Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375220
Een combinatie van alles hé.
Idd beter contact met de grond, en ook sterkere, bredere voeten, plaats voor je tenen om te werken en tenen die dat gewend zijn, sterkere enkels enz...
Ik kon eigenlijk helemaal geen evenwicht houden. Al rechtstaand een kous of broek aantrekken ging eigenlijk niet. Maar nu dus wel. Vrij vlot zelfs. :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3375231
Ik merk bij de yoga met balans dat ik niet direct last heb van evenwicht maar dat mijn enkels pijn gaan doen. Merk dat dit op links (zwakke knie) erger is dan rechts. Zie dan ook allemaal spieren/pezen in mijn voet druk aan het werk met corrigeren. Wellicht ook gewoon kwestie van meer oefenen met op 1 been staan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3375232
dinky89 schreef:Ik merk bij de yoga met balans dat ik niet direct last heb van evenwicht maar dat mijn enkels pijn gaan doen. Merk dat dit op links (zwakke knie) erger is dan rechts. Zie dan ook allemaal spieren/pezen in mijn voet druk aan het werk met corrigeren. Wellicht ook gewoon kwestie van meer oefenen met op 1 been staan.
Bij mij was het alleen een kwestie van meer bf lopen. Extra oefenen heb ik nooit gedaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375255
Nou was mijn balans niet perse beroerd, maar met blote voeten of barefoot is dat toch beter. Maar wel heel erg logisch voor een goede balans moet je je tenen gebruiken, spreiden en contact zoeken met de ondergrond, en dat lukt gewoon niet in veel conventionele schoenen.
Door Siberienne
#3375259
Vraagje; ik hang met mijn schoenmaat beetje tussen 42 en 43 in, heb smalle voeten. Ik wil voor het eerst schoenen van vivo barefoot bestellen. Van merrel heb ik 42, van fingers 43. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375266
Siberienne schreef:Vraagje; ik hang met mijn schoenmaat beetje tussen 42 en 43 in, heb smalle voeten. Ik wil voor het eerst schoenen van vivo barefoot bestellen. Van merrel heb ik 42, van fingers 43. Wat denken jullie?
Ik heb van mijn trackers wel 38 maar ik denk dat 37 wellicht beter was geweest, heb veel ruimte om mijn voeten en ook nog in de lengte. En ik vind blijkbaar te grote schoenen niet fijn, ;) . Nu draag ik dan in de trackers wel dikke sokken dus dan gaat het wel. Van mijn laatste merrels heb ik dus de 37 aangehouden en niet de 37,5.
De enige fingers die ik had geprobeerd was 37 te klein, ( heb relatief korte tenen) en de 38 veels te groot ::)
Dat is de info die ik kan geven, verder denk ik niks want ik ben zelf altijd zo moeilijk ermee ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375268
In hoge schoenen neem ik zowiezo de grotere maat.
In de lagere heb ik mijn normale maat, maar het had misschien ook eentje groter mogen zijn.
Als je ertussen zit zou ik zowiezo naar boven afronden.
Ik heb enkel Vivo's.

De kinderen hebben hier trouwens ook een maatje groter in de Vivo's dan in andere schoenen. Zeker in de hogere winterschoentjes.
Door Anne in Zweden
#3375270
Ik heb normaal maat 39-40, en heb de Vivo's (FG Trackers) in 41. Ik rond bij barefoots eigenlijk altijd naar boven af, + 1, dus nog 1 maat groter. 39-40 rond ik dus af naar 40, +1 is maat 41. Nou moet ik erbij zeggen dat ik dat bij de Trackers ook heb gedaan omdat ik daar in de winter sokken in moet dragen, dus die ruimte moest er zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3375271
Oh ja, ik kocht mijn schoenen altijd al ruim. In sandalen had ik vaak een maatje kleiner omdat ze dan mooier zaten. Dus met normale maat bedoel ik dan 40, sandalen 39 en laarzen 40 of 41. Bij Vivo heb ik dus 40 maar das dan zonder of met heel dunne sok en 41 in de winterschoenen.
