Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3376869
Ik ook, alleen gebruik ik van die koevoetjes.. Ik druk hem dan dood met de platte zijde van de koevoet..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3376871
Fenixjuh schreef:Ik ook, alleen gebruik ik van die koevoetjes.. Ik druk hem dan dood met de platte zijde van de koevoet..

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
En dan zit je koevoet toch onder de bacterieën???

Ik laat ze gewoon heel. Vroeger stak ik ze met een lucifer in de brand, maar tegenwoordig rol ik ze direct strak in plakband en gaan ze in de kliko.
Gebruikersavatar
Door pike
#3376873
src_esther schreef:Wat zonde van alle spullen.

De geur van ik dacht spitsmuizen is wel ongeveer gelijk aan de geur van ratten. Muskusachtig. Smerig en zeer penetrant.
Ik dacht dat dat alleen gold voor dode spitsmuizen :-\ :confused1:
Gebruikersavatar
Door pike
#3376874
kiara schreef:Ik heb er 1 in de motor van mijn auto voor marters, honden geen last
Weet je hoe groot de actieradius van zo'n ding is?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3376875
Lizzy schreef:Een teek overleeft in het riool dus 'm daar levend in kiepen is gewon niet handig. Ook om wat src_esther schrijft.

Je kunt de teek doden door 'm eerst in een bakje heet water met afwasmiddel te doen. De teek verdrinkt en stikt heel snel.
Dat wist ik dus niet, dat een teek overleefd in het riool :-\ . Ik gooi ze altijd door de gootsteen en dacht dat ze dan verdronken in de stankafsluiter.
Dan doe ik ze voortaan eerst maar in een bakje water.
Maar waarom heet water met afwasmiddel? In koud water zinken ze meteen naar de bodem...
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376880
pike schreef:Weet je hoe groot de actieradius van zo'n ding is?
Geen idee het werkt tot op heden ( heeft me al geld genoeg gekost die rot beesten) en de honden/ katten hebben er geen last van
Gebruikersavatar
Door pike
#3376895
kiara schreef:Geen idee het werkt tot op heden ( heeft me al geld genoeg gekost die rot beesten) en de honden/ katten hebben er geen last van
De auto gaat hier in de garage, maar ze mollen mijn planten. Mijn nieuw aangeplante heestertjes. Af en toe lijkt het wel alsof er een Newfy overheen heeft liggen rollen... :-X >:( :'( Dus ik dacht, misschien is het buiten in de tuin ook bruikbaar...
Door Siberienne
#3376899
Laika schreef:Volgens mij hoort alufolie in de plasticcontainer.

Juist niet toch? Bij ons mag folie niet bij plastic.


Ik vraag me dat dan af he, hoe men ‘weet’ dat teken het riool overleven. Zou dat ooot getest zijn. Dat onderzoeker x geringde teken door de afvoer spoelt en dat onderzoeker Y ze op staat te wachten bij de waterzuivering?
Door Siberienne
#3376900
Ik snap het niet. Vd site van het rivm

‘De volwassen vrouwtjesteek legt eieren nadat ze is volgezogen met bloed. Daarna gaat de teek dood. De eitjes zijn niet geïnfecteerd met de lymebacterie.’

Dan zouden die dikke volgezogen volwassen teken toch sowieso dood gaan?
Door eelke
#3376901
Wisselt per plaats. Bij sommige mag blik er ook bij. Bij ons drankkartonnen ook. (pakken melk bv).

In de hoogtij teek dagen heb ik wel een bakje met sop staan ja, daar verzamel ik ze dan in. Dus dan gaan ze dood door de plee... Waarom zouden ze niet in het riool mogen die teken? Volgens mij is het hier nog niet gescheiden, afvalwater en hemelwater. Anders spoelt er buiten toch ook wel een teek het putje in ofzo?
Gebruikersavatar
Door pike
#3376905
Siberienne schreef:Ik snap het niet. Vd site van het rivm

‘De volwassen vrouwtjesteek legt eieren nadat ze is volgezogen met bloed. Daarna gaat de teek dood. De eitjes zijn niet geïnfecteerd met de lymebacterie.’

Dan zouden die dikke volgezogen volwassen teken toch sowieso dood gaan?
Ja, als de vrouwtjes in het laatste stadium zijn en volgezogen zetten ze eitjes af en gaan daarna dan dood. Hun taak zit erop ::)
Volgezogen larven (3 paar poten) of nymphen (4 paar poten) vervellen echter na de maaltijd en gaan daarna op zoek naar een nieuwe gastheer/vrouw.
Het zijn natuurlijk niet alleen volgezogen teken die we van onze honden halen. Ook de teken die nog rondlopen op zoek naar een plekje pluk je er vanaf, en die gaan misschien niet dood als je ze doorspoelt. Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer je een volgezogen teek door de wc spoelt je daarmee de eventuele ziekteverwekkers die de teek bij zich draagt verspreidt. Ook als je ze plet bestaat dat risico.
Door src_esther
#3376907
eelke schreef:Wisselt per plaats. Bij sommige mag blik er ook bij. Bij ons drankkartonnen ook. (pakken melk bv).

In de hoogtij teek dagen heb ik wel een bakje met sop staan ja, daar verzamel ik ze dan in. Dus dan gaan ze dood door de plee... Waarom zouden ze niet in het riool mogen die teken? Volgens mij is het hier nog niet gescheiden, afvalwater en hemelwater. Anders spoelt er buiten toch ook wel een teek het putje in ofzo?
Weet niet meer waarom dat is, staat me alleen bij dat te hebben gehoord (radio) of gelezen (krant).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door