Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3376769
Angelique schreef:Asperges met foolproof hollandaisesaus. :cool:
Foolproof hollandaise... ik ben nieuwsgierig ::)



Vandaag wordt t vast weer een kvv-tje of een boterham (of chips :biggrin2: )
-iets met geen energie en wel een paar verplichtingen- :-\
Door - pien -
#3376770
Too schreef:O zo iets krijg ik vaak op dinsdag.. als puree of schijfjes, even voorgekookt, mooi gerangschikt in een schaal -tenen knoflook ertussen en wat verse kruiden erbij- en dan in de oven. Salade erbij met vanales maar altijd met avocado en homemade mayonaise, die mayo is ook fijn om de zoete aardappel/pastinaak op te leuken ;D
Ik dacht dat het hutspot zou worden maar ik kon geen éen stukje ui ontdekken ::) . Ik heb maar geen commentaar geleverd anders moet ik op woensdag weer zelf koken :P
Mayo...ja hallooo, met mayo is alles lekkerder ;D ! Hier boden de biologische spekjes nog wat tegenwicht bij de zoete prak ::)
Door Lizzy
#3376782
Vanavond heb ik spinazie dat ik ga wokken (lekker met knoflook). Gekookte aardappeltjes in schil erbij (ze zijn zo mooi, de aardappeltjes). En daarbij een nep-vis-burger. Ik maak er weer een sausje bij van dille, citroen en ik denk creme fraîche.
#3376787
eelke schreef:Ik heb deze week geleerd dat je kiwi's best met schil kunt eten. Dus dat doe ik nu. Dat scheelt een hoop gepruts met schillen, sap en lepelen zeg.
;D
En lekker toch? Beetje meer bite.
Ik snij hem wel in schijfjes, dat vind ik het leukst.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3376788
eelke schreef:Ik heb deze week geleerd dat je kiwi's best met schil kunt eten. Dus dat doe ik nu. Dat scheelt een hoop gepruts met schillen, sap en lepelen zeg.
Werkt ook voor bananen. Geen gezanik meer welke kant de banaan open moet, gewoon met schil en al naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3376795
Too schreef:Foolproof hollandaise... ik ben nieuwsgierig ::)



Vandaag wordt t vast weer een kvv-tje of een boterham (of chips :biggrin2: )
-iets met geen energie en wel een paar verplichtingen- :-\

Met werpe 2 eidooiers in je staafmixerbeker. Beetje wittewijmazijn of citroensap erbij, alsook wat peper. Ondertussen laat je 100gr. roomboter smelten. Men zette de staafmixer op de eidooiers, zodra ze gehusselt zijn laat je met een zacht straaltje de boter erbij lopen..heel zacht straaltje en je staafmixer blijft draaien en als vanzelf ontstaat daar je hollandaisesaus. :biggrin2:
Door Lizzy
#3376803
- pien - schreef:Pasta met zelfgemaakte pesto en salade van spitskool/radijs/bleekselderij/aardpeer/sjalotje.
Lekker! Zijn de groentes in de salade allemaal rauw? Of moet je nog wat met aardpeer?
Door Too
#3376814
Angelique schreef:Met werpe 2 eidooiers in je staafmixerbeker. Beetje wittewijmazijn of citroensap erbij, alsook wat peper. Ondertussen laat je 100gr. roomboter smelten. Men zette de staafmixer op de eidooiers, zodra ze gehusselt zijn laat je met een zacht straaltje de boter erbij lopen..heel zacht straaltje en je staafmixer blijft draaien en als vanzelf ontstaat daar je hollandaisesaus. :biggrin2:

Danku da's nog net te doen.



Het was hier weer mèh : kvv massala-ietsmet boontjes-ping en extra sugarsnaps. Alles met sticker dat dan weer wel.

Misschien lukt t morgen wel om de pompoen te slachten dan kan er wat soep in de vriezer
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door