Door fransbulletje
#3375280
Ik heb maat 41 van joe Nimble, Merrels en de Vivo Hi Top maar die Vivo had een half maatje kleiner gemogen vooral erg breed bij de tenen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3375284
Siberienne schreef:Vraagje; ik hang met mijn schoenmaat beetje tussen 42 en 43 in, heb smalle voeten. Ik wil voor het eerst schoenen van vivo barefoot bestellen. Van merrel heb ik 42, van fingers 43. Wat denken jullie?
Ik heb normale breedte voeten, Merrel vapor glove in 40, Vivobarefoot tracker in 40, Vivo Hightop 40. De vivo's zijn wat breder dan de Merrell. Dus als je het mag extrapoleren dan zou ik zeggen: 42.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375557
Zo woensdag eens weer 6km achter elkaar gewandeld :D , en op de merrells. Dat ging goed tot ongeveer 4,5 km, daarna werden voetjes te moe, met name mijn slechte voet, begon allemaal gevoelloos te worden onder de voorkant voet. ( op andere schoenen zou dat net zo zijn of eerder, maar dat het weer 6km achter elkaar überhaupt kon :D )
Dan nog smiddags een eind op de markt gelopen met barefoots, dus mijn voetjes deden auw. Gister niet barefoot gelopen. Vanochtend , ik had het vermoeden dat behalve wat overbelasting ook spierpijn erin zat, dus weer barefoot gelopen, wel een stuk korter, maar dat maakte inderdaad de voet losser. :) Dus ik denk heeel langzaam gaat ie de goede kant op.
Door Lizzy
#3375565
Kaio schreef:Zo woensdag eens weer 6km achter elkaar gewandeld :D , en op de merrells. Dat ging goed tot ongeveer 4,5 km, daarna werden voetjes te moe, met name mijn slechte voet, begon allemaal gevoelloos te worden onder de voorkant voet. ( op andere schoenen zou dat net zo zijn of eerder, maar dat het weer 6km achter elkaar überhaupt kon :D )
Dan nog smiddags een eind op de markt gelopen met barefoots, dus mijn voetjes deden auw. Gister niet barefoot gelopen. Vanochtend , ik had het vermoeden dat behalve wat overbelasting ook spierpijn erin zat, dus weer barefoot gelopen, wel een stuk korter, maar dat maakte inderdaad de voet losser. :) Dus ik denk heeel langzaam gaat ie de goede kant op.
Ja, dat klinkt inderdaad alsof het langzaam de goede kant op gaat. Fijn!
Gebruikersavatar
Door pike
#3375613
Weet iemand hoe de maten van Leguano schoenen zich verhouden tot de Vivobarefoot of de Merrells? Ik ben op zoek naar iets leuks voor de zomer en vond hun wel wat hebben, alhoewel helaas niet waterafstotend, maar dat bestaat blijkbaar niet in barefoot :-\ . Ik heb een maattabel gevonden met zoollengtes, maar ik weet niet of dat buitenmaat of binnenmaat is. Dus daar kan je dan weer niet veel mee.
Door Siberienne
#3375623
pike schreef:Weet iemand hoe de maten van Leguano schoenen zich verhouden tot de Vivobarefoot of de Merrells? Ik ben op zoek naar iets leuks voor de zomer en vond hun wel wat hebben, alhoewel helaas niet waterafstotend, maar dat bestaat blijkbaar niet in barefoot :-\ . Ik heb een maattabel gevonden met zoollengtes, maar ik weet niet of dat buitenmaat of binnenmaat is. Dus daar kan je dan weer niet veel mee.
Mijn leguano's van stof zijn maat 42, vergelijkbaar met mijn Merrels.
Ik had de Leguano eigenlijk gekocht voor op mijn werk maar ik vind het toch meer slofjes dan schoenen en ik vind ze vrij zweterig. Ik gebruik ze in/om huis als sloffen maar niet als gewonen schoenen. Is denk ik ook wel kwestie van smaak hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door