Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3375142
Angelique schreef:Feli met je aanstaande airco :biggrin2:

Nu mag een zonnepaneeltje natuurlijk niet ontbreken, dna ben je helemaal hip :biggrin2:
Ja, daar heb je zeker een punt. Inmiddels weten we dat we 10 panelen op ons dak kwijt kunnen maar we hebben aardig wat schaduw van de boom van onszelf en die van de buurman. Over 2 jaar gaat Rijnland de dijk vernieuwen (en wij moeten meer dan 60 cm omhoog aan de waterkant, dus aan de kant van onze tuin :-X :-X - van alle huizen aan de Voorweg moeten wij het meest omhoog :-X ) en zullen de bomen misschien weg moeten. Wij gaan er dan opnieuw over denken en tot die tijd sparen.

Ik blijf het oer oer oer lelijk vinden, zonnepanelen op een dak van een oud huis :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#3375149
Lizzy schreef: Ik blijf het oer oer oer lelijk vinden, zonnepanelen op een dak van een oud huis :-\
Ja, maar daar zie je niets van als je binnen in je meterkast naar je stroommeter kijkt.
Door Lizzy
#3375152
koekje schreef:Ja, maar daar zie je niets van als je binnen in je meterkast naar je stroommeter kijkt.
Je lijkt mijn buurman wel ;D ;D ;D (die met zonnepanelen op het dak - die zegt laatst "ze zijn ineens een stuk minder lelijk als je op een zonnige dag op je meter kijkt en deze draait terug :P "). Toen zei ik "dat zal best, maar toch zijn ze lelijk". Als ik langs onze huisjes loop (en dat is iedere dag tenminste 2 keer) dan denk ik altijd "oh bleh, het is en blijft geen smoel". Op nieuwere huizen vind ik het niet storend. Op oude wel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375165
Lizzy schreef:Je lijkt mijn buurman wel ;D ;D ;D (die met zonnepanelen op het dak - die zegt laatst "ze zijn ineens een stuk minder lelijk als je op een zonnige dag op je meter kijkt en deze draait terug :P "). Toen zei ik "dat zal best, maar toch zijn ze lelijk". Als ik langs onze huisjes loop (en dat is iedere dag tenminste 2 keer) dan denk ik altijd "oh bleh, het is en blijft geen smoel". Op nieuwere huizen vind ik het niet storend. Op oude wel.

Dat gaat wel wennen. Van die airco aan de buitenkant wordt je ook buiten niet vrolijk, maar binnen wel :biggrin2:
Door Lizzy
#3375208
Angelique schreef:Oke jij wint :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar serieus, dit is een stuk beter te taaien dan de unit zelf. Dat ziet er niet uit. Van binnen trouwens ook niet hoor.... Wij hebben overigens wel besloten om de goot van de leidingen aan de binnenzijde van de muur naar de binnen unit te laten lopen en niet aan de buiten muur. Unit buiten staat namelijk op de grond (bijna) en unit binnen hangt tegen het plafon. Daar moeten natuurlijk leidingen naartoe en die zitten in een plastic goot. Die is wit. Nou kun je die bruin/rood verven maar wij vinden onze buiten-zijgevel net wat belangrijker dan de muur binnen. Die is toch lelijk. En de goot kan langs het plastic kozijn omhoog. En dat kozijn is ook al oer lelijk. Dus nah, twee keer lelijk naast elkaar. Gaan we de muur een kleurtje geven, verven we de goot mee in dezelfde kleur.
#3375258
Wij hebben zojuist deze besteld voor in de caravan https://www.airco-swinkels.nl/2407/0/pr ... nstallatie. Onze caravan is zo'n beetje 45m2 matig geisoleerd en staat natuurlijk vrij dus we kwamen op 10000btu uit deze is 12000. Thuis hebben we ook de kant en klare split units gekocht en een beetje doe het zelver kan dat prima zelf doen. Dus leek het me handig om dat hier te vermelden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3375263
Lizzy schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar serieus, dit is een stuk beter te taaien dan de unit zelf. Dat ziet er niet uit. Van binnen trouwens ook niet hoor.... Wij hebben overigens wel besloten om de goot van de leidingen aan de binnenzijde van de muur naar de binnen unit te laten lopen en niet aan de buiten muur. Unit buiten staat namelijk op de grond (bijna) en unit binnen hangt tegen het plafon. Daar moeten natuurlijk leidingen naartoe en die zitten in een plastic goot. Die is wit. Nou kun je die bruin/rood verven maar wij vinden onze buiten-zijgevel net wat belangrijker dan de muur binnen. Die is toch lelijk. En de goot kan langs het plastic kozijn omhoog. En dat kozijn is ook al oer lelijk. Dus nah, twee keer lelijk naast elkaar. Gaan we de muur een kleurtje geven, verven we de goot mee in dezelfde kleur.

