snel herinneren indien er een keer besmettingsverschijnselen zouden optreden, dus voor de zekerheid schrijf ik het maar op.

Dat die beesten hardnekkig sterk zijn heb ik ooit gemerkt toen we in Belgie waren.
Misty had in 1 dag twee MEGA teken :o
Omdat ik echt nog nooit zulke grote teken had gezien heb ik ze in een luchtdicht potje gedaan om ze ooit eens aan de DA te laten zien.
Na een week zag ik nog steeds pootjes bewegen toen ik het potje oppakte ..... en na twee weken ook >:(

En toen ik maanden later bij de DA was en het potje mee had genomen zagen ze er nog precies hetzelfde uit als op de dag van de vondst, niet ingedroogd of niks....alleen de pootjes bewogen toen echt niet meer ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3376979
Ingeborg1958 schreef:Verbranden is leuk! Dan knettert het even :cool:
ja heel veel jaar geleden toen we rookten deden we ze in een vloeitje en stoken we die aan :biggrin2:

Nu hebben we een lege pot appelmoes (die ml eventjes leeglepelt) van dat merk met 1-2 sluiting, dus goed hersluitbaar. Laagje water erin met afwasmiddel en daar stoppen we die krengen in en gaat na een tijdje de kliko in, want dat wordt wel vies op een gegeven moment.
Door de wc ben ik bang dat ze omhoogkruipen , haha ;D
Door zurca
#3377009
Hier gaat een teek in een stukje plakband de prullenbak in.
Wat doen jullie met een teek die je tijdens het wandelen van je hond(en) plukt?
Door src_esther
#3377032
zurca schreef:Hier gaat een teek in een stukje plakband de prullenbak in.
Wat doen jullie met een teek die je tijdens het wandelen van je hond(en) plukt?
Poepzak.
Door Chouka
#3377035
zurca schreef:Hier gaat een teek in een stukje plakband de prullenbak in.
Wat doen jullie met een teek die je tijdens het wandelen van je hond(en) plukt?
plat nijpen tussen duim en wijsvinger.

en dan mijn hand aan mijn broek afvegen. Ik heb wel oude kleren aan als ik met mijn honden bezig ben.
Door Lizzy
#3377037
Je weet dat fijn knijpen met blote handen heel gevaarlijk is?

Ik heb een rolletje plakband bij me. Plak ze erin en gooi ze thuis weg.
Door Tanna
#3377050
zurca schreef:Hier gaat een teek in een stukje plakband de prullenbak in.
Wat doen jullie met een teek die je tijdens het wandelen van je hond(en) plukt?
Hier net zo.
En voor onderweg heb ik de tangetjes en een rolletje plakband bij me!
Door Tanna
#3377052
Lizzy schreef:Je weet dat fijn knijpen met blote handen heel gevaarlijk is?

Ik heb een rolletje plakband bij me. Plak ze erin en gooi ze thuis weg.
Precies en precies!
Door hannabelgje
#3377058
Lizzy schreef:Je weet dat fijn knijpen met blote handen heel gevaarlijk is?

Ik heb een rolletje plakband bij me. Plak ze erin en gooi ze thuis weg.
Euh nee. Ik doe dat ook altijd. Nu dus niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door