Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3376725
Ik gebruikte ook wel afgekoelde kamillethee. Dat leek ook wel wat te doen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3376728
Naast alle tips die je nu hebt, is mesitran zalf misschien ook nog een optie?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376743
Nou ik moet 1 ding te gelijk proberen anders word het teveel allemaal .
Ik ga zowiezo even uitzoeken kwa ontsmetting en kwa indrogen

Wel bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376809
Schoot mij net iets te binnen wat ook helpt voor de jeuk , Paardenbloem , gelijk gedaan en warempel het helpt een beetje.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376837
Nou heb ze ook een rauwe en gezwollen plek onder der kin door die kap :'(
Dus kap af gedaan, geschoren en ook ingesmeerd.
Wel der achterpoot dikke sok om en voorpoot verbandje.
Ziet er nu ietsje beter uit, der oorflap is niet meer zo dik gelukkig

En dan had ik tussen de kap en der huid/haren nog wel steeds een handdoek gedaan voor het vocht, was er al bang voor95C414802D28.jpeg[/attachment]
9C079AF9-10EE-4726-BEA2-95C414802D28.jpeg
9C079AF9-10EE-4726-BEA2-95C414802D28.jpeg (1.1 MiB) 2327 keer bekeken
Bijlagen
4B224423-23F5-4A0F-9E37-E0245BE88514.jpeg
4B224423-23F5-4A0F-9E37-E0245BE88514.jpeg (1.55 MiB) 2327 keer bekeken
Door Lizzy
#3376839
Potverdorie, wat een ellende. Het lijkt me dat je verder moet gaan zoeken naar de oorzaak. In hetzelfde artikel staat een lijstje oorzaken:
What could the cause be?

Has he been somewhere where he might have been bitten by an insect?
Is his coat matted in the area of the hot spot so the skin underneath can’t breathe?
Has he eaten anything unusual that might have caused an allergic reaction?
Or at some times of year, perhaps he’s been exposed to environmental allergies like grasses, pollens or molds – or even scummy pond water – that might have caused a reaction?
Does he have a sore spot such as an achy hip or knee that he’s been licking or chewing?
Does he have fleas? Flea allergy dermatitis can also cause hot spots.
Or maybe there’s an emotional cause:

Is he getting enough exercise and mental stimulation or is he bored?
Does he get upset being home alone or is there some other change in his home situation that could have caused stress?
* Gebeten door een insect.
* Ik weet de vertaling niet voor "matted coat". Volgens mij ernstige klitten of te dichte ondervacht. Hoe dan ook, iets dat de oorzaak is dat de huid niet kan ademen.
* Iets anders dan anders gegeten waar de hond allergisch voor lijkt te zijn
* Tijd van het jaar, pollen allergie, vies water waar ze in gezwommen heeft
* Pijnlijke plekken ergens in het lichaam waardoor ze daar gaat knagen en likken
* Vlooien. Vlooien allergie
* Emotionele oorzaak, verveling, te weinig beweging of mentale stimulatie of moeite met alleen thuis zijn of andere redenen voor stress
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376843
De oorzaak weet ik : oorontsteking en te laat ontdekt, der oren zelf ook der achter scheer ik al regelmatig weg, zwemmen mag ze niet, vlooien heb ze niet , het is echt die oorontsteking geweest, en binnen 1 dag hoor ! Het is niet zo dat er weken voorbij gegaan is.
Zo 2/3 keer per jaar heeft ze dat, ook heel vaak vieze oren door oorsmeer , da dacht ook aan allergie, adviseerde hypo nog wat brokken uiteraard van royal canin ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376920
Het gaat ietsje beter pff het droogt iets in.
Prednoral is toch prednison? Die heeft ze ook, helpt wel moet het wel afbouwen
Door Lizzy
#3376938
kiara schreef:Het gaat ietsje beter pff het droogt iets in.
Prednoral is toch prednison? Die heeft ze ook, helpt wel moet het wel afbouwen
Ja, dat is ook prednison. En ja, dat helpt zo'n beetje tegen alles.... Maar het blijft vuiligheid.....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376947
Lizzy schreef:Ja, dat is ook prednison. En ja, dat helpt zo'n beetje tegen alles.... Maar het blijft vuiligheid.....
Ik dacht het al, ja vuiligheid maar had nu geen keus.
Zal ik haar iets geven na die kuur wat goed voor der is? Ze krijgt wel al mariadistel
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3376952
Zo'n ellende op zo'n plek zeg.
Zolang hotspots nat zijn gebruik ik ontsmettingsmiddel of een eigen brouwsel met etherische oliën. Geen zalf of ander dingen die afdekken ( wordt ook een teringzooi en je weet niet meer wat door of zalf is) , moet juist uitdrogen. Soms was ik het gewoon 2x per dag, drogen en verder niets.
Daarna kunnen de korsten wel met calendula of ander spul verzacht worden. Vaak gebruik ik nog steeds mijn eigen brouwsel , zit lavendel in.
En je hebt natuurlijk verschillende hotspots, kleine niet te ontstoken en mega pijnlijke, voor die laatste ga ik ook naar de DA, hond heeft dan ook vaak koorts. En is gewoon doodziek ellendig, en dan mag er bij mij wel prednison ook in om hem iets beter te laten voelen.

@lizzy volgens mij wordt met matted coat, vervilte vacht bedoeld.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376958
Ja ik had nu geen andere optie meer als de dierenarts.
Wat ik ook dacht ik hier ooit had gelezen ( groene leem en witte klei) gelijk gebruikt en kap om maar ging toch verder helaas.Nu naast de medicijnen doe ik nog de zwarte thee en de paardenbloem.
En nu nog uitkijken ook voor vliegen/maden :(
Door Lizzy
#3376967
kiara schreef:Ik dacht het al, ja vuiligheid maar had nu geen keus.
Zal ik haar iets geven na die kuur wat goed voor der is? Ze krijgt wel al mariadistel
Nee, soms heb je gewoon geen keus.
Je zou een groene leem kuur kunnen doen :g:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3376988
Lizzy schreef:Nee, soms heb je gewoon geen keus.
Je zou een groene leem kuur kunnen doen :g:
Ik ken alleen de groene leem pasta voor te smeren, zijn dat tabletten?
Door Lizzy
#3377042
kiara schreef:Ik ken alleen de groene leem pasta voor te smeren, zijn dat tabletten?
Nee, gewoon poeder. En daarvan kun je dan een dessertlepel door het eten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door