Ja klopt, dit ziet er wel goed uit. Ik dacht idd even...en de slang dan :biggrin2: Flinke slang weet ik nog van de splitunit die ik in Nieuw weerdinge had.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, ik weet al dat ik er voor de woonkamer hier niet aan hoef te beginnen. De aapjes lopen graag de hele dag in en uit en zelf vind ik het ook fijn als de deuren open staan.
#3375265
Angelique schreef:Ja klopt, dit ziet er wel goed uit. Ik dacht idd even...en de slang dan :biggrin2: Flinke slang weet ik nog van de splitunit die ik in Nieuw weerdinge had.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, ik weet al dat ik er voor de woonkamer hier niet aan hoef te beginnen. De aapjes lopen graag de hele dag in en uit en zelf vind ik het ook fijn als de deuren open staan.
Daar hebben we al wat op bedacht voor id caravan van die koelcel lamellen :cool: dat houdt het wel.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375267
Angelique schreef:Ja klopt, dit ziet er wel goed uit. Ik dacht idd even...en de slang dan :biggrin2: Flinke slang weet ik nog van de splitunit die ik in Nieuw weerdinge had.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, ik weet al dat ik er voor de woonkamer hier niet aan hoef te beginnen. De aapjes lopen graag de hele dag in en uit en zelf vind ik het ook fijn als de deuren open staan.
Oo dat is hier met 25 graden ook zo, ik zou hem zelf ook pas boven de 30 gebruiken eerlijk gezegd, en dan willen ze hier ook wel graag binnen liggen. Zoals die zomer van vorig jaar :-X
Door Lizzy
#3375305
Cindy de Wolf schreef:Wij hebben zojuist deze besteld voor in de caravan https://www.airco-swinkels.nl/2407/0/pr ... nstallatie. Onze caravan is zo'n beetje 45m2 matig geisoleerd en staat natuurlijk vrij dus we kwamen op 10000btu uit deze is 12000. Thuis hebben we ook de kant en klare split units gekocht en een beetje doe het zelver kan dat prima zelf doen. Dus leek het me handig om dat hier te vermelden.
De doe het zelver kan het ook zelf doen. Alleen vervalt meestal je garantie dus dat is wel een dingetje waar ik op zou letten als ik jou was.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3375312
Lizzy schreef:
De doe het zelver kan het ook zelf doen. Alleen vervalt meestal je garantie dus dat is wel een dingetje waar ik op zou letten als ik jou was.
Oké daar beginnen we niet aan. Ten eerste hebben we een spachtelputz huis , weet je wel die buitenkant zoals vaker in Duitsland. ( wel handig voor de witte leidingen :P ). Daarnaast hoogtevrees. Daarnaast heeft ml weinig tijd. En dan nog in Duitsland zijn vaak strengere regels en worden heel veel beunhaas activiteiten niet op prijs gesteld, goede kans dat je het dan eerst moet laten keuren. En waarschijnlijk kan ik een deel aan de belasting opgeven als huisverbetering, moet ik zoeken of dat voor airco ook geldt.
#3375322
Lizzy schreef:De doe het zelver kan het ook zelf doen. Alleen vervalt meestal je garantie dus dat is wel een dingetje waar ik op zou letten als ik jou was.
Thuis hebben ze dezelfde soort units en heeft vriendlief het ook zelf gedaan dus dat zal wel goed komen.

Even van de site; Deze airco mag u zelf installeren en u krijgt 2 jaar garantie !!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door